Tails of Iron rozhovor – náhledový obrázek

„Rozdílnou technologickou evolucí lze přimět hráče přemýšlet nad společností,“ popsal Jack Bennett přístup tvůrců Tails of Iron

13. 7. 2022
Zdroj náhledu: oddbug.co.uk

Tails of Iron je akční 2D RPG, které sleduje příběh mladého Redgiho ve válce proti žabímu klanu. Poté, co žáby zaútočí a zničí krysí království, je na Redgim, aby dal vše opět do pořádku. Většina hry je založena na brutálním boji, v němž je třeba sledovat nepřátelské kroky a postupně se jim učit. Krom toho obsahuje Tails of Iron RPG prvky, jako jsou různorodé zbraně, průzkum mapy, plnění úkolů atp.

Rozhovor nám poskytl Jack Bennett, spoluzakladatel, producent a herní designér projektu Tails of Iron. Prozradil nám, odkud tým čerpal inspiraci, co stálo za výběrem nadobrazového vypravěče, a padla i otázka na aktuální projekt.

Zdroj: Jack Bennett

„Pohádková“ prezentace vašeho světa se bije s jeho nehostinným prostředím a brutálními zvyky. Jak vznikl takový povedený kontrast?

Jednou z našich největších inspirací jsou východoevropské pohádky a loutková představení. Nejvýraznějším příkladem jsou pohádky bratří Grimmů. Moc se nám líbí, jak tyto příběhy dokáží spojit roztomilý a přátelský svět s temným ponurým příběhem. Díky tomu jsou příběhy pro diváka mnohem působivější. Je to něco, co jsme chtěli implementovat do Tails of Iron. Doufáme, že tento způsob umožní hráčům ponořit se do hry mnohem více.

Svět Tails of Iron nabídne spoustu ras, z nichž je každá naprosto odlišná. Krysy připomínají středověké království, krtci poválečnou civilizaci v metru, ropuchy zase nějaký divoký kmen. Jak vznikla tato myšlenka rozličných ras v evolučním nepoměru?

Další naší inspirací jsou knihy jako Červená pevnost, Myší hlídka či Žabákova dobrodružství. Všechny tyto příběhy mají antropomorfní zvířata fungující v polocivilizované společnosti, přičemž jejich hrdinové zažívají vlastní dobrodružství. To je něco, s čím jsme ve hře chtěli pracovat. Takovéto příběhy hráče často přimějí, aby se zamysleli sami nad sebou.

Jednotlivým rasám jsme přiřadili různě vyvinuté technologie. Jak říkáte, krtci jsou pokročilejší než ostatní dvě civilizace. Krysy jsou někde uprostřed. To je mimo jiné i jeden z bodů, u nějž se hráči mohou zamyslet sami nad sebou nebo celou společností. Krtci jsou technologicky nejdále, ale přesto produkují toxické výpary, jež ničí prostředí, v němž žijí žáby. Celkově nám to umožnilo dotýkat se různých témat nepřímým způsobem.

Mapa je poměrně malá. Měli jste již od počátku rozhodnuto, že se hráč bude opakovaně přesunovat mezi několika málo lokacemi, nebo se přemýšlelo i nad rozsáhlejším světem?

Ano, o širším světě jsme rozhodně uvažovali! To, co nabízí Tails of Iron, je jen jeden z Redgiho příběhů v malé části světa. Existuje spousta dalších příběhů s mnoha dalšími postavami, které se odehrávají na odlišných místech a v různých časových obdobích. V této hře jsme chtěli vyloženě představit Redgiho a Rudou baštu, protože hrají důležitou roli v historii krysího národa. Jsou dokonce pojítkem mezi třemi důležitými civilizacemi na světě.

Hráči ve hře mohou zaslechnout Douga Cockla, který propůjčil hlas Geraltovi z Rivie v herní sérii Zaklínač. Proč právě on?

Ano, práce s Dougem pro nás byla vrcholem kariéry. Když jsme se poprvé bavili s naším vydavatelem United Label o tom, že bychom do hry dali vypravěče, zeptali se nás na preference. Ze srandy jsme nadhodili Douga Cockla, i když jsme počítali s tím, že majitel světového hlasu Geralta z Rivie nebude chtít spolupracovat s malým nezávislým týmem. Avšak Doug si projekt opravdu zamiloval. Douga jsme chtěli kvůli jeho hlubokému drsnému hlasu, který dokonale ladil s atmosférou pohádek bratří Grimmů. Jakmile uslyšíte jeho hlas, víte, že jde o temné dobrodružství. Jeho hlas má však i jistou vřelost, díky níž vám připomene i pohádku.

Tento svět si vyloženě říká o rozšíření – vydat se do nekonečných pouští či hor a rozvinout tak pozadí dalších zajímavých ras. Přemýšleli jste nad tím, že by z toho mohla vzniknout herní série?

Redgimu se sice podařilo zachránit království a porazit ropuchy, ale noc zůstává temná a plná hrůz.Série by byla skvělá! Jak říkám, Tails of Iron je jen jeden příběh z mnoha tohoto obrovského světa. Tento svět by bylo zajímavé prozkoumat samozřejmě více. Ovšem jak zní poslední slova ve hře: „To je příběh na jindy“.

Prozradili byste nám, kolik kopií bylo zatím prodáno a v jakých zemích je hra nejpopulárnější?

Tyto informace jsou bohužel tajné. Jsme však opravdu spokojeni s tím, jak hráči Tails of Iron přijali. Je skvělé diskutovat s lidmi na Twitteru o tom, co se jim na hře líbilo a co je k jejímu světu táhne. Zdá se, že má Tails of Iron široký záběr. Po tak dlouhém vývoji bylo pravdu příjemné vypustit tuhle hru do světa.

Pracujete teď na něčem? Pokud ano, je možné prozradit trochu ze zákulisního dění?

Tým tvrdě pracuje, ale v tuto chvíli je vše pod pokličkou, alespoň dokud to nebude připraveno k představení. Buďte si však jisti, že jakmile bude, dáme všem vědět!

Daniel Konečný

K hrám poprvé přičichnul u kazetových konzolí, jejichž éra se toho času brala pomalu ke konci. Po druhé okusil kouzlo digitálních světů u hry Age of Empires II, kterou našel na počítači svých prarodičů. Krátce na to to byl Minecraft, pak moba hry a postupně to s ním šlo víc a víc z kopce. Dnes se věnuje nezávislým titulům, obzvláště pak těm, které se netají svými pixely.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.