Znáte ten pocit, když zahoříte láskou k nějakému filmu, seriálu či hře a po nějaké době je oznámeno pokračování? Mnoho z nás se pouze nešťastně chytá za hlavu, protože z historie známe už tolik příkladů, u nichž si přejeme, aby další díly vůbec nikdy nevznikly. Jestli mě však japonské hry něco naučily, pak je to fakt, že jich není nikdy dost. Už jen samotné Final Fantasy u číslování svých her dávno překročilo hranici patnáctého zářezu a rozhodně se neblíží konci. Podobně je na tom také série příběhů Tales, jejíž nejnovější přírůstek Tales of Arise se mi konečně dostal pod ruce.
Restart
Protiklady se přitahují
Pozornost z nuly na sto za tři vteřiny
Více vám z děje prozrazovat nebudu. Příběh Tales of Arise je velice dobře napsaný a dopomáhají tomu časté zvraty, díky kterým hráč neztrácí pozornost ani na moment. V jednu chvíli si už budete myslet, že jste u očekávaného happy endu, ale ve vteřině se ukáže, že vaše cesta teprve začala. Jelikož jde o klasického zástupce z řady žánru JRPG, není žádným překvapením, že vás čeká poměrně dost lineární děj bez možnosti jej jakkoliv změnit či popostrčit jiným směrem. Neberte to ovšem jako zápor. Ač se nedočkáte žádných důležitých rozhodnutí či více konců, autoři si i tak najdou cestu, jak příběh tlačit zajímavě kupředu. Velkou roli hrají také dialogy, na nichž se krásně ukazuje ta promyšlenost celé hry. U rozhovorů strávíte poměrně dost času, protože je na ně kladen poměrně velký důraz, ale rozhodně vás neotráví ani neomrzí, i když ne vždy přijdou na řadu zrovna důležité otázky. Autoři často otevírají i taková témata, jako je potencionální nebezpečí rychlého technologického pokroku, upírání svobody, ušlechtilé lidské ideály, rasové neshody či schopnost tolerance.
Pestrá škála charakterů
Omezující aréna
Divoká vřava barevných efektů
Soubojový systém Tales of Arise se na první pohled tváří jako ryze akční záležitost s rychlými manévry a pestrou paletou vizuálních efektů… vlastně tomu tak je. Protivníkovi zasazujete jednu ránu za druhou, takticky volíte kdy použít specifický útok, rychle uhýbáte za soupeřova záda, kombinujete schopnosti svých parťáků a to vše za doprovodu vizuálně přitažlivých efektů. Postupným odemykáním si z celkem čtyř set skillů, mnoha druhů zbraní a vybavení sestavujete ideální tým odrážející váš bojový styl. Pokud vám nevyhovuje vrhat se do centra střetu po hlavě s velkým mečem v ruce, můžete naopak vyzkoušet podpůrnou roli odstřelovače či kouzelnice a mít tak přehled o tom, co se na bojišti děje. Možností je zde skutečně mnoho.
Něco tomu chybí
Svou jiskru titul lehce ztrácí také obsahem postranních misí. Zatímco hlavní příběh čiší emocemi, akcí a zvraty, vedlejší úkoly postrádají nápad. Z velké části jde o sbírání předmětů, zabití silných monster či určitého počtu příšer. Kdyby tyto mise nebyly nejrychlejší cestou ke zvýšení levelu, možná byste brzy ztratili motivaci je vůbec dělat. Na druhou stranu hra obsahuje několik dalších aktivit, které vás zabaví na pár dalších hodin, ať už během průchodu hlavní dějovou linkou, tak i po jejím dokončení. Za zmínku jistě stojí rybolov, hledání pokladů v různých dungeonech, cestování portály do nových světů, stopování sov, rozvíjení kulinářských dovedností či lov na extrémně silná monstra a bosse.