The Acnacrusis uvodka

The Anacrusis – retro-futuristická střílečka

21. 8. 2022

Klasické multiplayerové střílečky mohou být pro hráče už trochu nudné a monotónní, proto možná narůstá snaha vývojářů učinit svou hru unikátní. O to se pokouší studio Stray Bombay, jež spojuje do sebe hned několik konceptů naráz, jako 70. léta, budoucnost, zombie a speciální dovednosti. Jednotlivě takto na papíře to může vypadat jako katastrofa, překvapivě to však funguje a hra je tak vcelku „unikátní“ a zábavná. S výrokem unikátní ale musíme zacházet opatrně, jelikož se titul sice tváří originálně, avšak originální až tolik není…

Ztraceni mezi galaxiemi

Příběh je zde vykreslen dost jednoduše. Vesmírná stanice byla infikována a všude kolem se vyskytují zombíci. Vy se jako hráči ujmete jedné ze čtyř postav a pokusíte se prostřílet k cíli. Hra v době psaní recenze obsahuje tři epizody a další dvě jsou stále ve vývoji. Každá epizoda se skládá ze čtyř až pěti kapitol. Abyste tyto kapitoly mohli dokončit, je důležité, aby se všichni členové dostavili do přechodové komory, ve které se na začátku epizody ocitnete.

Hned v úvodu máte na výběr z několika herních módů – klasické epizody, rychlá hra, weekly challenge, holdout a community mods, přičemž poslední dva zmíněné módy jsou ve stádiu beta. Kromě těchto módů nabízí Anacrusis i battle pass, ve kterém získáváte odměny v podobě skinů. Úkoly v battle passu jsou jednoduché a dají se snadno uhrát během jedné epizody. Jako poslední věc při nastavení doporučujeme přepnout na anglickou klávesnici, jinak vám budou některé funkce odebrány.

Vybavit se a jdeme na to

Ve hře se tedy ujmete jedné ze čtyř postav. Na výběr dostanete ze tří různých zbraní, a to z SMG, klasické pušky a brokovnice. Zbraně jsou samozřejmě trefně přejmenovány a mají futuristický vzhled, a kromě toho nestřílí skutečné náboje, ale spíše pulzy, které nadělají zombíkům z hlavy oranžový flek. Do vašeho vybavení patří také granát, lékárnička a adrenalin. Granáty mohou způsobit různorodé efekty, které vypadají díky grafice i prostředí velice působivě. Existují zde zápalné granáty, časové, štítové, zpomalovací, výbušné a další. Kromě primární zbraně, kde máte několik variant, dostanete i sekundární zbraň v podobě pistole, která je neměnná. Mimo to můžete najít i speciální terciální zbraně, které jsou mimořádně silné, avšak kvůli malému zásobníku nevydrží v inventáři dlouho. Kromě toho máte možnost použít štít, který odhodí zombíky daleko od vás. Dále si vaši postavu můžete vylepšovat s pomocí stanic, které se obtížně hledají, avšak ve hře mohou neskutečně pomoct.

Počkat! Tohle je mi povědomé

Kromě klasických zombíků, kteří vypadají jako vesmírní mimozemšťané a nejspíš jsou fandové retro 70. let. Narazíte i na speciální nepřátele, kteří vám mohou pěkně zavařit. Máme zde hookera, který vás k sobě přitáhne, spawnera, který dokáže útočit speciálními zbraněmi, Bruta, který je mimořádně silný a obtížně se zabíjí, existuje zde zombík, který vás pozvrací, čímž vás zpomalí či úplně znehybní, a další, kteří vás na vesmírné stanici přepadnou.

Pokud vám dojdou životy, vaše postava spadne a musí se zvednout, má však stále k dispozici pistoli a může střílet. Pokud vám tento popis hry přišel dosti povědomý, máte pravdu. Hra silně připomíná Left 4 Dead. Hratelnost, zvuk, zombíci i způsob hraní se velmi, velmi podobají a po odehrání několika minut v této hře jsme si toho okamžitě všimli. Největším rozdílem mezi těmito dvěma hrami jsou grafika a soundtrack, které vás na první pohled zaujmou, avšak po nějakém čase stráveném ve hře sami objevíte podobnosti.

Pár přátel stačí mít…

Pokud chcete odehrát multiplayerový režim a nehrát pouze singleplayer s boty, je potřeba, abyste hru nevlastnili sami. Ideální je, pokud ji hrajete s přáteli. Multiplayer s cizími lidmi se pak nevyhne AFKerům, trollům a podobným pochybným existencím vyskytujících se v multiplayerovém žánru, proto doporučujeme koupi více hráčům. Cena za hru je však vysoká a slíbený obsah stále ještě chybí, jelikož pořád pokračuje vývoj. Celkový počet hráčů je nízký, takže s obtížemi najdete dobrou partu, se kterou si hru užijete. Dost často se může stát, že do party schytáte dezorientovaného hráče, který netuší, že šipka naznačuje směr, kterým se máte vydat.

Čím je tato hra výjimečná?

Co rozhodně můžeme vyzdvihnout na této hře, je grafika, která krásně vykresluje období sedmdesátek a dokáže vše umístit na futuristickou vesmírnou loď tak, že to funguje. Ve hře najdeme mnoho detailů a nádherného prostředí. Vesmírný design zbraní, zombíků a ostatních funkcí tady funguje velice elegantně, a pokud všechny obléknete do stylového oblečení, dostanete retro nádech. Pokud se dostanete do situace, kdy se na vás valí horda, spustí se super akční hudba a masakr může začít. Kromě toho zde ale najdete bugnuté textury, hloupé boty, nebo například teleportující se spoluhráče. Míření se nám zdá poněkud nepřesné a zbraně jsou někdy dost málo účinné. Nevyvážená je dokonce i obtížnost, která je v jeden čas ultra lehká a v druhý čas si rvete vlasy. Nastavení je však omezené a zřejmě je potřeba dát vývojářům ještě chvíli.

The Anacrusis je další střílečka, která však na první dojem zaujme svým originálním zasazením. Po herní i technické stránce vytváří silný dojem kopírky hry Left 4 Dead. Pokud tedy hledáte něco nového a neotřelého, určitě hru doporučujeme, ale v hratelnosti nepřináší nic převratného. The Anacrusis je stále ve fázi vývoje, je proto důležité dát ještě vývojářům čas a vyčkat, jaké nové speciální úkoly a mapy pro nás připraví. Je však jisté, že pokud si chcete zahrát něco sice známého, i když trochu jiného, je pro vás tato hra jako dělaná. Nedoporučujeme ji ale kupovat za plnou cenu.

• grafika
  • soundtrack
  • elegantní prostředí
  • vysoká pořizovací cena
  • nedodělaný obsah
  • žádné achievementy
  • podobné prvky jiných her
  • Datum vydání 13.01.2022
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.