The Beast Inside úvod

The Beast Inside – trošku Jekyll a Hyde

19. 12. 2021

Na první pohled se může zdát, že The Beast Inside si vypůjčuje koncepty z titulů, jako jsou Firewatch, Resident Evil 7, Amnesia a Remothered: Tormented Fathers. Pokud se vám podobné hry líbily, pak pro vás tato bude naprosto perfektní volbou. The Beast Inside vytvořilo polské studio Illusion Ray Studio. A teď pojďme na to.

Hurá na venkov

The Beast Inside je silně narativní hororová hra zaměřená na přežití, která se odehrává ve dvou paralelních časových obdobích a sleduje dva protagonisty. Jsou jimi Adam Stevenson v roce 1979 a Nicolas Hyde v roce 1864. Jejich životy se propojí, když pracují na odhalení nevyřešené tajemné vraždy. Hra začíná v Bostonu ve státě Massachusetts v roce 1979. Hrajete zde za Adama Stevensona, kryptoanalytika CIA za studené války. Společně se svou těhotnou manželkou Emmou opouští město a stěhuje se do domu, který zdědil po svém otci na venkově. Jeho zaměstnavatelé ho tam posílají pro jeho vlastní bezpečí. Adam se totiž snaží rozluštit složitý ruský vojenský kód, který by mohl změnit průběh studené války. Věci se v novém domově rychle obrátí k horšímu, když se objeví jeho pohnutá rodinná historie a bestie ukrytá v něm.

The Beast Inside manželka Emily

Nicolas Hyde

Na začátku hry Adam najde tajemný deník psaný mladým mužem jménem Nicolas Hyde. Tento mladý muž vyrostl v Adamově zděděném domě v 19. století. Prostřednictvím deníku se dozvídáme, že Nicolas strávil deset let v azylovém domě kvůli týrání ze strany svého otce. Noční můry minulosti ožívají v období roku 1979 a ohrožují životy Adama, Emmy i jejich nenarozeného dítěte. Nicolas i Adam mají mnoho tajemství a potlačovaných, násilných vzpomínek. Ani jeden si neuvědomuje nebezpečí, které se skrývá v jejich myslích.

Hádanky pro Adama

Nejprve musí Adam odložit krabice na stěhování a najít cestu do podkroví starého domu. Když vstoupíte do podkroví, narazíte na zámek vedle dešifrovacího zařízení. Jak nečekané, když Adam je lamač kódů. Hádanky v The Beast Inside jsou implementovány chytře a plynule vetkány do děje. I když jsou některé velice náročné, nejsou nemožné. Některé jsem však byla nucena si vyhledat na YouTube.

Zdroj: igdb.com

Schopnosti postav

Oba protagonisté mohou číst dokumenty, zkoumat prostředí a interagovat s předměty. Mohou posouvat židle, vypáčit podlahová prkna, otevírat dveře a okna, dokonce i kapesní zámky. V noci používáte lucernu, abyste viděli ve tmě, což pomáhá dělat atmosféru ještě děsivější. V určitých oblastech můžete zapálit svíčky, ale okolí si tím moc neosvětlíte. Velkou výhodou hry je, že vám dává docela dost zásob. Máte spoustu petroleje na doplnění lucerny a zápalky k zapálení lucerny či svíček.

Hra se neustále přepíná mezi dvěma časovými obdobími. Když Adam objeví stopu z minulosti, většinou se přepne zpět do světa Nicolase Hyda. Hráč hraje jako Adam během dne a Nicolasem se stává v noci. Hororové segmenty jsou odsunuty do minulosti, zatímco současnost se používá k hádankám a průzkumu okolí. Hororové segmenty hry vám nedají pokoj, pokud jde o jumpscary. U slabých povah je i možnost, že budete muset vyměnit spodní prádlo.

Co se mně nelíbilo

V této hře existuje mechanika pokus–omyl, tedy pokud zemřete, musíte opakovat. To je občas problém, hlavně ve chvílích, kdy vás nepřítel může okamžitě zabít. Hráči se třeba stane, že je respawnut nedaleko nepřítele, který jej okamžitě znovu zlikviduje. V honičkových sekvencích vás zase hra vrhne do určitého bodu, a než máte čas se zorientovat, zase umřete. Buď proto, že jste se nerozběhli včas, nebo proto, že jste zase špatně zahnuli. Po určité době se z toho stává nepříjemná záležitost.

Další věcí, kterou bych tu vypíchla, je několik incidentů, při kterých se mi postavy, ať už Adama či Nicolase, zasekly uprostřed nějakého nábytku či mezi oknem a zdí. Byla jsem nucena restartovat hru. Některé předměty zůstávají po odhození zaseknuty ve vzduchu a podobně.

Postava Adama neustále používá slovo f-k. K tomu vlastní jakousi podivnou futuristickou kvantovou rezonátorovou pistoli, která mu umožňuje detekovat energetické stopy lidí v této oblasti. Díky ní zjistí, že ho odposlouchávají ruští špióni, a pak je pronásleduje. Vůbec nevím, na co takovou věc potřebuje člověk, který řeší kódy.

Nicolas byl vyloženě postavou násilného schizofrenika, jak už naznačuje jeho příjmení Hyde. Zdá se mi, že si autoři vypůjčili i trochu inspirace z knihy Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda od Roberta Louise Stevensona.

Za mě se rozhodně nejlepší části hry odehrávají v noci s Nicolasem. Pokud máte rádi hororovky, hra The Beast Inside je přímo pro vás. Umí totiž připravit nejeden infarktový zážitek. Každého hráče také potěší, že si o svém konci může rozhodnout sám.

• perfektní hororová atmosféra
  • hádanky
  • příběh