The Bridge Curse Road to Salvation – logiáš

The Bridge Curse: Road to Salvation – temný, nadpřirozený a děsivý horor

16. 7. 2023

The Bridge Curse: Road to Salvation je temné akční dobrodružství od nezávislé tchajwanské společnosti SOFTSTAR ENTERTAINMENT. V tomto titulu se ocitnete uprostřed jedné z nejznámějších nadpřirozených událostí na Tchaj-wanu. Prozkoumáte univerzitu Tungha, kde se šest studentů vydalo vyvrátit městskou legendu o strašidelném duchovi. Jejich rituál však rozpoutá kletbu, co nelze zlomit. Podívejte se na naši recenzi, kde naleznete další informace o tomto spletitém, ale strašidelném dobrodružství podle skutečné události, jež se dočkala i filmového zpracování.

Když vtip skončí hororem

The Bridge Curse: Road to Salvation začíná docela nevinně. Ujmete se slečny HsinChiao Chao, která se v noci prochází po kampusu, když v tom jí přijde textová zpráva od přátel, aby se k nim připojila na večerní akci. Ukáže se, že nejde o divoký kolejní večírek, nýbrž o natočení děsivého hororu. Nevím, jak vy, ale já bych rozhodně nešel někam, kde je to spojeno s místní legendou o mrtvých dívkách. Možná kdyby šlo o roztomilé… ehm, vraťme se raději k recenzi. Tato úvodní část slouží jako výukový materiál: vysvětluje mechaniky, jako je chůze, běh, krčení a otevírání inventáře. Jakmile dorazíte ke svým bláznivým přátelům, zahájíte rituál, který má „údajně“ vyvolat ducha zesnulé paničky. Slovo údajně jsem použil záměrně, protože rychle zjistíte, že se mělo jednat o vtip, který má vaše kamarády vyděsit, poněvadž na duchy nikdo nevěří. No, určitě již chápete, že to celé skončí katastrofou.

Klaustrofobní uličky, hrnečky a jazykové překlady

The Bridge Curse: Road to Salvation je kombinací hororů jako Outlast, Amnesia nebo Penumbra. Všechny tyto projekty sdílejí podobný herní mechanismus a způsob prozkoumávání. V tomto případě jde o procházení strašidelných, až klaustrofobických uliček s cílem získat určité dokumenty, klíče nebo indicie k vyřešení duchařského dilematu. Jakmile narazíte na předměty, s nimiž máte možnost interagovat, umožní vám je titul otáčet různými směry a prohlédnout si je, podobně jako ve výše zmíněných hříčkách. Případně můžete odhalit tajemné nápisy, najít kódy či se jen podívat na pěkný hrníček… Jo, to je super. Podle mého názoru s tím souvisí jeden z největších problémů hry. Abyste vyřešili záhadu dívčina skonu, budete muset velmi často číst.

Pokud nepatříte mezi lidi, kteří umí anglicky nebo alespoň rozumí základním prvkům, můžete mít s The Bridge Curse: Road to Salvation problém.Přestože se nejedná o složité výrazy, může časté používání textu, ať už jde o dokumentování, zasílání zpráv, nebo dialogy, způsobovat značné potíže. Na druhou stranu je potřeba pochválit anglický překlad, neboť projekt pochází z tchajwanského studia. Proto jsou hovorové dialogy v jejich rodném jazyce, což může být pro některé hráče překážkou, neboť při vyjadřování emocí je opravdu ukňučený a otravný. Počítejte s tím, že pár chybiček v překladu se nalezne, nicméně nejedná se o zásadní problém a je jich opravdu jen pár.

Zmatení, pitomé schody a dětské obličeje

Kde výše zmíněné tituly dominovaly, byla hutná atmosféra. The Bridge Curse: Road to Salvation se od nich nijak neliší a pravděpodobně je i překonává. Proto nabízím poněkud netradiční varování, a sice, že citlivější lidé by tuto hru neměli pouštět. Osobně se považuji za nebojácného člověka, jenž se nenechá ničím zastrašit. V případě tohoto projektu se však několikrát stalo, že jsem se přistihl, že na tom nejsem emočně a psychicky zrovna nejlépe… nemám rád malá děcka v hororech.

V jedné části školy se mi opravdu nechtělo jít dolů po těch pitomých schodech, které byly zahalené tmou a na stěnách měly dětský obličej a čmáranice. To samé platí, když vás honí malé potvůrky, vy před nimi utíkáte po točitém schodišti a slyšíte ženský smích, jenž je čím dál silnější. Pro pořádek dodejme, že jsou i místa, kde si musíte posvítit baterkou, abyste vůbec něco viděli. Nemluvě o tom, že na vás zírá místnost plná figurín. Svým způsobem jsem byl docela rád, že nemusíte shánět baterie nebo něco podobného, abyste si mohli posvítit. Nejspíš by mě odvezli, kdybych tyhle věci musel hledat na takových místech. Občas se naneštěstí stane, že nejdete sami, ale s někým, koho máte doprovázet. No, a tady může celou atmosféru zkazit již zmíněný tchajwanský dabing.

Nehledejte lekačky, ale spíše směr

Kromě dabingu je zde několik chybiček. Nejsou tu žádné lekačky, protože The Bridge Curse: Road to Salvation sází čistě na atmosféru. To by do jisté míry nevadilo, kdyby to alespoň fungovalo v naháněcích pasážích. Bohužel titul odvedl špatnou práci s únikovými momenty, spoléhá se pouze na úprk nebo ukrývání se ve skříňkách či toaletách. The Bridge Curse: Road to Salvation nedokáže vyvolat pocit potřebné paniky, jen ve vás vzbudí zmatek a mrzutost, když nevíte, kam jít. Tady si vzpomínám na část, kdy je váš kamarád posedlý duchem a vy musíte proběhnout chodbou plnou dveří.

To samo o sobě není žádný problém, jenže duch je totální podvodník a neustále se objevuje před vámi. Proto téměř tři minuty musíte běhat sem a tam, než vám hra konečně řekne, co máte dělat, nebo vás pustí dál. Z toho důvodu jsem se zpočátku trápil, když jsem nevěděl, co mám dělat. Říkali mi jen, abych utíkal, ale už mi nedoporučovali používat toalety a schovávat se před tou otravnou panenkou. Když jsem konečně našel cestu ven, byl jsem jen nervózní, že jsem na to nepřišel dřív.

Další takovou nepříjemností byla lineární povaha titulu. Je trochu zklamáním, že cesty skrz oblast jsou blokovány tou či onou věcí, dokud není čas, aby postava vstoupila do konkrétní místnosti. Projektu by rozhodně prospěla větší otevřenost, protože jak kampus, tak venkovní areál jsou z hlediska atmosféry opravdu dobře zpracované. Jen vám vývojáři neumožňují plně si vychutnat tu strašidelnou scenérii. Tohle byl trochu problém například v Amnesii, kde byla spousta postranních chodeb zablokovaná a nešlo do nich vstoupit, jelikož vám to hra jednoduše nedovolila. I kdyby šlo jen o hledání dalšího předmětu na špatném místě, rozhodně bych´to uvítal. To by mohlo dodat další dávku atmosféry a strašidelné nejistoty, jelikož byste nevěděli, zdali na vás za rohem něco nečíhá.

Trochu mě překvapilo, že na rozdíl od jiných hororových projektů zde nemusíte používat žádné lékárničky. Jakmile vás nepřítel chytí, je konec. Musíte začít znovu z uložené pozice. Zároveň postavy nepoužívají žádné prostředky na udržení zdraví, jako tomu bylo ve hře Amnesia. Na jednu stranu je to dobře, protože by to ve vás mělo evokovat pocit strachu. Koneckonců jste normální člověk, čelící nadpřirozenu, takže pokud vás chytí, jste mrtví. Na druhou stranu to ale působí jako zbytečné prodlužování hry.

Hororová hříčka plná přátel a textových zpráv

Přestože The Curse of the Bridge: Road to Salvation má některé nedostatky, jedná se o atmosférickou jízdu, kterou by si fanoušci hororu neměli nechat ujít. Šestice postav je výborně ztvárněna, a to i přesto, že vás budou svým hlasovým projevem pekelně iritovat. Nejlepší na tom ale je, že můžete hrát za každou postavu zvlášť. Díky tomu si příběh ještě více užijete. Když o tom tak přemýšlím, možná bych The Curse of the Bridge: Road to Salvation ani nenazýval hororovým titulem, nýbrž raději příběhovou hříčkou se strašidelnými prvky.

Důvodem je to, že ačkoliv atmosféra funguje dobře, množství dialogů způsobuje, že se titul strašně vleče. V podstatě nemáte čas se bát. Téměř na každém kroku se přistihnete, že si povídáte s přáteli nebo čtete dokumenty či textové vzkazy, které vám právě někdo poslal. Je to škoda, protože tahle hra měla obrovský potenciál stát se parádní hororovkou. Přesto opakuji, že se jedná o docela dobrou zábavu, kterou byste si měli zahrát.

The Bridge Curse: Road to Salvation je temná akční adventura. Dostanete se na univerzitu Tungha, kde se šest studentů snaží vyvrátit městskou legendu o strašidelném duchovi, ale jejich rituál probudí kletbu, jež se nedá zlomit. The Bridge Curse: Road to Salvation navíc kombinuje prvky hororů jako Outlast, Amnesia nebo Penumbra a dotváří tak hutnou atmosféru s klaustrofobickým prostředím. Projekt však trpí problémy s únikovými momenty a lineárním přístupem. Překlad textu do češtiny může být pro hráče, jejichž angličtina neodpovídá základům, obtížný. I přes své nedostatky nabízí atmosférickou jízdu a zábavný příběh s několika hratelnými postavami.

• hustá atmosféra
  • postavy jsou dobře napsané a mají zajímavé charaktery
  • možnost hrát za každou postavu