The Dark Inside Me - monstrum

The Dark Inside Me – ponor do beznaděje

11. 5. 2025
 

The Dark Inside Me je ambiciózní, leč rozporuplný titul stojící na pomezí psychologicko-hororové hry a adventury. Za tímto projektem, který klade důraz na interaktivní scénář a hráčské volby, stojí turecký režisér hororových filmů Akçay Karaazmak, který titul vytvořil prakticky sám. Pojďme se společně podívat, co tento indie počin nabízí a kde naopak naráží na své limity.

Příběh a jeho temné jádro

The Dark Inside Me je rozdělen do několika kapitol a epizod, přičemž první kapitola se skládá ze čtyř dílů: Broken Lines of a Killer, Auschwitz Death Camp, Hidden Lies a Her Twisted Pleasure. Následující kapitoly A Cold Bitter Touch a Fall of The Drama Queen slibují podobně znepokojivý obsah. Příběh vás vrhá do role muže, který se probouzí připoutaný k posteli v nemocnici. Čelí obvinění z hrůzného zločinu, na který si ovšem vůbec nepamatuje. Vy tak musíte odhalit pravdu o jeho minulosti a rozhodnout o jeho osudu. Klíčová je premisa, že hra má odhalit skutečný charakter hráče a zjistit, kam až je ochoten zajít. Příběh se dotýká těžkých témat, jako je pomsta, odpuštění, šílenství a realita, světlo a tma, láska a nenávist. Kontroverze tomuto titulu rozhodně není cizí, o čemž svědčí explicitní násilí, erotické scény a surovost, které jsou formovány na základě vašich rozhodnutí. Kontroverzně působí i zařazení epizody s názvem Auschwitz Death Camp.

O čem vlastně titul je a co vám ukazuje

Titul The Dark Inside Me si klade za cíl prozkoumat hranice lidské morálky a reakce na extrémní situace. Jste tak postaveni před obtížné volby, které ovlivňují další průběh děje. Můžete se rozhodnout pro cestu odpuštění, pomsty, násilí, nebo naopak pro nenásilné řešení. Hra se snaží zpochybnit stereotypy o dobru a zlu a ukázat, že i v každém z nás se skrývá potenciál k obojímu. Je to titul o následcích, o tom, jak i zdánlivě nevýznamné rozhodnutí může mít dalekosáhlé dopady. Nicméně realizace ambiciózních záměrů trošku pokulhává.

Hratelnost s dynamickým scénářem

Hratelnost zdůrazňuje dynamický scénář, který se mění v závislosti na vašich rozhodnutích a způsobu řešení hádanek. Ty lze často vyřešit více způsoby, přičemž každý z nich ovlivňuje další průběh. Vaše volby a přístup k řešení hádanek vedou k různým koncům a postupně tak odhalují váš vnitřní charakter. Máte možnost někoho zabít, abyste se dostali dál, nebo se pokusíte o nenásilné řešení dané situace. Rozhodování, zda odpustit nebo se pomstít, je klíčové. K dispozici máte předměty, které můžete kombinovat a používat k řešení hádanek. Hratelnost kombinuje prvky adventury s psychologickým hororem, ovšem s ne vždy s uspokojivými výsledky.

Vizuál a hudební doprovod

Hra se prezentuje jako „next-gen psychological horror adventure game“ s vysoce detailní 2D grafikou a animacemi, 2.5D paralaxními efekty a 3D hratelnými postavami. Vizuální styl je pochmurný a depresivní, s důrazem na detaily a atmosféru. Grafika a animace často působí zastarale a amatérsky. Hudební doprovod je filmový a dynamicky se mění v závislosti na atmosféře scény. Hudba je jedním z mála aspektů, které lze skutečně pochválit.

The Dark Inside Me - duch

Akçay Karaazmak – autor s vizí

Akçay Karaazmak turecký režisér hororových filmů, který se rozhodl proniknout i do světa videoher. Je vidět, že do svého herního debutu vložil mnoho úsilí a vášně. Jeho vize psychologického hororu s hlubokým ponorem do lidské psychiky je nepopiratelná. Nicméně, vzhledem k omezeným prostředkům a skutečnosti, že na titulu pracoval převážně sám, se jeho ambice nepodařilo plně naplnit.

The Dark Inside Me je zajímavý a ambiciózní indie projekt, který se snaží o originální pojetí psychologického hororu. Nicméně titul trpí technickými nedostatky, zastaralou grafikou, sporným obsahem a ne vždy konzistentním narativem. Přesto si zaslouží pozornost pro svůj unikátní koncept a odvážný přístup k těžkým tématům. Pokud dokážete přehlédnout nedostatky a oceníte snahu jednoho člověka o vytvoření něčeho neotřelého, The Dark Inside Me vás jistě může zaujmout. Bohužel, v současném stavu se jedná spíše o zajímavý experiment než plnohodnotný herní zážitek. Míra doporučení tak závisí na míře tolerance k nedokonalostem a zájmu o kontroverzní témata.

Petra Svobodová

Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.