The Shore náhled

The Shore – Lovecraftův záhadný ostrov

19. 5. 2023
Zdroj náhledu: Ares Dragonis

The Shore je hororová adventura pro jednoho hráče na motivy knih H. P. Lovecrafta, kterou má na svědomí řecký vývojář Ares Dragonis. Pokud jste fanoušci Lovecraftových děl, tato hra vám jistě nesmí uniknout. Hra The Shore se objevila v únoru 2021 a rozhodně je více děsivá nežli předcházející titul inspirovaný H. P. Lovecraftem s názvem Call of the Sea (ač vynikající adventura, k hororu měl dost daleko). Zde si ale rozhodně spravíte svou chuť. A teď se pojďme společně naladit na Lovecraftovu hororovou notu.

Zdroj: Ares Dragonis

Kde je Ellie?

Příběh začíná tím, že se proberete na záhadném ostrově obklopeném nepropustnou mlhou. Během pár okamžiků zjišťujete, že vaše postava starostlivého otce Andrewa se zde ocitá proto, aby pátral po svojí milované dceři Ellie. Budete procházet postupně po plážích vytvořených sopečnou vyvřelinou a budete sbírat kousky informací z fotek, dopisů v lahvích a dalších věcí. Cestou vás čeká několik jumpscarů, náročných puzzlů, tajemných rituálů a rozličných Lovecraftových monster (malých, velkých, a hlavně těch chapadlovitých). Nakonec přijde kýžené rozuzlení.

V jednoduchosti je krása

Co se týče hratelnosti a ovladatelnosti hry, je to naprosto jednoduché, stačí vám pár tlačítek. Během chvilky tak máte ovládání v ruce a můžete se vydat prozkoumat místní pláže, jeskyně a maják. Musíte se však kolem sebe pořádně dívat, abyste nepřehlédli některé předměty, rády totiž splývají s okolím. Některé předměty naproti tomu najdete okamžitě, jelikož jsou označeny značkou Cthulhu. Za zmínku rozhodně stojí zpracování inventáře, které představuje člun a vše se vám tam úhledně skládá. Celým příběhem vás bude provázet příjemný dabing postavy Andrewa (Brendon Fague), jehož představitele můžete znát z her Observer (2017), Remothered: Tormented Fathers (2018) nebo Pumpkin Jack (2020). Díky tomuto dabingu se budete cítit, jako byste na ostrově byli přímo vy sami. Andrew bude pomalu odhalovat i tajemný a děsivý příběh posádky, která na ostrově ztroskotala před vámi. A jak to s nimi dopadlo? Inu, nechte se překvapit.

Zdroj: Ares Dragonis

Jen walking simulator? Rozhodně ne.

Jestliže myslíte, že vás The Shore ničím nepřekvapí, protože se ze začátku tváří jako nudný walking simulátor se sbíráním věcí, a tudíž od ní nic většího neočekáváte, tak to je velká chyba. Počkejte, až se dostanete do druhé části, která vás naopak nenechá vydechnout, natož se v klidu napít kávy nebo něčeho ostřejšího. Stanete se totiž hrdým majitelem prastarého artefaktu, který má schopnost vás chránit před chapadlatými příšerami a jinými běsy. Zároveň ale poslouží i jako klíč k tajemným dveřím a k užitku bude též u některých puzzlů.

Teď nastává boj o holý život, neustálé ohlížení se za sebe, a atmosféra začíná pomalu houstnout. Soubojový systém sice není úplně precizní, ale vzhledem k utvořené atmosféře nad ním přivřete očko. Musíte se vypořádat s Lovecraftovými monstry po cestě za dcerou Ellie. Kromě nich na vás čekají i ty větší kousky z Lovecraftova univerza jako Azatoth, Shagtanagotha (který je však vlastní invencí vývojářů), a dokonce i Cthulhu sám.

Zdroj: Ares Dragonis

Finance musí být

Tvůrci na dokončení The Shore vybírali finance crowdfundingovou cestou, tento projekt ale na Kickstarteru nebyl. Ares Dragonis se rozhodl, že využije platformu Ulule, která funguje na podobném principu a má roztomilou sovičku v logu. Jejich kampaň byla úspěšná, vybrali 127 tisíc korun (dokonce o 23 tisíc více, než plánovali). Rozhodně to však není velká suma ani na indie titul.

Zdroj: Ares Dragonis

Tato hra je rozhodně pro všechny fanoušky H. P. Lovecrafta, ale i ostatní si tu jistě najdou svoje. Tím mohou být třeba různě náročné puzzle, které vám zaberou více času, než jste očekávali, a potrápí vaši mysl. Milovníci hororu tu určitě ocení děsivou atmosféru, propracovaný příběh, pár dobrých jumpscarů a monstra, která doslova vystupují z vašich nočních můr. Tajemnou atmosféru tohoto záhadného ostrova dokresluje hudba, která ve vás navodí pocit úzkosti a vykreslí všeobjímající hrůzu, která vás obklopuje. Grafické zpracování je naprosto neuvěřitelné. Máte pocit jako byste tam stáli a vánek od moře vám měl každou chvilku ovanout tvář. Vše je tu ponuré a temné, prostě lovecraftovské.

• grafika
  • hudba
  • puzzle