Thief Simulator 2 náhled

Thief Simulator 2 – nablýskanější pokračování

26. 12. 2023
Zdroj náhledu: IGDB.com

Není to tak dávno, co jsem recenzovala první díl poměrně úspěšného a dost možná i jednoho z nejpopulárnějších simulátorů, a to Thief Simulator. Vžít se do role zloděje hráče jednoduše řečeno bavilo, a tak se vývojářské studio Noble Muffins mohlo těšit z úspěchu, stejně jako všem dobře známé vydavatelské studio PlayWay. Nebylo proto velkým překvapením, když byl již v dubnu roku 2021 oznámen druhý díl, tedy Thief Simulator 2. Překvapením však možná bylo, a docela velkým, že na druhém dílu již nepracovalo to stejné studio, které stálo za vznikem prvního dílu.

Já jsem si nyní našla chvíli i na toto pokračování a mohu vám hned ze startu propálit, že tvůrci se doopravdy vynasnažili do každého posledního detailu a já byla velice mile překvapená hned v první hodině hraní. Změna studia není lehce znatelná a zcela upřímně, pokud bych se o titul nezajímala více do hloubky kvůli recenzi, asi bych na to nejspíše ani nepřišla. Pojďme si společně porovnat tyto dva díly a prozradit si, jaké nové funkce a vylepšení nám s sebou pokračování přineslo.

Tutoriál

Tutoriál je stejně jako v prvním díle jednoduchý, zato účinný. Rozdílem je fakt, že Thief Simulator 2 oproti svému předchůdci obsahuje dosti nového, tudíž i tutoriál je samozřejmě lehce delší a možná i trochu složitější. Hra se vás snaží rychle a srozumitelně dostat na to správné tempo a za to tvůrcům upřímně děkuji. Takový jednoduchý, srozumitelný a akorát dlouhý tutoriál může hráči ušetřit spoustu nervů a samozřejmě i času.

Tutoriálem vás provází opět váš přítel na telefonu, pro kterého vy jakožto hráči plníte různorodé úkoly, abyste si zasloužili jeho pomoc. K čemu ji potřebujete? Náš milý zloděj se rozhodl zahrávat si s nesprávnými lidmi, jde po vás teď tedy celá zločinecká organizace. Stačí si dát jedna plus jedna dohromady a je vám jasné, že se nejedná o ideální situaci.

Survival mode

S první novou funkcí hry se vy jakožto hráči setkáváte hned od začátku. Nutné ale zmínit, že do hry byla přidána až později, nikoliv při vydání. Dostanete možnost vybrat si, zda chcete hrát na normální, anebo na survivalový mód. Survivalový mód se vám snaží přiblížit práci z více realistického úhlu, tudíž je nutné dbát na pocit žízně, hladu, či únavy. Nájem za váš skromný byt bude o dost vyšší a celkově se prostě jedná o složitější herní mód, který jsem já osobně vážně jen letmo vyzkoušela. Budu totiž naprosto upřímná, i ten normální mód mi jak v prvním, tak v druhém díle dokázal dát zabrat. Ze mě holt profesionální zloděj asi nikdy nebude, nemám to v krvi.

Policie

Thief Simulator měl jednu vadu na kráse, a to v podobě policejních složek. Pokud jste vy jakožto zloděj byli přichyceni při činu, nečekal na vás žádný trest, tudíž o reálnosti jsme se zde vůbec nemohli bavit. Druhý díl se v tomto docela polepšil, nicméně záleží na samotném hráči, jak moc se chce zaplétat s policí. Pokud vás nyní dopadnou, dostanete na výběr načíst poslední kontrolní bod, jak to již známe, nebo se nechat odvést na stanici. Pokud se necháte odvést na stanici, můžete buď zaplatit kauci, anebo se prostě pokusit utéct a během toho samozřejmě vykrást policejní stanici. No není to ironie?

Mapa města

Mapa města je oproti prvnímu dílu zcela určitě větší, přehlednější a lépe vypadající. I když někteří z vás mohou takovéto grafické zpracování považovat za nedostatečné či podprůměrné, je nutné brát v potaz, že se stále jedná o žánr simulátoru. Za mě se tedy tvůrci vynasnažili, i co se týče vizuální stránky, a já byla s celkovým vzhledem hry velice spokojená, stejně jako s optimalizací. To, že jsem u ještě poměrně nového simulátoru nenarazila na žádný bug, považuji za velice příjemné překvapení.

Těšit se také můžete na mnohem více zajímavějších budov/míst k vykrádání. V prvním díle jsem strávila poměrně dost hodin, nicméně žádná vloupačka z nějakého originálního místa mi bohužel dopřána nebyla. Druhý díl se tedy liší také tímto, vykrást můžete například luxusní letovisko u lesa, nebo dokonce centrální banku.

Kamarád v kapse

Je rok 2023, takže co bychom to byli za zloděje, kdybychom neměli nějaký ten smartphone, že? Samozřejmě že jednu tu chytrou krychličku máte, a mohu vám říct, že s sebou přináší hned několik skvělých nových funkcí. Najdete tam například foťák, stav vašich financí nebo třeba rychlý nákup, za který jsem byla vděčná více než jednou. Dále si můžete pomocí telefonu zavolat parťáka na vykrádání, abyste nebyli pořád vlci samotáři. Zajímavou záložkou je také kalendář, ve kterém máte přehled o všech nadcházejících událostech ve městě. Pokud se například nějaký den koná festival, je veliká šance, že většina obyvatelů se jej zúčastní. Pro vás jakožto zloděje to znamená jediné – čas na pořádnou, zato jednoduchou vloupačku do naprosto prázdného baráku.

Proč měnit něco, co funguje?

I když nový tvůrce s sebou přinesl spoustu nového, neměnil základní podstatu a funkce hry, což považuji za klad. Proč také měnit něco, co perfektně fungovalo? I v druhém díle se tak můžete těšit na klasické minihry v podobě otevírání zámků a trezorů či hackování. Stále si také můžete doma na svém počítači zakoupit drahocenné informace o baráku, který se zrovna chystáte poctít svojí návštěvou. Stále je také možné prodat určité drahocenné předměty na černém trhu a nebyli jsme připraveni ani o klasický strom dovedností.

Thief Simulator 2 je krásným příkladem toho, že vytvořit druhý díl simulátoru se může vyplatit jen tehdy, pokud víte, jak na to. I když změna tvůrce mohla působit jako špatné rozhodnutí, rozhodně tomu tak nebylo. Je vidět, že vývojáři si dali na konečném výsledku nadmíru záležet. Představili spoustu nového a hráči tak mohou strávit několik dalších hodin vykrádáním baráků s trochou toho adrenalinu v krvi.

• stealth
  • mobil
  • vylepšené chování policie a následků zatknutí
  • vylepšené vizuální zpracování
  • heisty
  • přijatelná cena
  • po určitém čase stereotyp, jak je tomu u simulátorů zvykem
  • Datum vydání 04.10.2023
  • 0.0

Atmosféra

Umělá inteligence

Cena výkon

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.