forest master

Tiny Bunny – žádní roztomilí zajíčci

28. 8. 2021

Když přijde zima, všechno usne, ale tento tajemný les ne. Něco v něm bloudí po sněhem pokrytých cestách, číhá to ukryto za černými stromy a bere si to vše, co chce. Vesnicí začínají kolovat bizarní zvěsti o hlasech, které na vás volají z houští. O tvářích, které vás sledují skrze okna, a také o tajemných otiscích ve sněhu. Všude po vesnici se objevila spousta plakátů se ztracenými dětmi. Těm, kdo už slyšeli hlas lesa, není pomoci. Jejich jedinou možností je ponořit se hlouběji do temného lesa a postavit se hrůze při jejich poslední volbě žít (zůstat naživu, ale za určitou cenu), nebo zemřít, ale zůstat člověkem. Tiny Bunny !

Něco málo úvodem

Jedná se o nelineární hororový vizuální román od vývojáře Saikono. Hra je stále v předběžném přístupu, můžete si prozatím zahrát první dvě kapitoly. Tiny Bunny by po vydání měla obsahovat pět kapitol a objevit by se měla v plné verzi v roce 2023. Ke hře můžete zakoupit i soundtrack s názvem Tiny Bunny: Full soundtrack. Obojí seženete na platformě Steam, díky níž získat 17 achievementů a nově od konce května i sběratelské kartičky z této hry do vaší sbírky. Tiny Bunny má ruský dabing, ale je tu možnost ruských, anglických, a dokonce i čínských titulků.

Stavení nedaleko temného lesa

Příběh se odehrává v klidné vesničce v sibiřských lesích. Náš hlavní hrdina žije na kraji této vesničky nedaleko temného a záhadného lesa. Hrdinou tohoto příběhu je teprve dvanáctiletý chlapec jménem Anton, který se sem nedávno přestěhoval se svojí rodinou – tatínkem (jehož jméno je bohužel zatím neznámé), maminkou Karynou a sestrou Olyou. Než se však stihnou pořádně zabydlet, už jsou nuceni svědčit a účastnit se řetězce místních znepokojivých událostí.

Tato vesnička se totiž stala místem, kde se ztrácejí děti. Policie je bezmocná (žádná vodítka ani možný pachatel), pátrací týmy pročesávají okolní les, ale beze stopy. Anton má rozhodně více štěstí nežli místní policie, a tak kousek za domem nachází v lese vlněnou dětskou rukavici. Ve vesnici dokonce naráží na podezřelou osobu s liščí maskou.Skoro to vypadá, jako by to pro něj kdosi připravoval. Nejdříve ho začnou pronásledovat noční můry (jako tančící zvířátka v lese apod.), ale s každou další nocí je to děsivější a krvavější. Pomalu se začíná zdát reálnější i volání, které ho táhne do lesa.

ztracená rukavice

Zvířata z lesa

Anton má rád svoji mladší sestru Olyu. Ta se mu svěřuje s tím, že ji každý večer chodí sledovat sova, která ale zjevem rozhodně nepřipomíná roztomilou Hedviku z Harryho Pottera. Místo toho vypadá, že snědla nějaké steroidy, a její ohnivé oči nasvědčují, že je to spíše nějaké démonické zjevení nežli pouhá sova. Anton jako jediný sestře věří, protože oba rodiče si myslí, že si Olya pouze vymýšlí nějaké báchorky. Anton totiž na vlastní oči viděl toto stvoření, kterého zprvu lákalo hlasem jeho sestry Olyi.

Po jedné cestě do školy se dokonce setká s osobou, co krmí psa, má opravdu strašidelný hlásek a na sobě liščí masku. Když se Anton pokusí zjistit její jméno, liška se mu vysměje a řekne, že žádné nemá, proto ji Anton pojmenuje Alisa. To podle lišky z pohádky, co unášela děti. Alisa mu nabídne bonbóny a pokouší se nalákat Antona do lesa. Rozhodnutí je tu tak na hráči, zda bude souhlasit, či nikoliv.

První den v nové škole

Když Anton konečně dorazí do školy, všimne si na nástěnce fotky ztraceného chlapce Vovy, na kterého se u nich ptala policie. Vzpomene si na dětskou rukavici, kterou našel za domem v lese. Mohla by snad patřit tomuto ztracenému chlapci? Anton si nad tím láme hlavu a zamíří do nové třídy. Paní učitelka Lilia Pavlovna však neví vůbec nic o tom, že by k nim měl dorazit nový žák. Po dohadování s Antonem, že opravdu má nastoupit k nim do třídy, chce chlapce usadit k místnímu šikanátorovi Semyonovi, tomu se to nelíbí a začne hlučně protestovat. Anton se tak raději posadí sám úplně dozadu do prázdné lavice.

Když skončí hodina, počká si Semyon na chvíli, kdy Anton opouští třídu, a strčí ho, ten zakopne o práh a spadne přímo mezi prsa své spolužačce Katye (která sice vypadá jako anděl, ale je to rozhodně stoprocentní mrcha). Ta začne křičet a obviní Antona z toho, že je úchylák. Nato se objeví Semyon a začne Antona mlátit hlava nehlava. Zde má hráč opět další z možností si vybrat, zda se budete bránit, nebo ne. Ať tak či tak, zachrání vás zvonění a vaše další spolužačka Polina. Ta je naopak velice milá a nabídne vám, že s vámi půjde domů, aby vás Semyon se svojí partou nezmlátil. Po cestě domů vám vypráví, jak chce být světoznámou houslistkou a jak chce navštívit celý svět (Moskvu, Tel Aviv, Vídeň atd.).

Boj a další noční můra

I když vás Polina doprovází, stejně vás ke konci cesty přepadne Semyon a jeho parta. Je to tři na jednoho, takže klasický férový boj. Společně se Semyonem je tu ještě Byasha (delikvent a vtipálek, jenž přišel o přední zuby) a Romka (vůdce gangu, několikrát trestaný, jeho tatínek sloužil v Afghánistánu), oba chlapci si Antona dobírají, seberou mu dokonce batoh, který rozpárají. Z batohu vypadne Antonovi maska zajíce. Kluci se mu smějí, chtějí, aby si ji nasadil a zatancoval jim. Anton vůbec netuší, kde se u něj maska vzala, vypadá podobně jako maska Alisy. Opět máte možnost udělat, co gauneři chtějí, nebo se pokusit vzdorovat.

Já jsem vzdorovala a dostala jsem tak nemístnou nakládačku, po které Anton upadl do bezvědomí. Kvůli tomu se mu zdála nejhorší noční můra, že oba jeho rodiče mají děsivé zvířecí masky, dokonce i jeho sestra Olya (byla malý děsivý zajíček), a chtějí, aby se najedl. V hrnci však objeví svoji pomlácenou useknutou hlavu a na svém krku má hlavu zajíce. Tato scéna byla opravdu dost nechutná a neočekávaná. Anton se pomalu probouzí, protože slyší hlas svého otce, který ho hledá. Tatínek najde Antona a odnese ho do auta. Tatínek působí vystrašeným dojmem a Anton si všimne, že v přihrádce jeho auta je pistole, než znovu omdlí.

táta našel antona

Zase do školy

Ráno po probuzení se Anton vydává opět do školy. Hned na nástěnce zjišťuje, že se během včerejška ztratil Semyon. Anton je z toho šokovaný. Tu se k němu přitočí Katya a začne ho popichovat. Jeho rodina jsou prý lháři. Museli se přestěhovat, protože dluží peníze, a tak se museli schovat v malé sibiřské vesnici uprostřed ničeho. Anton se rozčílí, čehož Katya využije ve svůj prospěch a označí Antona přede všemi za psychopatického vraha, který určitě musel zabít Semyona, protože podle jejích informací bere léky a je blázen. Poštve tak proti němu i kamarádku Polinu. To už Anton nevydrží a my jen vidíme záběr, jak má Anton místo hlavy zase králičí hlavu, zatáhne ho jakýsi stín (který by měl představovat postavu Forest Mastera - sovu) a tím kapitola dvě končí. Jak to s Antonem dopadne, na to si budeme muset ještě počkat.

Jak hra funguje

Tiny Bunny staví na tajemné atmosféře, propracovaných postavách a tajemném příběhu. To, že je hra navíc černobílá, jí dělá ještě více děsivou – snad tím kontrastem či možností vykreslení strašidelných stínů. Do toho všeho je tu perfektní hudební doprovod, který onu atmosféru ještě umocňuje. Nejde jen o hudbu jako takovou, ale i o různé zvuky, jako strašidelné kroky na schodech, vrčení za zády, ťukání na okno, nebo dokonce praskání sněhu. Samozřejmě tu nechybí i jumpscary, které vás překvapí, když je vážně nečekáte. Je tu možnost rozhodování, která váš příběh mění a zároveň vás bude lákat si ho zahrát na všechny možné způsoby. Můžete tu i interagovat s některými předměty jako u point and click adventury.

Na konec zbývá už jen dodat, že tento příběh má opravdu perfektně našlápnuto. Pokud vývojáři udrží hru tak, jak je, zajímavou, děsivou, tajemnou, a hlavně hratelnou, mohla by se stát jednou z těch her, které vás neomrzí a které si rádi zahrajete zas a znovu. Já si rozhodně počkám na další kapitoly a vy byste měli zatím zkusit ty stávající.

• hororový příběh
  • možnost volby, originálnost příběhu
  • znepokojivá a tísnivá atmosféra