Sami vývojáři ze Stormlight Studios popisují na Steamu Transient jako spojení cyberpunku a spisovatele Howarda Phillipse Lovecrafta. Cyberpunk má za sebou myšlenku spojení lidstva s počítači po fyzické a psychické stránce, ze kterého vznikají až hrůzné fyzické modifikace, a poukazuje na umělou inteligenci jako na vyšší moc. To také svým způsobem činí i H. P. Lovecraft, jenž se zabývá myšlenkou jakýchsi hororových spojení lidí a zvířat za vytvoření podivných mutantů a také vyšší moci v podobě neobjevených starých bohů někde v neprobádaném vesmíru. Spojením těchto dvou žánrů získáme dílo pod názvem Transient, které v nás chce zanechat existenční krizi.
Jiná cesta by byla lepší
Jeden velký zmatek

V Transientu budete muset číst všechno
Příběh se vypráví vcelku zmateně, jste do něj vrženi jako dítě do vody, které neumí ještě plavat, a ještě vám plivne do obličeje se slovy „Tak, a teď se v tom všem orientuj.“ Když už si projdete první herní kapitolou a začnete chápat, že to nebyla celou dobu realita, hra vám ukáže to komplexní připojování se do různých cyber-realit a jste zase na nule. Je tu však jeden klíč ve formě klasických sběratelských dokumentů různě po mapě. Sice získáte spoustu důležitých informací vysvětlující události okolo vás, které hledáte, ale i spoustu těch „zbytečných“. Zde udělali vývojáři chybu – nechceme číst knížku, ale hrát. Celý tento problém by vyřešil jeden krátký monolog nebo cutscéna na začátku hry, kde například hlavní postava vysvětluje, kdo je a co prožívá.
Cyber svět prolínající se s mimozemšťanským
Transient jsem hrál na Switchi, ale pokud chcete plný zážitek, doporučuji PC. Za celou dobu hraní jsem nenašel dva stejné modely jakéhokoliv předmětu a každý level je unikátní. Propracované mimozemské potvory a sliz, který z nich vytéká, glitchující se počítače a celkově všechny cyber aspekty jsou opravdu skvěle vytvořené a dobře se na ně kouká. Jediné, co mi vadilo a zároveň jsem se nad tím zasmál, byl kontrast celkové grafické kvality s modely, emocemi a kvalitou obličejů lidí. Vývojáři asi umí skvěle vytvářet různá stvoření, která jsou evidentně komplikovanější než lidé, ale obličej naší postavy vypadá, jako by byl nastavený na nízkou grafiku. Také emoce a pohyb obličeje stojí za starou bačkoru, ale naštěstí lidem v Transientu uvidíme do tváře jen zřídka.
Transient je skvělá hra, ale pokud budou vývojáři dělat pokračování a zjistím, že bude také puzzle, dojdu k nim osobně do studia, všechny tam profackuju, a když už tam budu, připlatím jim, aby zapracovali na obličejích postav. Hra je skvěle optimalizovaná, nesetkal jsem se s žádnými výpadky snímků nebo bugy. Pokud budete sledovat trilogii Matrixu, abyste si před sledováním toho nového oživili příběh, doporučuji namísto toho zkusit Transient.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.