Trine Enchanted Edition - Cover

Trine Enchanted Edition (PS4) – objevte zapomenutý poklad

8. 8. 2021
Zdroj náhledu: frozenbyte

Enchanted Edition je remake prvního dílu série Trine z roku 2009 od finského vývojářského studia Frozenbyte. Tomu se v tomhle povedeném díle podařilo vyčarovat přenádherný svět, do kterého se budete rádi čas od času vracet. Enchanted Edition navíc rozšířila možnosti hrát na více platformách, což ve své době ocenilo jistě nemálo majitelů konzolí.

Pojďme znovu objevit jeden zapomenutý poklad

Série Trine, vyjma posledního dílu Trine 4: The Nightmare Prince, se v dnešní době dá obecně považovat za „starší“ záležitost, což nejvíc pocítíte právě u prvního dílu. Výlet do tohoto kouzelného fantasy světa je ale i po letech stále skvělým zážitkem, tedy alespoň pro každého milovníka kouzelných, až pohádkových fantasy krajinek prošpikovaných nejrůznějšími hlavolamy, pastmi a nástrahami. U některých hlavolamů se však může potrápit nejeden hráč.

Budete skákat, budete padat, budete bojovat a občas se asi i vztekat. To vše je podkreslené uklidňující, skoro až meditační hudbou, která vás provází po celou dobu hraní. Vizuální i příběhová stránka hry je zpracovaná tak, že se nemusíte bát k ní posadit i malé děti, a rozhodně neurazí ani starší hráče. Přenesete se do roztomile kouzelného světa, ze kterého vám bude přecházet zrak. Všechno je neskutečně barevné, magické a krásně propracované. Všechno se vším skvěle spolupracuje a zákon akce a reakce tady začíná nabývat nových rozměrů.

Once upon a time…

Asi všichni to známe. Bylo, nebylo… Takhle nějak začíná nejeden příběh plný krásné přírody, tajuplné magie, odvážných hrdinů a zákeřných nepřátel. Nejinak je tomu i v případě série Trine. Pokud jste snad tedy neměli za poslední dekádu příležitost a Trine Enchanted Edition jste ještě nehráli, posaďte se a poslechneme si pohádku. Na začátku každé kapitoly se od vypravěče dozvíte část příběhu, která uvádí následující hratelné pasáže. Tři hrdinové se spojí na cestě za magickým artefaktem. Aby jej získali, musí v kouzelném světě překonávat pasti, řešit hádanky a kosit zuřivé kostlivce hlava nehlava. Příběh je jednoduše klasické pohádkové klišé a vcelku brzy si uvědomíte, že je víceméně odsunut na úkor neskutečně skvělé hratelnosti (ne samotného ovládání, ale o tom až později). Tu si zlehka osaháte na začátku, kdy si jednotlivě vyzkoušíte práci s jednotlivými hrdiny. Během prvních kapitol budete mít i možnost vyzkoušet si, jak krásně reaguje okolní svět na vaše akce.

Zdroj: frozenbyte

Tahle kouzelná parta umí spolupracovat

Naši hrdinové musí během hry překonávat spoustu hádanek a nástrah. K tomu budete muset průběžně používat schopnosti všech tří postav. Ztepilý válečník vám propůjčí svůj meč a kladivo nejen v přímých soubojích. Tajuplná zlodějka je zase mistryní luku a umí velmi dobře zacházet s lanem, které je v průběhu hry nepostradatelným pomocníkem k překonávání různých pastí. Je libo si vyčarovat kostičku? Voilà, od toho tu máme čaroděje. Ten si umí poradit právě se všemi hejblátky, kostkami, plošinkami a hlavně s tvořením toho všeho z ničeho.Každá postava je zkrátka lepší na něco jiného, přičemž jsou všechny použitelné k vyřešení skoro každé hádanky ve hře. V tom tkví další kouzlo hry, v nespočtu možností překonávání překážek. Záleží totiž na tom, jakou zrovna zvolíte postavu, díky čemuž vás bude hra bavit i na několikátý průchod. Znovu a znovu budete objevovat, jak ještě můžete vyřešit problém a postoupit dál. A vždycky vás to bude bavit.

Ovládání na konzoli není úplně výhra

Ovládání původní verze Trine z roku 2009 si pamatuji matně, přece jen je to už nějaká doba. Zcela jistě však vím, že bylo lepší než ovládání nové verze z roku 2014 na konzoli. Co si budeme povídat, během některých herních akcí je prostě použití myši pohodlnější a určitě i efektivnější. Ovládání kouzelníka je na gamepadu chvílemi o nervy, ale i na to si po pár kapitolách nakonec zvyknete. Jen to prostě tak nějak není ono. Při hře alespoň dvou hráčů pak může chvílemi nastat celkem slušný zmatek, ale to může přihodit i během souboje s více nepřáteli.

Zdroj: frozenbyte

Pokud snad nějaký souboj nedopadne podle očekávání, je tu stále možnost obnovit zdraví vaší postavy, pokud projdete kolem kouzelné sféry, jakéhosi checkpointu. Ty jsou v tomto magickém světě skoro na každém rohu. Nemusíte se tak bát, že byste v případě neúspěchu přišli třeba o půlhodinu hraní.

Kouzelný ráj pro kreativní hračičky

Trine Enchanted Edition je krásná odpočinková hra, u které se skvěle zabavíte sami i v partě. V některých pasážích sice musíte občas trochu popřemýšlet, jak se dostanete dál, během hry se ale asi nikde nějak zásadně nezaseknete. Úroveň nepřátel také není nijak náročná, ke konci se však o poznání zvýší. Celkově je Trine Enchanted Edition velmi povedené dílko, které nám přináší nevšední zážitek. Zpracování celé hry vás zcela jistě okouzlí, ať už budete zrovna bojovat v nočním lese nebo v podzemí přeskakovat nelítostná ostří. Co u Trine Enchanted Edition zamrzí, je opravdu krátká herní doba. Hru si totiž tak užíváte, že byste u ní klidně vydrželi i mnohem déle. Pokud si rádi potrápíte hlavu, potrénujete trpělivost na otočných plošinách a k tomu se chcete kochat pohádkově krásným prostředím, pak byste měli Trine Enchanted Edition rozhodně vyzkoušet.

Zdroj: frozenbyte

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Vránová.

• jedinečná hratelnost