Trove

Trove – kostičky vládnou světu

9. 5. 2021
Zdroj náhledu: IGDB

Trove je free to play hra v roztomilém kostičkovaném světě připomínajícím Minecraft, která je dostupná pro počítače, Xbox a Playstation. Lze ji hrát přes Steam, avšak nutnou podmínkou pro fungování je Glyph launcher. Svým žánrem spadá pod sandbox hry s prvky akčního MMORPG a ne nadarmo je považována za „heavy-grind“ hru. Pro získání nejlepšího vybavení, vylepšení všech postav či nasbírání množství předmětů v Trove lze snadno utopit tisíce hodin.

Trove úvodní obrazovka

Začátky jsou snadné

Na počátku si musíte zvolit svoji postavu, těch je v současné době celkem šestnáct. Hrdinové se liší v nejrůznějších aspektech, jednoduše se ale dají rozdělit na dva typy – postavy s fyzickým útokem a magickým útokem. Každý hrdina má jasně určenou jednu konkrétní zbraň, ve hře jich je celkově šest – z physical damage je to meč, oštěp a pěsti, zatímco u magical damage najdete pistoli, luk a hůlku. Postavy mají své ability, přičemž jejich používání je omezeno cooldownem. Levelování probíhá u každé postav zvlášť a maximálně můžete dosáhnout třicátého levelu. Hrdinu můžete kromě zbraně vybavit i armorem, prstenem a gemy. Ty přidávají bonusové statistiky vaší postavě, a tak budete postupně zvládat čistit obtížnější dungeony a zabíjet silnější nepřátele.

Trove výběr postav

Na začátku vám hra nabízí propracovaný tutoriál, který představí veškeré základy hry. Naučíte se ovládání i principy, jak těžit suroviny, stavět s bloky či vyrábět předměty. Mimo jiné se na každém spawn místě nachází cedulka s návodem, kde je popsáno ovládání i herní tipy.

Postupem hry si můžete zvýšit staty hrdiny vylepšováním armoru, získáním nejlepšího prstenu či levelováním gemů. Ty přidávají obrovské bonusy k postavě, avšak lze jich mít omezený počet a sloty se odemykají dle dosaženého levelu postavy. Postupem času si můžete vytvořit ideální build pro vašeho hrdinu, s kterým zvládnete i těžší dungeony zcela sami.

Nekonečné světy

Rozlehlost světů je obrovská a jejich hranice tvoří pás vody smrti. Světy se generují zcela náhodně a obsahují spoustu biomů, a to s ohledem na to, jaký typ světa zrovna navštívíte. Děleny jsou podle obtížnosti od těch začátečnických, přes náročnější až po endgame úrovně a to od „Uber-1“ do „Uber-10“. Každá vyšší obtížnost má větší nároky na hráče a pro vstup vyžaduje určitý level postavy a power rank, což je číslo vaší síly. To je dáno kvalitou výbavy, gemů, vaším celkovým levelem a tak dále.

Trove mapa se světy

Primárním úkolem je čistit dungeony a na konci každého z nich zabít bosse či určitý počet nepřátel. Za zdárné dokončení dostáváte truhlu, z které získáte nové vybavení určité kvality (odvíjející se od obtížnosti daného světa) a další odměny. Dungeony se primárně dělí na dva typy – malé a velké. Ty malé mají vždy jen jednoho bosse a na mapě jsou znázorněny ikonkou věže. Větší mohou skrývat tři až čtyři bosse a rozeznáte je dle ikony hradu. Každý biom má své vlastní typy dungeonů a ty se v nich náhodně generují. Dále ve světech můžete těžit rudy, sbírat suroviny nebo třeba ničit bloky.

Soukromé místo pro stavby

Ve hře se nachází plnohodnotné kluby. Ty slouží hráčům k utváření komunit, ve kterých společně plní aktivity a pomáhají si. Clubworld si ale může stvořit každý sám a užívat jej jak pro sebe, tak s přáteli. Na začátku si musíte určit jméno klubu, které již nelze měnit. Dostanete k dispozici obrovský svět rozčleněný hranicemi na malé plochy. Ty lze vyplnit jakýmkoliv ve hře dostupným biomem, který si vyrobíte ze surovin, a dále na této ploše můžete zcela neomezeně stavět. Váš clubworld a stavby na něm vám již nikdy nezmizí, a tak si můžete stvořit doslova své vlastní království.Connerstone je naopak jakousi truhličkou, kterou si můžete přenášet po všech světech. Občas na mapě zahlédnete šedou plochu, kterou si můžete přivlastnit. Na connerstonu můžete opět volně stavět, jste ale omezeni jeho velikostí. Posloužit vám tak může pro úschovu crafting tablů, beden, portálů do různých světů a podobně. Pokud zemřete a máte ve světě aktivní connerstone, objevíte se na něm. Po opuštění světa váš connerstone opět zmizí a vy jej budete moci použít na jiném světě.

Trove eventy a denní bonusy

Trove nabízí nepřebernou škálu eventů, která se odvíjí dle skutečných svátků. Probíhají tak zde speciální akce na Valentýna, Velikonoce, ale i Nový rok. Tyto akce většinou přinášejí úkoly, které plníte a za jejichž dokončení obdržíte odměny. Každou hodinu pak probíhá ve hře challenge. Ta trvá dvacet minut a za její splnění získáte dragon coiny a bedny, které jsou důležitou součástí pro výrobu draků. Úkolů je několik, nejčastější a nejrychlejší je sběr mincí na speciální mapě, kde za necelé dvě minuty musíte posbírat co nejvíce penízků. Dalším úkolem je čištění dungeonů v daném biomu nebo rampage, zabíjení bosse v Neon City, z kterého ale náleží jiná odměna.Dále jsou zde aktivní denní bonusy, každý den v týdnu je zaměřen na jinou stránku hry. V úterý se vám tak vyplatí chodit těžit rudy, jelikož je zvýšená šance na zisk dvou rud z jednoho bloku, naopak pátek je zaměřen na plnění hodinových challengí, z kterých získáte dvojnásobek odměn. Pakliže vlastníte premium, denní bonusy se až ztrojnásobují, a tak nejlepší kombinací pro levelování postav je sobotní den, kdy s prémiovým účtem získáte trojnásobný příděl xp bodů.

Geode změnil svět

Poslední velký update Geode změnil v Trove určité mechaniky. Přibyl zde úplně nový svět Geode Topside, který přinesl dosud nejtěžší level světa, Uber-10. Pro vstup do světů Geode je nutné mít určitý level světla, což je nový stat u postav. Zároveň se objevil čtvrtý typ gemů zvaný cosmic gem. Maximální power rank se tak přehoupl přes hranici 30 tisíc bodů. Update přinesl i nový režim zvaný Delve, který zcela nahradil Shadow Tower. Dungeon s leviathanem jako bossem, který má několik miliard životů a na jeho zabití je časový limit deseti minut, je nejtěžší aktivitou ve hře Trove.

Trove Geode Topside dungeon

Více muziky za reálné peníze?

Trove má vlastní systém měny - clubity a credity. Clubity získáváte každý den za hraní, stačí plnit hodinové challenge, adventury a čistit dungeony. Za clubity pak můžete nakupovat v obchodě, k dispozici jsou například nové postavy, dračí vajíčka či knížky zvané tome. Jistě nejužitečnější věcí jsou re-gemerátory, které slouží k opravě či výměně gemů a lze je zakoupit pouze za tuto měnu.

Credity jsou naopak za reálné peníze. Lze si za ně pořídit nejrůznější balíčky s oblečky pro postavy, dragon coiny, ale i mounty, křídla a další. Nejpodstatnější jejich využití je však na nákup prostoru v inventáři. Váš batoh je totiž v základu značně omezený, ale můžete ho rozšířit a získat více místa pro vaše předměty. Každých pět slotů v batůžku však stojí 560 creditů, a za více místa v osobní bedně zaplatíte dalších 1200 až 1600 creditů za každý volný list. Credity si sice lze zakoupit i za herní měnu, a to na hráčském trhu, a tak teoreticky nemusíte utratit ani jednu reálnou korunu, ale ruku na srdce. Jeden balíček o obsahu 150 creditů stojí v průměru 550 tisíc fluxů, což je množství, které vám potrvá získat několik desítek hodin hraní. Na jeden nový slot v inventáři ale potřebujete zhruba dva miliony fluxů a za místo v osobní bedně zaplatíte více jak pět milionů fluxů. Díky značně omezeným možnostem obchodování, kde většina vzácných předmětů má nálepku „neobchodovatelné“, vám tak zisk jednoho místa zdarma může zabrat stovky hodin farmení.

A co dále?

V Trove je tolik aktivit, předmětů a možností, že jejich podrobné rozepsání by dalo na další dvě rozsáhlé recenze. Proto zde jen ve stručnosti shrnu některé podstatné informace.

Se svými postavami se můžete pohybovat na mountech. Ty lze zakoupit na marketplace, získat z dungeonu či vycraftit a ve hře jich jsou již stovky. Nejlepšími a zároveň poměrně drahými mounty jsou draci, kteří dokáží létat, někteří mohou i střílet a ničit bloky a vaší postavě přidávají bonusové staty. K ruce vám bude společník ally, který opět přidává postavě bonusové staty a kromě toho vás bude následovat na každém kroku. Po kolejnicích můžete jezdit na vozítku, po vodě plout na lodi a s křídly můžete dokonce létat ve vzduchu.

Ve hře se nachází Marketplace, kde můžete prodávat své těžce vydřené suroviny a předměty, anebo naopak si je zde zakoupit a ušetřit si několik hodin práce s jejich sháněním. Můžete zde zakoupit vše, s čím lze obchodovat, například již zmíněné mounty, křídla, lodě a další. Jako platidlo slouží již zmíněné fluxy, které získáváte z dungeonů i zabitých nepřátel.Velkým tématem je crafting. Ten je zde možná až příliš ohromný, poněvadž ve hře naleznete několik desítek crafting stolů. Na nich můžete vyrábět například nepřeberné množství barevných bloků i biomově tematických bloků. K jejich výrobě však potřebujete získat návody. Lze si vyrobit stůl na úpravu vzhledu vaší postavy a nebo forge na vylepšování vaší výbavy. Dále se vám budou hodit stoly na výrobu bomb, lahviček na teleportaci, portálů, sazenic rostlin a tak dále.Trove nezapomnělo ani na hráče, kteří mají v oblibě PVP. To se po letech poněkud změnilo a dřívější režim capture the flag byl zcela odebrán, aby přenechal prostor nejpopulárnějšímu typu hry dnešních dob – battle royale. Zde stojíte proti dvaceti soupeřům a vaším úkolem je jako poslední zůstat naživu. Mapa se časem zmenšuje a v boji máte k dispozici pouze bomby. Po mapě můžete sbírat bonusy, které vás vyléčí, zkrátí nabíjení bomb nebo vám dají speciální skok.

Trove battle royale

Trove je hra s obrovským potenciálem. Free to play kostičkovaná hra s otevřeným světem uhranula spousty hráčů, kteří tvoří příjemnou komunitu. Dominantou hry je ohromné množství předmětů i surovin, pro jejichž zisk budete muset vynaložit obrovské množství času a trpělivosti. V této hře budete mít stále motivaci něco tvořit, získávat i vylepšovat. Bohužel najdou se zde i horší stránky. Vývojářům se ani po letech vývoje nepodařilo zajistit stabilnější servery, a tak se často budete potýkat s lagy či úplnými pády hry. Taktéž nové updaty již nevycházejí tak často jako v dřívějších letech.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• příjemná grafika
  • velký výběr postav