Železný hvozd náhled

TTGames a Old Dawg spojují síly v takticko-asymetrické dvojkovce Železný hvozd

19. 7. 2025
Zdroj náhledu: Old Dawg, Chat GPT

Na jedné straně zarputilé Železné bratrstvo, ozubené soukolí poháněné larimorskými krystaly, na druhé tajemní Strážci hvozdu, duchové lesa volající po návratu prastaré rovnováhy. Vítej v Železném hvozdu, asymetrické karetní hře pro jednoho až dva hráče, ve které se o vítězství nevede hlasování, ale přetahovaná o každý kousek mapy. Vydavatelství TTGames a vydavatelství Old Dawg se spojili, aby společně přinesli hráčům úspěšnou dvojkovku Železný hvozd.

Základní konflikt se odehrává mezi dvěma hráči (nebo jedním a botem), z nichž každý ovládá jednu frakci. Cíle jsou jasně rozdané: Železňáci chtějí postavit tři kovárny v horách, zatímco Lesníci hledají tři totemy a snaží se je donést do bezpečných okrajových lesních oblastí. Komu se to povede jako prvnímu, ten ukončí konflikt a hru.

Zdroj: Old Dawg

Železný hvozd, tři karty, nekonečno možností

Hra Železný hvozd se odehrává v kolech, z nichž každé má tři fáze: přípravu, akce a konec. V každém kole si oba hráči doberou nové karty a pak se ve střídavých tazích vystřídají ve hraní tří akčních karet. Tyto karty jsou specifické pro každou frakci a využívají se jak pro samotné efekty (pohyb, útok, těžba…), tak pro boj. Důležité je, že boj i efekty jsou oddělené, efekt sice vyhodnotíš, ale v boji používáš jinou část karty.

Některé karty mají přetrvávající účinek, zůstávají ve hře více kol a odpočítávají se pomocí žetonů. Výhody se mohou projevit okamžitě, nebo až při vyčerpání efektu. Ve fázi konce kola si hráči vracejí základní karty zpět do ruky, odhazují použité speciální karty a případně verbují nové jednotky za krystaly, které během kola nasbírali. Kromě karet jsou ve hře i jednotky: bojovníci, golemové a vrták. Každá jednotka má své specifikum, některé se účastní boje, jiné jen těží suroviny.

Pohyb po mapě a kdo kde vládne

Herní plán je rozdělen na hory a lesy. Každá frakce se pohybuje jen ve „svém“ typu prostředí, železní po horách, strážci po lesích. Pohyb je klíčový, protože některé lokace jsou bezpečné, jiné jsou otevřené útoku. A zatímco hory slouží k zakládání základen a stavbě kováren, v lesích se ukrývají totemy. Útoky se provádějí pomocí karty se symbolem „Zaútoč“. Boj probíhá vyhodnocením nasazených karet, porovnáním poškození, obrany a převahy. Vítěz může přinutit poraženého k ústupu. Karty s efektem boje mohou přinést další bonusy, třeba zničení vrtáku nebo ukradení krystalů.

Golemové, vrtáky a totemy

Frakce se neliší jen kartami, ale i jednotkami. Strážci mají pouze bojovníky, Železné bratrstvo má navíc golemy, to jsou silnější jednotky s vyšší výdrží a vrták, který slouží k těžbě krystalů a posouvá se po stupnici zisku. Čím dál se vrták dostane, tím víc krystalů frakce získá.
Ale pozor! Může být zničen a přijít o náklad.

Strážci naproti tomu odhalují karty vizí, které jim napovídají, kde by se mohly nacházet totemy. Jakmile je odhalí, musí je dopravit do bezpečné oblasti, aby se přiblížili vítězství. Na rozdíl od budování kovárny je tahání totemu často na hraně, stačí špatný útok soupeře a totem může zůstat ležet v lese.

Zdroj: Old Dawg

Když se stroje potkají s prastarou magií

Železný hvozd je desková hra postavená na jednoduchém systému, který ale v kombinaci s asymetrií a proměnlivým plánem umožňuje každou partii rozehrát jinak. Tři karty v ruce nemusí vypadat jako velké množství, ale když se správně propojí, zvládneš během jednoho kola zaútočit, přesunout oddíly i těžit krystaly.

Hra by měla být dostupná v září 2025, takže fanoušci kompaktních taktických zážitků se mají na co těšit. A kdo si chce hru zajistit s bonusovým obsahem, měl by využít předobjednávky. Ve světě, kde se hory třesou pod vrtáky a stromy šeptají jména totemů, čeká bitva, která rozhodne o osudu celé země. Jsi připraven vést svůj lid k vítězství?

Aneta Řezníková

V dětství ji od počítače neodtrhl ani hlad. Buď ujížděla v Need for Speed, plnila mise v GTA San Andreas, nebo budovala mafiánské impérium v Mafii. Na vysoké ale vyměnila monitor za stůl plný přátel a propadla kouzlu deskových her. Od prvních partií Osadníků z Katanu a Carcassonne se ponořila do světa hraní naživo, kde se místo klikání hází kostkami a vyjednává se tváří v tvář. Jakmile ale herní doba přesáhne tři hodiny, mizí rychleji než tah v real-time strategii. Jinak se ale nezalekne téměř žádné partie.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.