Two Point Campus – úvodka

Two Point Campus – staňte se ředitelem školy

9. 8. 2022
Zdroj náhledu: Two Point Studios

Už se vám někdy stalo, že vám škola na pohled připadala mizerně postavená aa že kdyby bylo po vašem, udělali byste to lépe? Nebo vás někdy napadlo, že byste si chtěli vyzkoušet, jaké to je být ředitelem gymnázia? Pokud ano, máme pro vás tip na Two Point Campus, ve kterém budete v roli ředitele školy. Za tímto titulem stojí Two Point Studios, jež můžete znát z jejich předcházející hry Two Point Hospital.

Mapa a pojmenování gymnázia

Dříve než začnete budovat svou první školu, budete mít příležitost prozkoumat herní mapu a město Two Point County. Zde vidíte, že prozatím můžete počítat s celkem dvanácti mapami, které budete muset postupně budovat. Nemusíte se obávat, že budou všechny budovy a studenti stejní, protože nejsou. Každá městská část má své specifické studenty, jejichž požadavky jsou nanejvýš stejné, avšak jejich vzdělání je zcela odlišné. V levém dolním rohu obrazovky se zobrazí váš profil služby Steam, na němž můžete nastavit název svého gymnázia. Protože patřím mezi Gaming Professors, pojmenoval jsem svou školu „Škola herních profesorů“. Bohužel jedinou věcí, již nelze změnit, je váš erb, což je poněkud škoda. Třeba tuto možnost vývojáři přidají později.

Staveníčko, stavení

První škola je ve městě Freshleigh Meadows a zdejší studium se primárně zaměřuje na výzkum. V úvodním videu se objeví laskavý starší pán jménem Albert Crank a vysvětlí vám fungování Two Point Campus. Pokud patříte do skupiny lidí, jimž se stavební tituly nelíbí, ale přesto si je chtějí vyzkoušet, doporučuji začít s touto hrou.

Důvodem je použití zjednodušeného editoru konstrukcí. Všechny budovy jsou již předem připravené, a jakmile jsou postaveny, jsou automaticky definovány požadované objekty. Přesněji řečeno, princip je následující: vaším prvním úkolem je například vybudovat jídelnu. V nabídce místnosti vyhledejte kuchyň a potvrďte ji. Ihned se zobrazí požadované rozměry, přičemž tyto parametry můžete maximálně překročit. Po potvrzení se automaticky vyberou jídelní soupravy, dveře, svítidla atd., tedy všechny základní prvky, bez nichž by místnost nemohla fungovat. Přesně takto jsou pak postaveny všechny ostatní místnosti.

Postupem hrou se vám odemykají nové prvky, které můžete přidávat do místností. Nemusíte se tedy obávat, že byste nemohli změnit vzhled samotných interiérů. Umístění pokojů a jejich předmětů je zcela na vás, nenaleznete nic, co by mělo své vlastní místo, na které je nutné dané předměty umístit, jinak by je nebylo možné zařadit. Kromě toho jsou ve hře popsána a vysvětlena téměř všechna tlačítka, což je velké plus. Kolikrát jsem už zažil podobné tituly, které vám nabízejí různé možnosti stavění a rozmanité možnosti. V množství tlačítek jste se však mohli ztrácet, protože nebyla dobře popsána nebo nebyla vysvětlena vůbec. To pak vedlo k tomu, že jste věci mazali nebo vůbec nevěděli, jak fungují. Proto se mi líbí jednoduchost struktury Two Point Campus. V této hře jde především o zábavu, ne o to, abyste se různými způsoby trápili. To je také jeden z důvodů, proč je tato hra skvělá.

Studenti a jejich potřeby

Jistě to na vlastní kůži znáte – pokud jste byli nebo stále jste školou povinní, měli jste nejrůznější nápady, jak svou školu zlepšit. Nezáleží na tom, zda šlo o vybavení nové třídy, nebo o prodejní automat plný sladkostí. Většinou se tyto žádosti odložily a nikdo se jimi nezabýval, nebo vám řekli, že je to hloupost či že na to nejsou peníze. To způsobilo, že jste se začali rozčilovat a obecně si o školském systému myslet nepěkné věci. Přesně takové požadavky budete muset v Two Point Campus řešit. Ve skutečnosti se mnohokrát stane, že do své e-mailové schránky obdržíte žádosti od studentů nebo zaměstnanců.

Žádosti se dělí do tří kategorií, které jsou rozlišeny ikonou, abyste se v nich lépe orientovali. Pokud má vaše zpráva symbol knihy, jedná se o žádost o zakoupení konkrétní položky pro třídu. Pokud je to zelená vlajka, oslovují vás členové školních skupin. A poslední je terč, symbolizující zábavu. Pokud se tedy setkáte s posledním symbolem, většinou se jedná o požadavky ve stylu nákupu rádia, automatu, postele apod.

Některé návrhy mají stanovenou lhůtu, do jaké je nutné je dokončit. Záleží na vás, zda svým zaměstnancům a studentům vyhovíte a uspokojíte je, nebo je odmítnete. Nesmí se však zapomínat na to, že pokud jejich návrhy zahodíte, budou znepokojeni, což následně sníží jejich efektivitu a známku vaší školy. Pro zachování školní etikety je zapotřebí dbát na mnoho dalších věcí. Například musíte zajistit dostatek toalet, sprch, pokojů, výdejen jídla, zdravotnického personálu, knihoven a dalších záležitostí a nesmíme zapomenout na mnoho večírků.

Nechtěl bych být ředitelem

Zajistit, aby vaše školy dobře fungovaly, je zpočátku poměrně snadné. Samozřejmě záleží na městě, ve kterém začínáte. Někdy totiž budete mít na rozjezd k dispozici slušnou sumu peněz, která vám pomůže dobře odstartovat. Jindy si budete muset pečlivě rozmýšlet, co se vám hodí a jaké věci budete stavět. Čím slavnější je vaše škola, tím více studentů budete mít. To znamená, že musíte rozšířit svůj revír. Koupíte další pozemky a přistavíte nové učebny, pokoje, toalety, knihovny a mnoho dalšího. Čím více toho máte, tím hůře se vám pak zajišťuje zaopatření vašich lidí. Velmi často se setkáte s tím, že se budou zlobit nebo že studenti selžou.

Proto mě poněkud zarmoutilo, že nemáte možnost zasahovat do školního kalendáře. Svým žákům bych velmi rád dal prázdniny, poslal je na výlet či do jiné školy, přeorganizoval třídy nebo jim prostě dal ředitelské volno. Jenomže nic zde takového není a všichni se drží předem stanoveného rozvrhu. Proto se někdy stane, že objednáte rockovou party a přijde jen pár studentů, protože většina z nich má zrovna vyučování. Další věc, která je trochu zklamáním, je, že pokud máte studenty, jejichž výsledky jsou neúspěšné, nemůžete s tím nic dělat, Můžete je akorát poslat na doučování nebo je prostě vyhodit. I v tomto ohledu bych raději měl větší volnost a rád bych si s nimi třeba promluvil. Samozřejmě chápu, že Two Point Campus je především o zábavě a tyhle věci by ji mohly zkazit, ale zase na druhou stranu to tak být nemusí.

Vylepšování vlastních myšlenek

Pro provoz školy však potřebujete hodně zaměstnanců. Kromě učitelů budete muset najmout i uklízečky nebo dobrovolníky. Dobrovolníci se starají o knihovny, bistra či zdravotnické potřeby. Zatímco uklízeči se zpočátku starají o čistotu, je možné je naučit, aby se stali například ochrankou. V průběhu hry budete mít možnost vylepšovat své spolupracovníky a učit je novým dovednostem. Školník se například může naučit robotiku, žertování nebo jak se stát strážníkem.

Totéž platí pro školní vzdělávací obory, u těch vylepšíte jejich přístroje. Zlepšíte například laboratoř, kuchyň nebo jeviště. Existuje řada věcí, které budete postupně zlepšovat. Je jedno, jestli vylepšujete dovednosti nebo vybavení svých zaměstnanců, čím vyšší úroveň, tím lépe. Tím dosáhnete zlepšení výuky například o 75 % a zajistíte tak kvalitnější známky.https://www.youtube.com/watch?v=FnjqPkajRnc

Two Point Campus je velmi dobrá a zábavná hříčka, kterou mohu doporučit. Humornost titulu rozhodně nepohorší ani starší publikum, a to je co říct. Titul disponuje dobrou přístupností a slušnými základy hratelnosti, co se týče o budování a správy. Pokud jste hráli hru Two Point Hospital a líbila se vám, určitě se vám bude zamlouvat i Two Point Campus.

• humor
  • grafické zpracování
  • je tu poměrně dost věcí, které můžete dělat