V-Rally 4: Znovuzrození série

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
V-Rally 4 je herním titulem studia KT Racing, dříve Kylotoon. Studio se převážně zaměřuje na vývoj závodních her. A to jak simulátorů, jako je známá a docela dobrá série WRC, tak čas od času vytvoří i nějakou arkádu, například ne příliš povedený FlatOut 4. S hrami od tohoto studia je to s jejich kvalitou jak na horské dráze, jednou nahoru a podruhé dolů. KT Racing je totiž schopno vystřihnout i nadprůměrný titul, ale pak přijde hra, která se řadí spíše k průměru až podprůměru. Dnes se podíváme na dva roky starý počin V-Rally 4, který cílí spíše na arkádové hráče. Zjistíme, zda se čtvrté pokračování této docela známé série sahající až do roku 1997 povedlo, anebo se jedná o hru, která skončí schovaná v šuplíku.
V-Rally 4 Edox

Zdroj: KT Racing

Není V-Rally jako V-Rally

Je potřeba si ujasnit ještě jednu věc, a to, že čtvrtý díl nemá s původními hrami téměř nic společného. Jak už bylo v úvodu zmíněno, hru má na starosti studio KT Racing, které se na vývoji předchozích dílů vůbec nepodílelo. Původní díly V-Rally měli na starost vývojáři z Eden Studios, které bohužel dnes už neexistuje. Big Ben Intercative po letech odkoupilo tuhle sérii a čtvrtý díl přenechalo právě vývojářům z KT Racing.

Kariéra závodníka

Hlavním karierním režimem je V-Rally Mode. Princip je prakticky totožný s předchozím dílem. Na mapě si vybíráte závody různých disciplín, v rozličných koutech světa. Najímáte si nové pracovníky, ať už se jedná o mechaniky, kteří vám opraví auto, anebo inženýry, kteří zase vyvíjí lepší komponenty do vašeho vozu, který si tak vylepšujete. Všem zaměstnancům musíte platit za jejich práci, takže se vám pravidelně strhává z vašeho účtu částka, která jde na jejich výplaty. Samozřejmostí je pak nakupovaní nových aut a jejich postupné vylepšování. Peníze na chod vaší stáje získáváte účastí v závodech, které nemusíte nutně vyhrát, či skončit na stupních vítězů. Malou odměnu získáte klidně i za 6. místo, ale už to není nijak závratná suma. Nesmíme ještě zapomenout, že v některých závodech platíte i za účast tzv. startovné. Výše se odvíjí od typu a náročnosti závodu, popřípadě šampionátu.
Vozový park čítá celkem 52 vozů různých kategorií, které jsou většinou licencované, včetně Škody Fabie R5. Chybí mi zde například možnost si na auto vybrat nátěr, nebo si ho nějakým způsobem vzhledově upravit.

Ve V-Rally 4 najdeme celkem 5 typů závodů, od klasického Rally přes závody do vrchu až po Rallycross.
Zbylými režimy jsou pak závody bugin či disciplína zvaná Extreme-Khanu.
Nejvíce jsem se bavil u závodů do vrchu a buginy byly také zábavné. Co naopak považuji za až frustrující je samotné rally. Některé tratě se na tuto disciplínu vůbec nehodily. Tratě totiž nejsou licencované a samotný jízdní model aut o kterém se budeme bavit níže na zábavnosti také nepřidá.
Extreme-Khana je tzv. časovka, kdy se na speciálních tratích snažíte zajet co nejrychlejší čas.

Všechny režimy se odehrávají v různých koutech světa, nabídka je tedy pestrá. Jeden čas jezdíte po zasněženém Rusku, posléze se přesunete do zalesněné Keni, až svou cestu zakončíte v Rumunsku či skalnatém Monument Valley v USA. Celkově ve hře najdeme 11 lokací.
U každého závodu si můžete nastavit obtížnost protivníků, od 0 až po nejtěžších 100 %. Dále je možné si pohrát s nastavením vozu. Ale hra vám nastaví vše automaticky pro dané podmínky a většinou jsem nemusel nic už ručně upravovat. Jednou jsem se to pokusil otestovat a nemohu říci, že bych zaznamenal nějaký větší rozdíl v chování.

O 10 let zpět

Hlavním a největším problémem hry je samotná grafika. Už úvodní ukázka při prvním spuštění hry napovídá, že to nebude žádná hitparáda. Vše se potvrdí hned při prvním tréninkovém závodu. Textury skal, či například tráva na vás bude působit, jako byste se vrátili o 10 let zpět a měli před sebou hru určenou pro PlayStation 3 nebo Xbox 360. O takovém Japonsku se nemíním dalekosáhle rozepisovat, snad jen to, že jsem si připadal, jako bych závodil na úplně jiné planetě, a ne na Zemi. Stromům chybí detaily, všechno je rozmazané a o nasvícení v některých lokací škoda mluvit. Bohužel tohle všechno ani z části nezachrání sebelepší nastavení na nejvyšší možné detaily.
Nespornou výhodu má horší grafické zpracování v plynulosti hry. Za celou dobu hraní se mi nestalo, že by se zasekávala nebo dokonce padala. Většinou jsem měl i na nejvyšší nastavení 60 snímků za vteřinu. Ale ani to na ospravedlnění nestačí.
Dalším nemilým překvapením je jízdní model samotných aut. Zatímco na asfaltu auto drží jako přilepené a můžete si dovolit jezdit i za hranou a většinou přežijete bez úhony, na štěrku to s autem mává ze strany na stranu, je hůře řiditelné a klouže jako na ledě. Většina závodů v Rally režimu se odehrává právě na štěrku, takže v Rally budete mít s autem nemalé problémy. I když se na fyziku dá zvyknout, ne všichni hráči budou mít s hrou tolik trpělivosti a budou trávit dlouhé hodiny jen v Rally, aby se naučili hru ovládat. Z nějakého důvodu se vývojáři nedokázali inspirovat svou vlastní hrou WRC 7.
Poslední, co je nutné zmínit, je obtížnost, která je značně nevyvážená. Jsou závody, kde zvítězíte o několik desítek sekund, a pak závody, kde se vůbec nechytáte. Tento problém neřeší ani nastavení obtížnosti, kdy i na 0 % jsem měl v některých závodech problém se vůbec chytnout.

Multiplayer a Split Screen

Hra obsahuje Split Screen, což se dneska moc nevidí, zahrát si s kamarádem tedy nebude žádný problém. A hra se tak může stát více zábavnou. Multiplayer v podstatě neexistuje, s ostatními hráči svoje schopnosti neporovnáte, jelikož za celou dobu, jsem nenašel ani jeden on-line závod.
GP uvozovky

Za 50 eur se jedná o podprůměrný titul, který ani zdaleka nedosahuje kvalit svých konkurentů. Nabízí průměrné až podprůměrné grafické zpracování, otřesný jízdní model, nevyváženou obtížnost a mnoho frustrace. Raději sáhněte po sérii Dirt od Codemasters nebo WRC od totožného studia jako je dnešní V-Rally 4. Někoho může naopak potěšit Split Screen, který však nedostatky této hry nevyvažuje. Pokud byste si ji chtěli přecejen vyzkoušet, můžete zabojovat v naší soutěži.

Klady

Split Screen
několik herních režimů

Zápory

podprůměrná grafika
špatný jízdní model
nevyvážená obtížnost
mrtvý multiplayer
0

Nedoporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn