Rewild South America náhled

Ve hře Rewild: South America budujete vlastní ekosystém plný kapybar, šelem i lián

28. 5. 2025
Zdroj náhledu: Treecer, ChatGPT

Na Kickstarteru právě probíhá kampaň na Rewild: South America, karetně řízenou engine-building hru od brazilského autora Bruna Liguori Sii. Hra je určena pro jednoho až čtyři hráče a zaujme nejen svou silnou ekologickou tematikou, ale i elegantními mechanikami, které nenásilně odrážejí komplexní vztahy mezi jihoamerickými biotopy a jejich obyvateli.

Vydavatelem hry Rewild: South America je švýcarské vydavatelství Treecer, které u nás známe především jako tvůrce strategické hry Zoo Tycoon: The Board Game, v níž si hráči budují vlastní zoologickou zahradu a starají se o potřeby zvířat i návštěvníků.

Rewild South America - přebal krabice
Rewild South America - další zvířecí figurky

Zdroj: Treecer, Kickstarter

Rewild: South America jako exkluzivita pro Kickstarter

Rewild: South America je exkluzivní pro Kickstarter a později pro Pledge Manager – v běžné distribuci ho tedy nenajdete. Hráči se v průběhu partie snaží renaturalizovat vlastní krajinu, do níž lákají rostliny, býložravce i predátory, a vytvářejí tak co nejharmoničtější ekosystém. Herní plán každého hráče tvoří šestihranné dílky biotopů, jako je deštný prales, savana, močály nebo suché křoviny. Právě na jejich rozložení závisí, jaká zvířata mohou být do krajiny přilákána.

Desková hra Rewild: South America funguje na jednoduchém principu. Každý hráč zahraje akční kartu a zvolí jednu ze dvou nabízených akcí. Například může položit nový dílek krajiny nebo získat suroviny. Následně může přilákat zvířata nebo rostliny z nabídky. K tomu ale potřebuje odpovídající zdroje (semena, vodu, minerály) nebo dostatek volných polí v konkrétním typu biotopu.

Na výběr jsou tři druhy karet – Wildlife, Plant a Predation. Zvířata potřebují prostor, rostliny posilují ostatní karty a predátoři se vážou na svou kořist. Složení ekosystému je zcela na hráči a záleží na každém detailu. Některé karty se totiž bodují jen za specifické kombinace (například když tamarín zlatý slouží jako kořist pro ocelota), jiné přinášejí bonusy až na konci hry.

Hra končí, jakmile některý z hráčů přiláká osm nebo devět zvířat. Následuje poslední kolo a závěrečné bodování. Díky variabilitě karet a možnosti složit si ekosystém podle sebe se Rewild jeví jako ideální volba pro hráče, kteří milují přírodu, engine building a chytrý design.

Zdroj: Treecer, Kickstarter

Ekologická krása v konkurenci podobných her

Hra na fotografiích vypadá nádherně a zaujme už na první pohled detailně zpracovanými komponenty. Velmi mi připomíná tituly, které už na našem trhu najdeme – například HUTAN od vydavatelství Asmodee nebo Divoká Amazonie od REXher. Někdo by mohl namítnout, že podobných her je dnes už příliš. Ano, nabídka je opravdu široká, ale právě to je podle mě výhoda. Každý si může vybrat to, co mu sedí nejvíc. Ať už dává přednost určitému tématu, jako je v případě Rewildu zaměření na Jižní Ameriku, nebo hledá spíš přístupnější rodinný titul, jakým je HUTAN: Život v pralese. Možnost volby je klíčová, a i když se témata v deskových hrách často opakují, jsem ráda, že vznikají stále nové tituly, které nabízejí čerstvé pohledy na známé motivy.

Rewild South America - silná podobnost s HUTANem

Zdroj: Treecer, Kickstarter

Na tuto kampaň upozorňujeme nejen kvůli atraktivnímu tématu a svěžím herním nápadům, ale také proto, že podobné hry si zaslouží pozornost už ve fázi vzniku. Rewild ukazuje, že i menší autoři mimo tradiční herní centra dokážou nabídnout něco unikátního. Hru, která má srdce, atmosféru a vizi. A pokud vás láká podpořit titul, který spojuje zábavu s environmentálním poselstvím, tahle příležitost na Kickstarteru si vaši pozornost určitě zaslouží.

Aneta Řezníková

V dětství ji od počítače neodtrhl ani hlad – buď ujížděla v Need for Speed, plnila mise v GTA San Andreas, nebo budovala mafiánské impérium v Mafii. Na vysoké ale vyměnila monitor za stůl plný přátel a propadla kouzlu deskových her. Od prvních partií Osadníků z Katanu a Carcassonne se ponořila do světa hraní naživo, kde se místo klikání hází kostkami a vyjednává se tváří v tvář. Jakmile ale herní doba přesáhne tři hodiny, mizí rychleji než tah v real-time strategii. Jinak se ale nezalekne téměř žádné partie.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.