Volcanoids náhled

Volcanoids – vrták je váš kamarád

3. 5. 2022

Dnes se podíváme na survival hru, která nese název Volcanoids. Není to jen tak kdejaký titul, ale je od našich zlatých českých ručiček – ano, do mé knihovny přibyla hra od vývojářského studia, které se nazývá téměř stejně jako tato jejich jediná vydaná hra. Hned v úvodu vás ale musím upozornit na to, že to není klasický survival titul. Zde se totiž budete zavrtávat pod zem, bojovat s roboty, těžit suroviny a vylepšovat svůj vrták. Pocit hladu a žízně tedy v této hře nikdy nezažijete.

Volá mi kapitán!

Pojďme se nejdříve zavrtat místo do země trochu do příběhu, kterým je titul doprovázen. Příběh se odehrává na ostrově Adranos, který kdysi býval krásným a prosperujícím místem. To se ale bohužel změnilo. Nejdříve se začala objevovat častá zemětřesení, která nakonec vyústila v sopečné erupce. Lidé okamžitě začali opouštět ostrov a s ním i domy, lodě a své staré životy, tak jak je znali. Nakonec ale přišla gigantická sopečná erupce, která vše proměnila téměř k nepoznání. Z Adranosu, jednoho krásného prosperujícího ostrova, se tak náhle stala noční můra. Do této doby se nepodařilo zjistit, co způsobilo sopečné erupce. V tuto chvíli na scénu přicházíte vy – sebevědomí a zvědaví hráči. Jste členem expedice, která má jeden jasný cíl: zjistit z jakého důvodu tato katastrofa nastala.

Celý tento příběh vám před samotným startem hry odvypráví pan kapitán, který byl u pádu ostrova. Osobně také zachraňoval poslední přeživší, kteří se snažili uniknout gigantické erupci. Tento milý pán vás bude doprovázet téměř celou hrou a bude vám zadávat různé mise. Mise, které vám kapitán zadá, slouží jako tutoriál. Ten vás bude tak nějak vést za ručičku celou hrou. Je to ten typický tutoriál, který funguje následovně: natěž rudu, tu dej tam a tady počkej deset sekund. Na druhou stranu si troufnu říct, že Volcanoids patří k mírně složitějším survival hrám. Možná by tedy bez takového tutoriálu byli hráči zmatení a ztracení. Pokud si vyberete těžší obtížnost hry, tutoriál v ní nebude a vy můžete postupovat dle vlastního uvážení.

GOGové aneb zabij, nebo budeš zabit

Tyto robotické potvory vás budou otravovat hned ze začátku, takže si na ně raději zvykněte a střelte jim vždy při setkání pár ran do jejich kovové hlavy pro lepší pocit. Na ostrově se nacházely již před vaším příjezdem a dle všeho mají prsty v sopečných erupcích. Nenechte se zmást – sopečné erupce ještě neskončily. Vždy po určitém čase sopka zabublá a vy se tak musíte schovat, a to nejlépe pod zem. K tomu ale potřebujete svůj vlastní vrták. Ten však po příjezdu nemáte, a tak napadnete a obsadíte vrták právě tady těch robotů a vezmete si jej pod svá křídla. Ukradený vrták bude vaším velkým pomocníkem během celé hry, takže se o něj musíte starat – pravidelně jej opravovat a také vylepšovat. Nepřátelské vrtáky jsou také různě označeny podle toho, jací specifičtí GOGové se v nich nachází. Stejně jako vy jsou i jejich vrtáky a jejich posádka po čase vyspělejší a snaží se s vámi držet krok. Revolver, který dostanete na začátku hry, už tedy stačit nebude a vy si budete muset opatřit silnější munici, v lepším případě samopal. Dbejte tedy na vylepšování svého vlastního vybavení a nějaké to brnění také nebude od věci.

Těžíme, těžíme a zase těžíme

Jak je u žánru survival zvykem, bez těžení se holt daleko nedostanete, a Volcanoids není výjimkou. Někdy těžíte měď, jindy uhlí nebo síru a po docela dlouhém čase se konečně dostanete i k železu. Ne vždy ale k těžení potřebujete krumpáč. K získávání surovin vám pomůže i váš úžasný vrták, díky němuž v podzemí natěžíte suroviny mnohem rychleji než vy sami krumpáčem na povrchu. Potřebné ingredience k různému craftění či upgradování vrtáku lze nalézt v nepřátelských vrtácích nebo ze zneškodněných GOGů. Primárním zdrojem zničených modulů jsou rovněž nepřátelské vrtáky, které jsou cenné pro další vylepšování vaší základny. Druhá, lehce pomalejší možnost je nalézt tyto moduly v podzemí.

Inženýrská práce

Už jsem to výše lehce nakousla, tak se pojďme trochu zblízka podívat na takzvané moduly, které mi lehce zamotaly šišku. Pro mě tady to „inženýrství“ ve Volcanoids bylo velkou neznámou. Už jsem párkrát ve svých recenzích zmínila, že úplně nejsem technický typ, a světe div se – pořád vše při starém. Naštěstí hru můžete hrát v kooperaci, takže moji zdatnější herní parťáci mi podali nápomocnou ruku a společně jsme se tomu pokusili přijít na kloub. Moduly de facto slouží k rozšíření vašich výrobních možností a výzkumu. K vylepšování modulů musíte zároveň upgradovat již zmíněné výzkumy. Dále se i vylepšování vašeho vrtáku táhne ruku v ruce s vylepšováním modulů. Bez jednoho nemůžete mít to druhé, je to na sebe určitým způsobem vše napojené.

Vrtáme dolů, dolů a pak zase nahoru

Ze startu hry Volcanoids se nacházíte většinu času na povrchu, postupně ale máte dostatek součástek na upgradování určitých segmentů vašeho vrtáku, díky čemuž máte poté přístup do dalších částí podzemních prostorů. Celkový herní svět je rozdělený do tří úrovní. V první úrovni se nachází povrch a první podzemní tunely, v druhé a třetí úrovni jsou jeskyně a opět další tunely. Ve větší hloubce najdete například jiné a vzácnější suroviny a také jiné třídy GOGů.

Volcanoids bych v závěru asi popsala jako survival titul, který je ale odlišný od ostatních survivalů, které znáte. Přežití zde nezávisí na dostatku potravin a pitné vody, nýbrž na vylepšování vybavení a vašeho vrtáku. U hry se tak můžete se svými herními kamarády zabavit, ale zároveň i trochu zapotit při plnění různých misí od vašeho kapitána.

• vrták
  • originální koncept
  • podzemí
  • kooperace
  • zcela jiný crafting, než jaký u survivalů známe
  • GOGové jsou po čase otravní
  • pro některé hráče možná ze začátku složité
  • Datum vydání 29.01.2019
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.