Heart of the forest úvod

Werewolf: The Apocalypse – vlkodlaci

18. 11. 2021

Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest je titul u něhož si musíte dát pozor. Snadno se dá zaměnit za hru se stejným pojmenováním Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, Ta druhá hra jej totiž akční střílečka. Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest je méně akční hra. Jedná se o vizuální román inspirovaný RPG, který staví do popředí vyprávění příběhu. Oba tituly vycházejí z extrémně oblíbené stolní hry World of Darkness, týkající se vlkodlaků. Vývojářem této vizuální novely je Different Tales.

Cesta do rodného města

Heart of the Forest neztrácí čas vysvětlováním a rovnou vás postaví do role dvacetičtyřleté vysokoškolské studentky Maii Boroditch. Maia se vrací do svého rodného města Białowieska v Polsku na základě děsivých snů, které se jí zdají o místním lese. Přijíždí sem hledat svůj tajný původ a odpovědi na její tajemné sny. Na této cestě jí dělá společnost kamarádka a spolužačka Anya. Po příjezdu obě děvčata vyzvedává jejich kamarád Bartek, který měl zjistit informace o Maiině rodině. Místní o tom však nechtějí vůbec mluvit. Maia a její přátelé se tak vydávají na cestu za zjištěním pravdy.

Heart of the forest Maia a přátelé ve městě

Počteníčko

Hra sama o sobě není nijak zvlášť dlouhá, avšak existuje tu nepřeberné množství rozhodnutí, která v jejím průběhu ovlivňují příběh. Délku hry také snadno vynahradí zajímavé postavy, se kterými může hráč mluvit a získávat tak informace, přátelit se s nimi či si z nich udělat nepřátele. Dále tu na hráče čekají kruté zvraty v příběhu a mnohá nelehká rozhodnutí. Krása je v tom, že vedle textu je tu i neotřelé vizuální podání. To hráči umožní, aby si vytvořil všechny ty děsivé zážitky, o kterých čte uvnitř své hlavy.

V Heart of the Forest trávíte většinu času čtením. Čekají vás stohy nekonečného textu, ačkoli vývojář Different Tales zde odvedl dobrou práci. Postaral se o to, že je text dobře napsaný a pěkně plyne. Pravdou je, že vše, co děláte, je neustálé mačkání, a u toho se sem tam rozhodnete o své postavě. Tato rozhodnutí mají ovšem velkou váhu. Leckdy rozhodnou o životě či smrti někoho z vašich přátel, či přímo vás. Zároveň vaše rozhodnutí ovlivňují hlavní postavu a to, jak se nakonec rozhodne.

RPG prvky

Heart of the Forest, jak už sem zmínila výše, se zakládá na stolní hře. Naštěstí zde jsou vložené minimální RPG prvky, které fungují tak, aby vám pomohly mírně ovlivnit výsledek příběhu. To vše je postaveno na třech specifických atributech: vzteku, síle vůle a zdraví.

Zdraví je docela samozřejmé. V příběhu jsou různé momenty, kdy je Maia vystavena riziku poškození, podobně jako tomu bývá ve stolní hře. Těmto poškozením se lze do značné míry vyhnout, pokud uděláte správné rozhodnutí. Dále tu máte sílu vůle, která určuje, jak sebevědomě se Maia cítí a jak blízko je k dosažení svého cíle (zjistit původ své rodiny). Zpočátku můžete svou sílu vůle vybudovat maximálně na tři body, přičemž jejím utrácením můžete otevřít další příležitosti k odhalení příběhu. Vztek hovoří z Maiiny „chlupatější“ strany. Funguje podobně jako síla vůle, jen s tím rozdílem, že určitá rozhodnutí a dialogy mohou být mimo vaši kontrolu v závislosti na úrovni vzteku. Systém atributů vám vždy připomene, že to, co hrajete, je více než jednoduchý digitální román.

Dvě části příběhu

Heart of the Forest by se dala rozdělit do dvou částí. V první se s Maiou snažíte přijít na rodinné tajemství a důvod, proč se vám zdá o místním lese. Druhá část pak následuje po Maiině přeměně na vlkodlaka. Každá polovina tohoto příběhu má proto jiný náboj. V první části se rozhodujete pomoci vzteku či síly vůle a částečně podle své vytvořené povahy. Druhá, vlkodlačí část vám dá možnost řešit příběh v různých podobách vlkodlaka. Existuje tu celkem velké množství poddruhů, od vaší klasické lidské formy přes Lupuse (stav kdy se podobáte vlku) až po mohutného vlkodlaka Cronose. Ten oplývá nezměrnou silou.

V příběhu Heart of the Forest se seznámíte i s dvěma místními klany vlkodlaků, které by si vás rozhodně rády přivlastnily. Ke kterému se přidáte, je ale na vás. Oba klany se snaží zachránit les před nelegálním vytěžením – Puszca, jak je tu les nazýván, má být kvůli parazitům vykácen. Bohužel, jak už to bývá, se Maia omylem připlete mezi aktivisty a těžaře. Jak to dopadne s Puszcou, příběhem a Maiou, si budete muset zjistit sami.

Inspirace

Hra Heart of the Forest sice vychází z oblíbené stolní hry World of Darkness, její prostředí je ale inspirované reálným pralesem. Bělověžský prales (Puszcza Białowieska) je zbytek původního pralesa, který v minulosti pokrýval klimaticky mírné pásmo evropské pevniny. Bělověžský prales leží po obou stranách hranice Polska a Běloruska, mezi řekami Narewka a Hwoźna, a rozhodně působí tajemným dojmem. Úplně bez problému si dokáži představit, co všechno se po tom pralese prohání – možná i vlkodlak.

Vizuální stránka a zvuk

Heart of the Forest je pěkně ručně malovaná hra, která díky vizuální stránce a hudbě umí vytvořit tu správnou atmosféru. Nejvíce na všem oceňuji hudební doprovod a zvukovou stránku, oboje je vždy perfektně zasazeno do příběhu. Pokud se něco děje, hráč to okamžitě pozná podle hudby. Když například Maiu čeká nějaké odhalení, hudba na to hráče připravuje a probouzí v něm pocit napětí. Zároveň v děsivých pasážích hudba nahání husí kůži a hráčův mozek pracuje na plné obrátky. Představuje si totiž všechny ty hrůzy, o kterých čte. Do toho všeho zvuky: vytí vlků a vlkodlaků, praskání větviček, vítr a podobně dotvářejí děsivou atmosféru.

Pro mě se jedná po dlouhé době o opravdu zajímavou vizuální novelu, kterou jsem si naprosto zamilovala. Nabízí pěkný a poutavý příběh, doplněný o zajímavě zpracovanou vizuální stránku, a k tomu ještě lepší hudební provedení. U jednoho dohrání rozhodně nezůstanete, to vám slibuji.

• atmosféra
  • poutavý příběh
  • plynulost textu