Workshop Simulator - pracovní stůl

Workshop Simulator – dodej věcem nový život

2. 10. 2022
Zdroj náhledu: INTERMARUM

Po čase se v naší redakci opět podíváme na jeden zajímavý simulátor, který si možná zaslouží vaši pozornost. Po hře Bakery Simulator, v níž jste se mohli vrhnout na pečení různých druhů pečiva, zde máme kousek, který může zaujmout fanoušky různých renovátorů. Ve hře Workshop Simulator, jak už název napovídá, se stanete majitelem dílny, v níž vdechnete různým věcem nový život. Tento titul od nezávislého studia Intermarum vyšel v březnu letošního roku a my se společně na tento zajímavý počin podíváme trošku detailnějším očkem. Jak se Workshop Simulator povedl a zda si vůbec zaslouží vaši pozornost, vám ukáže naše dnešní recenze.

Rodinná dílna je nyní ve vašich rukách

U tohoto žánru to sice není úplně obvyklé, ale Workshop Simulator vám v absolutním úvodu vypráví příběh o rodinné dílně, v níž se váš dědeček zabývá restaurováním různých věcí. Jednoho dne, když si při hraní rozbijete vaše malé letadélko, si za pomoci vašeho prarodiče poprvé vyzkoušíte, jaká budoucnost vás čeká a že chtě nechtě jednoho dne převezmete toto žezlo. Tento okamžik přichází přesně dvacet let po smrti vašeho dědy a vám nezbývá nic jiného než pokračovat v rodinné tradici a dovést vaši restaurátorskou dílnu na novou úroveň.

Příběh není to, co bych v tomto žánru nějak extra musel, a ani Workshop Simulator není výjimkou. Je sice pěkné, že se vývojáři snaží nám vysvětlit, jak a proč jsme se v naší dílně vlastně ocitli, a dokonce zápletku dále rozvíjet, nicméně v průběhu hraní nebude mít tento aspekt na samotnou hratelnost žádný vliv. Pokud tedy očekáváte něco více než jen obyčejný simulátor, budete asi v konečném důsledku zklamáni. Workshop Simulator je totiž jen další simulátor bez nějaké omáčky kolem, což je na jednu stranu dobře. Je ale Workshop Simulator zábavný, a jaká je vlastně samotná hratelnost? O ní si něco povíme nyní.

Zdroj:
INTERMARUM

Hratelnost vás bude bavit, ovšem jen chvíli

Nebudu nijak chodit kolem horké kaše a na rovinu řeknu, že Workshop Simulator toho po zábavnostní stránce moc nepobral. Ano, v začátcích a prvních hodinách možná budete z restaurování věcí nadšení, to však po pár hodinách velmi rychle opadne, jelikož zjistíte, že i v pokročilých fázích hry děláte pořád to samé dokola. Je sice pravdou, že časem si vaši dílnu můžete v různých aspektech vylepšit, ale základní princip zůstává stále stejný. Vyzvednete věc, rozmontujete ji na několik částí, zbavíte ji staré barvy, umyjete, nanesete podklad pro barvení, nanesete samotnou barvu, necháte zaschnout a hotovo. Ať už se vám tato práce zamlouvá, nebo ne, věřte, že na všechny jednotlivé kroky vám postačí pouze levé tlačítko myši. Ze začátku je to i celkem zábava, jelikož můžete pozorovat, jak moc detailní zpracování jednotlivých věcí je. Například zmíněné letadélko, starou poštovní schránku či jakoukoliv jinou věc musíte nejprve rozdělat na několik dílů, které pak jednotlivě opracováváte, než je v závěru smontujete dohromady. Bohužel, po pár hodinách zjistíte, že nic jiného vám vlastně Workshop Simulator nenabízí, protože pořád děláte jedno a to samé.

V úvodu obdržíte jednodušší věci, které se rozebírají pouze na pár dílů. K těm složitějším budete mít přístup až v pokročilých stádiích hry. Totéž platí i o samotných nástrojích. Než si vaši dílnu rozšíříte natolik, abyste si mohli dovolit například nanášet barvu nebo umývat věci pomocí pistolí, budete se muset nejprve spokojit se základním štětcem či obyčejnou houbičkou na nádobí. I tak to ale na zábavnosti moc nepřidá a je vůbec otázka, jestli budete ochotni ve hře strávit tolik času, abyste si nějaké to pokročilejší nádobíčko odemkli. Mě osobně hra přestala bavit po čtyřech hodinách, a to jsem typ hráče, který má podobné simulátory rád. Přijít vývojáři s nějakým dalším nápadem, mohlo být restaurování věcí i zábava, takhle ale bohužel ne. Musíte být snad fanatik do podobné práce, aby vás Workshop Simulator dlouhodobě bavil.

Zdroj: INTERMARUM

Vizuální stránka není úplně špatná

Abych však nebyl jen posel špatných a negativních zpráv, musím u Workshop Simulatoru pochválit vizuální stránku. Ta je na poměry podobných her na dobré úrovni, a ať už zmíním detailněji zpracované věci, které budete renovovat, nebo prostředí, dostane se vám za 16,79 euro asi odpovídající kvality, kterou byste za tuto cenu očekávali. Totéž mohu říci i o samotné optimalizaci, u níž nemám žádných větších výhrad. Hra mi po celou dobu testování běžela plynule bez záseků či jiných technických problémů.

Velká škoda, že Workshop Simulator nedokázal alespoň ve stejné kvalitě zpracovat hratelnostní stránku a samotnou náplň hry. Dnešní recenze je poměrně kratší, než jste asi zvyklí, jenže ať hledám, jak hledám, to je vesměs vše, co mohu o dnes recenzovaném titulu říci. Tím jsme se dostali na samotný závěr naší recenze a nyní si pojďme shrnout naše dojmy.

Zdroj: INTERMARUM

Jakkoliv to může z mé recenze vyznít, nemohu říci, že by Workshop Simulator byl vyloženě tím nejhorším titulem, co jsem za poslední dobu hrál. Tento kousek vás může zaujmout například v případě, že sháníte nějaký typ hry, u které můžete na hodinu vypnout po namáhavé práci a u toho mít třeba na pozadí zapnutou hudbu. Jestli ovšem hledáte něco na dlouhé hodiny hraní, poohlédněte se po něčem jiném, jelikož Workshop Simulator vám dlouhodobou zábavu nepřinese. Za nás, za Gaming Professor, si titul odnáší pět bodů z deseti.

• zajímavý nápad
  • detailně zpracované věci k renovaci
  • vizuální a technická stránka je na dobré úrovni