World Racing 2 Championship Edition - náhled

World Racing 2: Championship Edition – vylepšená verze původní hry z roku 2005

22. 1. 2023
Zdroj náhledu: Synetic GmbH

Píše se rok 2005 a na herní svět přichází pokračování úspěšné hry Mercedes-Benz World Racing, která si získala nejen srdce mnoha fanoušků, ale také herních kritiků napříč světem. V tehdejší době se jednalo, podle mého osobního názoru, o jednu z nejlepších závodních her vůbec, a proto není divu, že zanedlouho po jedničce vyšlo oficiální pokračování se zkráceným názvem World Racing 2. Kdo byl majitelem tehdejšího Playstation 2 nebo prvního Xboxu a zároveň fanoušek závodních her, ten jistě do styku s tímto závodním klenotem přišel. Určitě si kladete otázku, proč se k World Racing 2 vlastně vracíme, a dokonce jej recenzujeme. Studio Synetic GmbH totiž nedávno vydalo oficiální remaster World Racing 2: Championship Edition, který nabízí různá vylepšení, podporu Steam Workshopu a hlavně optimalizaci pro moderní operační systémy a hardware. Ačkoliv vylepšená verze obsahuje různé moderní věcičky, jako je podpora Workshopu, ve svém jádru se stále jedná o starý dobrý World Racing 2, tak jako tomu bylo ve své době.

Vzpomínka na minulost, avšak bez oficiální licence

World Racing 2, jak už bylo řečeno, je, nebo spíše byl, přímým pokračováním závodního titulu Mercedes-Benz World Racing, který nabídl v mnoha ohledech několik změn. Tou první bylo zásadní rozšíření vozového parku, který se již netýkal primárně značky Mercedes-Benz, ale zahrnoval celý koncern Volkswagen, tedy i českou Škodovku v podobě Fabie či Octavie. U Championship Edition je však všechno jinak. Fabií se sice projedete i ve vylepšené edici, avšak musíte počítat s mírně upraveným názvem a hlavně absencí oficiální licence. Jelikož je vydání původní hry již dlouhých čtrnáct let za námi a všechny licence dávno neplatné, nezbylo vývojářům nic jiného než se uchýlit k tomuto nehezkému kroku. Po takové době by se navíc obnova všech licencí určitě nevyplatila, zvláště u remasteru, který si pravděpodobně koupí jen nižší počet hráčů jako vzpomínku na minulost. Na Steamu se nachází modifikace, která návrat licencí do Championship Edition umožňuje, její instalace je však čistě na vaši zodpovědnost.

Návrat do starých dobrých lokací a závodních režimů

Co ovšem zůstalo z původní hry zachováno, jsou tratě. Opět se můžete těšit na celkem šest rozličných lokací – Německo, Itálie, Havaj, Egypt, Miami a Hockenheimring –, které dohromady nabídnou více než 150 tratí. Sluší se říci, že každá lokace je svým způsobem jedinečná. Zatímco na Havaji závodíte okolo pláží či palem, to v Egyptě okusíte především pouště zdobené pyramidami a různými archeologickými prvky. Miami vás zase zavede do rozlehlého města a Itálie nabídne hory, lesy a spoustu dálnic, no prostě zcela jiné prostředí v každé lokaci. Tato rozličnost se mi u původního World Racing 2 opravdu líbila a troufnu si říci, že se jednalo o jednu z největších předností hry. Ačkoliv se přes 150 tratí může na první pohled zdát jako velké číslo, které naznačuju jistou repetitivnost, ve skutečnosti je tomu právě naopak.Zachovány zůstaly i závodní režimy. Ve World Racing 2: Championship Edition se tak můžete těšit na klasické okruhové závody, sprintové závody, eliminace, časovky či jízdu na čas přes checkpointy. Při plnění jednotlivých závodů se musíte připravit na trochu vyšší obtížnost protivníků, kteří vám rozhodně nedají nic zadarmo. Naštěstí vaším úkolem ve hře není vždy skončit na prvním místě a někdy musíte k úspěšnému dokončení závodu splnit vícero úkolů najednou (například skončit v TOP 3 a nasbírat 200 bodů za driftování). To nicméně fanoušci původní hry určitě znají a stejný koncept zůstal zachován i ve vylepšené edici.

Co se týče jízdního modelu, World Racing 2: Championship Edition je primárně arkádovým závoděním, které však v některých ohledech není úplně vyladěné, a nebylo ani u původního dílu z roku 2006. Asi největší problém, co s World of Racing 2 obecně mám, je fyzikální model. Nemám rozhodně nic proti arkádě, naopak jsem rád, když si někdy zajezdím i něco jiného než čistokrevný simulátor, avšak v tomto ohledu to titul s arkádovostí malinko přehnal. Závodní auta dokáží velmi snadno vyjet z dráhy a například při nárazu do svodidel či jiného vozidla se dokonce mohou nepříjemně odrazit, jako by zde váha aut vůbec neexistovala. Vaše auto se rovněž velmi často dokáže dostat do smyku, zvláště při průjezdu zatáčkami. Zde si musíte pečlivě hlídat, jakou rychlostí do zatáčky vjedete. Pokud to bude velmi rychle, může to být pro váš závod dokonce fatální.

World Racing 2: Championship Edition běží na moderních strojích skvěle

Po technické stránce běží World Racing 2: Championship Edition skvěle i na moderních počítačích, a ani na současném hardwaru jsem s ním po celou dobu hraní neměl žádný problém. Hra se nijak nesekala, nepadala a běžela naprosto skvěle.Jak už bylo v úvodu řečeno, remaster podporuje také různé moderní věci. Kromě Steam Workshopu byly do hry přidány i achievementy, kterých je dohromady padesát dva, a odstraněna samozřejmě byla i tolik neoblíbená DRM ochrana Starforce, se kterou by nebylo možné World Racing 2 na moderních systémech vůbec spustit. Co nicméně zůstalo, na rozdíl od licencí aut, je originální soundtrack. V něm vývojáři zřejmě žádné ústupky dělat nemuseli, a tak se můžete těšit na všechny písničky z původní hry. Tím jsme se dostali na závěr naší krátké recenze o návratu slavného World Racing 2, nyní si pojďme hru zhodnotit a udělit si výslednou známku.

World Racing 2: Championship Edition je skvělým návratem původní hry na moderní počítače, který s sebou přináší i některé moderní funkce, jako jsou achievementy či podpora Steam Workshopu. Dnešní mladší hráče zřejmě tato hra již nijak nenadchne, avšak pro nás, kteří originál hráli, se jedná o příjemnou vzpomínku, kterou mohu i za cenu 9,99 euro rozhodně doporučit. Za nás, za Gaming Professors, uděluji hře sedm bodů z deseti.

• skvělá optimalizace pro moderní hardware
  • podpora Steam Workshopu
  • přítomnost achievementů