Zaklínač Cesta osudu - rozšíření Triss a zrnko pravdy, Divoký hon, Legendární nestvůry

Zaklínač: Cesta osudu – rozšíření Triss a zrnko pravdy, Divoký hon, Legendární nestvůry

8. 12. 2025
 

Zaklínač: Cesta osudu je strategická karetní hra, ve které hráči převezmou role známých postav ze světa Andrzeje Sapkowského a prožívají klíčové momenty tří známých povídek. Desková hra je založena na mechanice draftování karet, jejichž barvy a symboly ovlivňují, jaký příběhový směr hra nabere. Během partie si hráči vytváří vlastní časovou osu akcí, která určuje skóre a dominantní symboly pro vývoj příběhu. Více se o základní hře můžete dozvědět v mé předchozí recenzi Zaklínač: Cesta osudu. Pokud už základ doma máte a uvažujete o rozšíření, dovolte mi představit vám následující tři: Triss a zrnko pravdy, Divoký hon, Legendární nestvůry.

Zaklínač: Cesta osudu – Triss a zrnko pravdy

Nejmenší, spíše doplňkové, rozšíření Zaklínač: Cesta osudu – Triss a zrnko pravdy přidává novou hratelnou postavu v podobě oblíbené Triss Merigold. Ta přichází se svými schopnostmi zaměřenými na manipulaci s kartami před jejich vlastním vyložením a nabízí tak prostor pro taktické herní zvraty. Kromě ní získáte koupí i zcela nový herní scénář vycházející z povídky Zrnko pravdy. Příběh vás zavede do sídla Nivellena, napůl člověka a napůl zvířete, v němž musíte rozkrýt jeho tajemství a přijít na kloub nešťastným událostem. 

S tím na herní plán přichází i nový účastník v podobě figurky samotného Nivellena, který si formou automy taktéž bude vybírat karty k draftu. Ty sice odhodí z herního plánu pryč, ale zároveň jimi hlasuje skrze svůj žeton volby pro aktivní symboly. Je tedy nutné s ním počítat jako s dodatečným hráčem, který vám může sebrat karty a naklonit hlasy k aktivním symbolům. Zároveň přichází i nový herní prvek v podobě karet záhad, které se přidávají vedle aktivních symbolů a představují dodatečný úkol s odměnou pro hráče, který jej co nejlépe splní. Rozšíření je tak určeno pro fanoušky základní hry, kteří ji chtějí vyzkoušet s novou postavou a zároveň si rozšířit působení o jednu povídku. Nic převratného od rozšíření Triss a zrnko pravdy nečekejte.

Zaklínač: Cesta osudu – Divoký hon

Rozšíření Zaklínač: Cesta osudu – Divoký hon přichází se zcela novým prvkem proměňujícím herní dynamiku do asymetrického režimu. Jeden z hráčů se ujímá role Divokého honu složeného z jeho čtyř odlišených generálů. Divoký hon jako celek má svou klasickou hráčskou desku s postupně odemykajícími se schopnostmi, ale navíc dostává i neoprenovou podložku pro postup a odemykání vlastností jednotlivých generálů. Proti honu kooperativně nastupují ostatní hráči. Každý má svou vlastní postavu, za kterou hraje, ale dohromady se domlouváte na tom, jaké barvy karet vyložíte. 

Hráč Divokého honu se snaží generály posouvat výše na svých stupnicích tak, aby získali svou schopnost, zatímco ostatní hráči se dohromady pokouší vyložit dostatečný počet karet jedné barvy. Když se jim to podaří, resetují pozici daného generála zpět na tu startovní. Zároveň tak získají kartu oslabení, s kterou mohou generálům ještě více zavařit. Do hry také přicházejí zcela nové vedlejší úkoly. Rozšíření Divoký hon je tak vhodné pro vyzkoušení nového režimu jednoho proti všem. Ne všichni by však museli dominanci a tlak ovládání Divokého honu unést.

Zaklínač: Cesta osudu – Legendární nestvůry

Rozšíření Zaklínač: Cesta osudu – Legendární nestvůry zcela přetransformovává původní kompetitivní rozhodovací hru do kooperativního zážitku. Všichni hráči na začátku obdrží body života a budou se během tří kapitol snažit plnit úkoly a nasbírat co nejvíce symbolů boje, kterými pak uštědřují zranění legendárním nestvůrám. Pokud to nestihnou, poslední záchranou jsou nasbírané body zkušenosti za splněné stopovací karty, které nahradily vedlejší úkoly a mechaniku dominantního/vedlejšího symbolu. Místo zisku vítězných bodů totiž v posledním tažení zasáhnete nestvůru. Pokud je mrtvá, vyhráli jste, pokud ne, jste poraženi. 

Nestvůra však jen tak nečinně nečeká, jestli ji udoláte, ona se i brání a útočí na vás. Pokud kdokoliv z hráčů zemře, nastává okamžitý konec hry. Na začátku si můžete vybrat ze čtyř různých nestvůr, kdy každá má své jedinečné vlastnosti a schopnosti, kterými se vás bude snažit porazit. Vybraná nestvůra působí jako dodatečný hráč, který si také draftuje karty a pokud si vybere stejnou pozici jako vy, aplikuje svou schopnost. Abyste proti ní nebyli úplně bezbranní, máte na své straně nové runové karty, které můžete jednou za hru použít. Rozšíření Legendární nestvůry je tak určené pro kooperativní nadšence, kteří si rádi zabojují proti společnému nepříteli. Při nesprávné taktice, ale může být vaše partie velmi rychle u konce.

Všechna tři rozšíření obohacují základní hru Zaklínač: Cesta osudu zcela odlišnou cestou a je tak na vás, které pro vás bude to pravé ořechové. Dohromady však rozšiřují možnosti, variabilitu, znovuhratelnost a jsou tak skvělým doplněním pro fanoušky světa Zaklínače, kteří chtějí více než jen základní zážitek. Rozšíření Triss a zrnko pravdy přidává novou postavu a jemně rozšiřuje základní tři scénáře, Divoký hon přidává nový asymetrický režim jednoho silného hráče proti všem ostatním a Legendární nestvůry proměňují celý koncept do čistě kooperativního režimu boje proti autonomnímu nepříteli. Všechna rozšíření si kvalitou zpracování zachovávají vysoký standard základní hry a rovnou přichází s plastovými figurkami jako v deluxe edici.

Klady
  • nové postavy
  • nové herní režimy
  • figurky
  • zachován sólo mód
Zápory
Infobox
0.0

Doporučujeme

Vizuál

Zpracování

Interakce

Mozkovar index

Téma

Taktika

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.