Zombie Cure Lab

Zombie Cure Lab – vylečte zombíky

5. 11. 2023
Zdroj náhledu: Thera Bytes Gmbh

Se hrami v předběžném přístupu je to vždy takové složitější, protože je zde objektivní strach, co vše bude a nebude hotové. To ale není případ Zombie Cure Lab. Thera Bytes GmbH s vydavatelem Aerosoft GmbH už na Zombie Cure Lab pracují nějaký ten pátek a jde vidět, že se hra pomalu blíží plné verzi. Přece jen není nad to, pokusit se zombíky vyléčit místo jejich masakrování ve velkém.

Ráj pro malé chemiky

V Zombie Cure Lab hrají prim laboratoře. Ty stavíte úplně všude a jsou alfou a omegou celé hry. Nezávisle na tom, že kolem vás zuří zombie apokalypsa. Osobně jsem snad nikdy nehrál titul, v němž bych místo utíkání a zabíjení nemrtvých je měl vyléčit. Navíc určitě neexistuje podobný titul v žánru City Builder, tedy že stavíte laboratoře, abyste proměnili mozkožrouty zpět na lidi.

Většina strategických her je v počátcích těžká, nemohu například zapomenout, jak jsem se mořil ve Foundation, kde jsem řešil stále ubývající populaci. Recenzovaný titul na to jde podobně. Musíte založit tábor v oblasti, která je ubranitelná a zároveň velice bohatá na zdroje. O to je pak horší, když jsou vaši obyvatelé vědci. Lidově se říká, že čím více titulů, tím je menší pravděpodobnost, že si člověk zaváže tkaničky, a v tomto případě to platí dvojnásob.

Spravujete totiž laboratoře těchto vědců. Neřešíte popeláře nebo vojáky, ale vědce, a ti mají jasný cíl, léčit. Je velmi pěkné vystavět obranné nástroje, které ovládá někdo, kdo na sobě v životě neměl ani pevnou obuv. Zato důvtip vás jako správce rozhoduje o tom, kdo přežije a kdo vyhraje. Vědci plní běžné práce klasických budovatelských her, jen to dělají s grácií pomocí strojů, nikoliv surovou silou, ale i ta se brzy objeví.

Zdroj: Thera Bytes GmbH

Odemykejte technologie, hledejte lék

Jak jsem zmínil, vy chcete nemrtvé proměnit zpět v lidi a to chvilku trvá. Proměna zombíka v člověka má několik fází a skorolidé přece pořád mohou pracovat. Jakmile začnete studovat lék, odemykat první léčebné technologie a získávat body věd, vyléčení se mohou stát levnou pracovní silou. Hra těmto skoro vyléčeným velmi mile říká Humbies a ti mají tři úrovně, než se z nich stane člověk. Mohou dělat to, co vědci nechtějí, tedy těžit, a to je super.

Zábavný je odchyt nemrtvých. Prakticky je zmrazíte do kostky ledu, kterou přenesete do laborky, a čekáte, jak hokus pokus dopadne. Zombie Cure Lab tak spočívá v tom, co znáte z většiny citybuilderovek. Shromažďujete zdroje, odemykáte technologie, bráníte se a v tomto případě i léčíte. Je to jednoduché, snadné a hlavně hrozně komické. Konečně docházíme k problému. Zombie Cure Lab je extrémně pomalý, a to i přesto, že má tři rychlosti. Znamená to dvě věci, těžba zdrojů trvá dlouho, a to horší, stojí to váš reálný čas. Nevím, jak vy, ale já si rychle okoukám tři hodiny stejnou obrazovku, kde se nic neděje.

Počin se tuto monotónnost a čekání snaží sice zachránit nočními útoky nemrtvých, jenže to není dost. Moc dlouho to trvá, a když jste zkušenější stavitelé, doslova tím zabíjíte svůj čas. Je to ohromná škoda, ale věřím, že tvůrci si s tím ještě vyhrají, přece jen jsme stále v předběžném přístupu. Stejně tak si určitě poradí i s množstvím zdrojů potřebných k postupu, respektive k dalším bonusům.

Nové technologie jsou extrémně drahé a v kombinaci s časem se už jedná o masakr. Je to jediná reálná výtka k celému titulu.

Zdroj: Thera Bytes GmbH

Zombie Cure Lab má menší chybky, jenže skvěle vypadá

Stále je nutné si opakovat, že se jedná o předběžný přístup. Je to sice plně funkční hra, ale jsou zde určité nedostatky. Mívám pravidelně bugy u kontrolování svých skleníků nebo při bližším pozorování dění u obranného plotu. Naštěstí jsou to maličkosti. Problém mám pak s nepřehledností, když se vše nakupí v hromadě na jedno místo, ale i s tím se dá naučit pracovat.

Hra je totiž extrémně barevná. Tolik barviček, jako má Zombie Cure Lab, jsem snad nikdy v životě neviděl. V závěru to v kombinaci s roztomilými postavami působí až úchvatně. Nevinnost v době apokalypsy, kdy šílenci hledají lék. Všichni se usmívají, jsou veselí a pozitivní, a to je alfa a omega. Nebojíte se, radujete se, a to chcete, když lidstvu hrozí zkáza.

Se zvukem jsem se ještě nějak plně nesžil. Hrajete občasně bez hudby a posloucháte jen dění kolem vás v přírodě. Dřevorubci v lese sekají dřevo, horníci těží kámen, pece pouští páru, ptáčci štěbetají. Následně začne hrát milá uklidňující hudba a svět je růžový a zalitý duhou. Poté přijde noc, napětí, zombíci útočí, temnota v roztomilosti nabírá na obrátkách. Svým způsobem je to super, ale ocenil bych asi něco trošku plynulejšího, abych byl zajetý ve hře, ne na procházce v parku.

Zdroj: Thera Bytes GmbH

Zombie Cure Lab se stává pomalu, ale jistě srdcovkou. Mír, láska, apokalypsa a nadšené úsměvy. Je až nakažlivé (jaká to ironie, že), jak jednoduše funguje budování, bránění a těžba s příjemně barevnou grafikou. Horší je to s tím vším časem, který reálně ztrácíte, když se nějakou dobu nic neděje a vy jen čekáte na moment, kdy budete moci udělat pokrok. Naštěstí je tu vždy bonus v tom, že levná pracovní síla je ta vyléčená.

• léčíte své pracovníky
  • jiný pohled na zombie apokalypsu
  • příjemná grafika