911 Operator náhled

911 Operator – dispečerem tísňové linky

27. 8. 2021

Hry nám umožní si vyzkoušet různé profese, které mohou být velice zajímavé, jeden takový titul se dostal i do mé herní knihovny. Tentokrát jsem se ocitla v roli dispečera tísňové linky a snažila se zachraňovat životy lidem v nesnázích, kteří mi volali ve stavu nouze. Hra nese název 911 Operator a vývojářem není nikdo jiný než studio Jutsu Games. Dříve než se pustím do samotné recenze, je nutno podotknout, že 911 Operator vyšel již v roce 2017 a studio za tento počin sklidilo pozitivní ohlasy od herní komunity. Nový díl proto na sebe nenechal dlouho čekat a v roce 2020 přišel nástupce: 112 Operator.

O čem tedy 911 Operator je?

Jak jsem již v úvodu zmínila, dostanete se do role operátora tísňové linky 911. Vaším úkolem je vysílat záchranné složky, do kterých spadají hasiči, policie a záchranná služba, na místa, kde lidé potřebují pomoc. Dále také musíte přijímat hovory od lidí v nouzi a na ně reagovat rychle a pohotově. Abyste se na mapě lépe orientovali, každá záchranná složka má jiné barevné označení. Hasiči jsou červení, modrá barva zastupuje policii a bílá označuje záchranáře. Na mapě vám vyskakují body barevně označené podle toho, jaký záchranný tým je na tomto místě potřeba. Někdy je bod jen označený jednou barvou, někdy dvěma, a někdy dokonce i třemi. Pokud vám tedy vyskočí napůl modrý a napůl bílý bodík, znamená to, že je potřeba zásahu ambulance i policie.

Jednoduché ovládání

Vše můžete ovládat pouze myší, takže se k tomu můžete pohodlně usadit a soustředit se na herní zážitek. Levým tlačítkem myši označujete, jaký tým chcete na místo poslat, pravým tlačítkem poté týmu určíte, kam má jet. Můžete také klikat na body, které vyskakují na mapě. Pokud na bod kliknete levým tlačítkem, v pravém horním rohu vám vyskočí informace o situaci. Uvidíte například, kolik je na místě zraněných nebo kolik je tam podezřelých. Podle těchto dat se následně rozhodujete, kolik jednotek na místo poslat. Je nutné si tyto informace získávat, abyste omylem mezi pět ozbrojených raubířů neposlali jen jedno policejní auto. V 911 Operator totiž mohou přijít policisté, hasiči i záchranáři k úrazu a tomu vy se musíte snažit vyhnout.

911 Operator Žena je sexuálně obtěžována

Sami si skládáte tým

Týmy záchranných složek si sestavujete sami dle vašeho uvážení. Postupem času se vám v kariérním módu odemykají nová auta a nové vybavení. Nový personál, auta i vybavení si můžete koupit za peníze, které získáváte vždy po odehraném kole. Výše odměny záleží na vaší úspěšnosti během herního kola. Na konci každého kola máte šanci vidět kladné body, které dostáváte za správně vyřešené případy. Jsou zde ale také záporné body, ty obdržíte, pokud nedostanete záchranné složky na určené místo včas.

Jakmile si koupíte nové auto, můžete si vytvořit nový tým. Pokud si tedy koupíte novou ambulanci, musíte si k ní zaměstnat i záchranáře. Policejním složkám ještě nesmíte zapomenout pořídit zbraň a nejlépe i neprůstřelnou vestu.

„911, what is your emergency?“

Přesně tuto větu použijete vždy, když zvednete hovor člověku v nouzi. Na druhé straně se vám většinou ozve vyděšený hlas, který právě byl svědkem loupeže, snědl něco, co ho nejspíše otrávilo, nebo se vám přiznává, že právě zabil svoji manželku. Čas od času si z vás bohužel jen někdo střílí a vy musíte poznat, zda se jedná o reálný stav nouze či nikoliv. V kariérním módu je každý přijatý hovor jedinečný, nebude se znovu opakovat, což považuji za velice kladný bod. Některé hovory jsou velice zajímavé. Jistě někteří znáte případ s pizzou, kdy žena volá na tísňovou linku a chce si objednat pizzu. Proč by si někdo objednával pizzu na tísňové lince? Je tohle zase nějaký žert puberťáků? Nikoliv, tento případ se doopravdy stal, žena vedle sebe měla násilnického manžela a potřebovala pomoct. I tento hovor se vám nejspíše, stejně jako mně, objeví ve hře. Já tento případ znala z internetu, tak pro mě nebylo složité poznat, že tohle není žádný hloupý vtip, ale opravdový stav nouze, kdy ženě jde o život. Kdybych o případu nečetla, nejsem si jistá, zda by mi došly souvislosti. Je tedy potřeba u hry přemýšlet, aby vám neumřel někdo jen kvůli vaší nepozornosti.

S člověkem v nouzi na telefonu musíte vždy mluvit v klidu, snažit se jej uklidnit a radit mu, dokud nepřijede pomoc. Snažíte se se zraněným člověkem mluvit, aby neupadl do bezvědomí a měl tak větší šanci na přežití. Někdy vám samozřejmě volá někdo, kdo se právě snaží zachránit zraněného či člověka v bezvědomí. Vy jej musíte navádět, rozhodovat se rychle a pohotově. Musíte také vždy získat co nejvíce informací. Vaše adresa? Kolik bylo útočníků? Jsou ozbrojeni? Rozšiřuje se oheň? Kolik je zraněných? Dokážete mi dát popis útočníkova auta? Na všechny tyto otázky se ptáte podle případu, který zrovna řešíte. Díky informacím od volajícího poté víte, jaké záchranné složky na místo poslat a jak moc je případ urgentní.

Audio stránka hry

Ráda bych vyzdvihla skvělé audio zpracování hry. Titul 911 Operator určitě doporučuji hrát se sluchátky na uších, umožní vám to prožít ojedinělý zážitek při této hře. Všechny zvuky zde totiž působí neskutečným způsobem reálně. Hráč si doopravdy chvílemi připadá jako skutečný dispečer linky 911. Slyšíte vaše záchranné složky, jak se domlouvají přes vysílačky, a také slyšíte paniku v jejich hlase, pokud se ocitnou pod ostrou palbou. Hovory jsou zpracovány naprosto úchvatně a reálněji snad ani znít nemohou. V hlasu volajícího je slyšet strach, bolest nebo panika, záleží na případu. Když mi volal muž, který se mi přiznával k vraždě svojí manželky, doopravdy mě mrazilo po zádech. Jeho hlas byl až příliš reálný.

911 Operator mě hned na první pohled okouzlil a ze začátku mě hra velice bavila, až jsem se od ní pomalu nemohla odtrhnout. Přeci jen je její myšlenka velice zajímavá a vývojáři si s titulem velice dobře poradili. Bohužel je herní doba velice krátká a časem na mě hra působila stereotypně. Nicméně si 911 Operator pořád zaslouží vysoké hodnocení za skvělé a bezchybně zpracované audio a za velice zábavné a chytlavé první hodiny hraní.

• zajímavý námět na hru
  • velice chytlavé a zábavné
  • reálnost hovorů
  • audio hry
  • jednoduché ovládání
  • herní doba kariérního módu pouze čtyři hodiny
  • časem stereotypní
  • Datum vydání 24.02.2017
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.