Po fenomenálním úspěchu Mass Effect: Legendary Edition se zdálo logické, že dalším na řadě bude klenot ze stejné stáje, série Dragon Age. Určitě jste všichni jako já doufali v modernizovanou kolekci, která by umožnila znovu prožít epická dobrodružství od Origins až po Inquistition. Podle čerstvých informací, které řekl sám bývalý výkonný producent BioWare Mark Darrah, však tento sen nebyl jen zbožným přáním. Studio Bioware prý skutečně navrhovalo vytvoření remasterované trilogie, ale narazilo u vydavatele EA. Ten, navzdory zjevnému finančnímu potenciálu, který by takový balíček přinesl, nebyl myšlence příliš nakloněn, což mě nejenom přivádí k údivu, ale také cítím trošku pachuť z promarněné příležitosti.
Důvody tohoto rozhodnutí poodhalil sám Mark Darrah v rozhovoru. „EA bylo historicky, a vlastně nevím proč, ale dokonce to řekli i veřejně, tak trochu proti remasterům,“ vysvětlil. „Je zvláštní, že veřejně obchodovaná společnost je v podstatě proti jistým penězům, ale zdá se, že proti nim jsou.“ Tento zdánlivě nepochopitelný postoj má však i svou druhou, technickou stránku. Na rozdíl od série Mass Effect, která běžela na jedné technologii, trilogie Dragon Age využívá hned několik odlišných enginů. To by celý proces výrazně zkomplikovalo, prodražilo a odčerpalo by to zdroje, které se vydavatel pravděpodobně rozhodl plně soustředit na vývoj zcela nových titulů.
Tato strategie, která dala přednost budoucnosti před minulostí, se plně zhmotnila s vydáním hry Dragon Age: The Veilguard na podzim loňského roku. Veškeré zdroje a pozornost byly tedy skutečně investovány do nového dílu, který po svém vydání sklidil velice smíšené ohlasy. Přesto se v komunitě stále ozývají hlasy, které tvrdí, že remasterovaná kolekce by nemusela být v rozporu s novou hrou. Mohla naopak posloužit jako dokonalý marketingový nástroj, který by na vlně nostalgie přilákal zpět staré fanoušky.