Achilles: Legends Untold – nový bojový systém

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: Dark Point Games

Vývojáři ze studia Dark Point Games na svém titulu Achilles: Legends Untold poctivě pracují. Hra je v současné době ve fázi předběžného přístupu, do kterého byla vypuštěna 13. května. Jedná se o izometrické akční dobrodružné RPG ve stylu Souls her, které je zasazené do antického Řecka.

Vzhledem k tomu, že je hra venku poměrně krátce a vývojáři pravidelně komunikují s komunitou, bylo jen otázkou času, kdy se objeví aktualizace.

„Ahoj všichni! Jsme zpět s dalším pohledem do zákulisí našeho vývojového procesu. Tento týden se zaměříme na to, jak ve hře vylepšujeme boj, a zaměříme se na vylepšení umělé inteligence nepřátel.“ – Dark Point Games

Achilles Legends Untold fight system

Achilles: Legends Untold je akční RPG

Achilles: Legends Untold je kromě poutavého příběhu a RPG prvků zaměřen na boj a akci, proto je jedním z nejdůležitějších prvků hry bojový systém. Vývojáři si vzali patrně k srdci další výtky ze strany komunity a zdá se, že se řídí heslem „boj ve hrách je tak dobrý, jak dobří jsou nepřátelé, se kterými bojujete“. Jak vývojáři zmiňují, vývoji umělé inteligenci nepřátel věnují zvláštní péči. Hra má poskytnout skutečně hrozivé zážitky a také výzvy při soubojích s mytickými nepřáteli.

Původní systém, byl založen na principu „žetonů útoku“. Hra zkontrolovala aktuální stav boje – kolik času uplynulo od posledního útoku? Kolik nepřátel právě bojuje proti Achillovi? Jaký typ nepřátel to je? Poté nepřátelé, kteří byli vybráni po kontrole stavu, dostali určité množství žetonů útoku z omezeného celkového fondu. Tyto žetony mohli spotřebovat útokem na Achilla – AI je pak vrátila do fondu, aby mohly být znovu vydány při další kontrole podmínek.

Nový a vylepšený systém je podobný, ale rozděluje nepřátele do určitých skupin. Umělá inteligence může být buď na pasivním, nebo aktivním seznamu. Co to ale přesně znamená?

  • Aktivní – nepřítel, který se dostane na aktivní seznam, se bude držet v blízkosti Achilla a pokusí se na něj zaútočit.
  • Pasivní – nepřátelé na pasivním seznamu naopak ustoupí těm aktivním – budou se pohybovat v odstupu, posmívat se našemu hrdinovi a čekat, až na ně přijde řada.

Díky těmto změnám by měl boj dle vývojářů působit mnohem více kontinuálně. Nepřátelé, kteří na Achilla zaútočí, se na něj budou déle soustředit, což hráči poskytne lepší možnost je potrestat a provést protiútok. Souboje budou mnohem přirozenější a nepřátelé se budou pohybovat strategičtěji, budou se krýt, kombinovat a snažit se využít nejlepší příležitosti k útoku s potenciálním rizikem co nejmenších ztrát. Díky tomu bude celý systém působit méně těžkopádně a zlepší se současné chování umělé inteligence.

„Bojový styl naší umělé inteligence se mění ze zaměření na obranu na útočnější chování. Nyní budou nepřátelé zranitelnější vůči vašim protiútokům, ale nenechají se jen tak snadno napadnout. Stávají se agresivnějšími a budou vás neúnavně pronásledovat! Budete muset přizpůsobit svůj styl boje a strategii, abyste proti těmto agresivnějším nepřátelům přežili. Díky této zásadní změně bude hratelnost dynamičtější a udrží vás ve střehu, protože budete manévrovat mezi náročnějšími protivníky.“ – Dark Point Games

Podrobné informace naleznete zde.

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn