Baby Goat Billy

Baby Goat Billy – kozlík na cestě za záchranou

29. 11. 2022
Zdroj náhledu: IGDB.com

Baby Goat Billy je skoro až pohádková fantasy hra vyvinutá nezávislým Studio 90. Až na to, že není pohádková, ale spíše znepokojující, a to ne zrovna v tom hezkém slova smyslu. Ačkoliv tvářička malého kozlíka může působit pohádkově, jeho velké oči přivodí spíše noční můry. Roztomilost se střetává s temnotou a já doufám, že to byl autorský záměr vývojářů. Nicméně baví-li vás hry tohoto druhu, na podobném principu je založen i titul Yaengard.

Malý kozlík je velký hrdina

Příběh Baby Goat Billy je docela smutný. Bráška hlavního hrdiny je unesený a Billy se musí vydat za jeho záchranou. Na cestě se utká s hromadou nepřátel, kteří naštěstí pro něj mají jednu dobrou vlastnost. Kdykoliv je nějaký poražen, vypadne z něj karta, která se poté může přidat do Billyho balíčku. Kozlík se tím automaticky stává silnějším.

Hra stojí na deckbuildingu s prvky rogue-lite. Stavíte si balíčky karet a s jejich pomocí hledáte co nejlepší způsob, jak dokončit dungeon. Pokud selžete, začnete hrát od začátku. Ztratíte přitom všechny vyhrané karty, ale zůstanou vám všechny talenty, zkušenosti a zlato. Jednoduše řečeno, na první dobrou hru nikdy nedohrajete, na druhou nejspíš také ne, na třetí už tu je šance, a můj dvanáctý pokus mě konečně dovedl do finiše.

Zdroj: Studio 90

Baby Goat Billy nabízí jeden boj za druhým

Jdete souboj za soubojem. Kozlík je v temném dungeonu, prochází jím a neustále musí dokazovat svou rohatou dominanci. K tomu se občas proběhne, posbírá pár itemů a jinak nedělá vůbec nic. Hra kromě nekonečného množství bojů s těmi nejdivnějšími příšerkami skutečně nic dalšího nenabízí. Střetnete se s divným orlem, smrtkou, kamenným golemem, drakem, co vypadá jako špatně udělaný krokodýl, a mnohými dalšími příšerami.

Bojový systém ale funguje docela důmyslně. Každé kolo si líznete čtyři karty ze svého balíčku a za každý utracený bod many můžete zahrát jednu z nich. Karty jsou rozděleny do čtyř různých skupin: Hněvu (způsobují vyšší poškození), Moudrosti (zvyšují obranu), Svaté karty (jsou podpůrnými schopnostmi) a Zla (pomáhají různými stavovými efekty). Každý druh má svůj vlastní strom dovedností, který se postupně odemyká, a čím více v tomto stromu pokročíte, tím lepší karty samozřejmě dostanete na ruku.

Samotný boj poté funguje jednoduše – kozlík vs. příšera. Před hráčem se objeví možnosti, co může dělat, hráč na ně jednoduše kliká, a jestliže se mu daří, vyhraje. Útoky se průběžně nabíjí a za každou výhru přijde kromě karty ještě několik zkušeností. Moje osobní rada je budovat co nejmenší a zároveň nejefektivnější balík. Budete mít víc šancí dělat skutečně to, co chcete, a nebudete se muset vztekat, když vám něco nevyjde. Nejčastěji je pak výhodné mít v balíku karty Moudrosti a Hněvu. Soustřeďte se na obranu a útok, zbytek funguje jako menší bonus.

Zdroj: Studio90

Je to temné a pohádkové zároveň

Jak jsem zmínil v úvodu, Baby Goat Billy má sloužit spíše jako pohádka na odlehčení, ale neslouží. Jste v temném dungeonu, kde na vás neustále něco útočí, je kolem vás minimum světla a neustále musíte něco řešit. Vůbec mi k tomu nepomáhá ani postavička malého Billyho. Kozlík v kšiltovce s batůžkem na zádech mě skutečně v souboji se smrťákem neuklidnil a spíše mě provokoval a stresoval.

Na stranu druhou, graficky je hra dobře zvládnutá. Celkově v temnější atmosféře vynikne hromada světlých barev, které se objeví například při objevení další částí dungeonu, což hře neuvěřitelně pomáhá. Kontrast světla a tmy funguje až skoro harmonicky. Ve hře je navíc k nalezení pár hádanek a ty si vychutnáte právě díky kontrastu barev, který prostředí nabízí. Zvláštní je to s hudbou. Absolutně jsem ji nevnímal vyjma momentů, kdy jsem konečně vyhrál nějaký souboj. To se mi rozezvučely repráky na celou místnost, a to i přesto, že byly ztlumené. Pokud se na ni soustředíte, je to ten druh hudby, jenž neustále buduje nějaké napětí, ale nakonec se vlastně nic nestane, a to ani při gradaci celé situace.

Zdroj: Studio90

Baby Goat Billy je zvláštní nemastná neslaná hra, která potřebuje své specifické publikum, aby ji ocenilo. Graficky je povedená, hudba tam skoro není a neustálé začínání od nuly je něco, na co se dá zvyknout. Co mám ale stále v hlavě, jsou Billyho obrovské oči, které mi utkvěly někde skutečně hluboko. Příjemnou věcí je budování balíčku a rozšiřování schopností malého kůzlete. Bohužel, Baby Goat Billy nenabízí žádnou přidanou hodnotu.

• příjemná grafika
  • snadné ovládání
  • nenáročnost pro PC