Tým pro vývoj příběhů a franšíz ve studiu Blizzard (konkrétně tedy v angličtině Story and Franchise Development, SFD) hlasoval pro založení odborů. Tato nová skupina se spojí s odborovou organizací Communications Workers of America (CWA) a vytvoří CWA Local 9510 v americkém státě Kalifornie. Microsoft, jako mateřská firma, nově formovanou odborovou strukturu uznává. Od zaměstnanců zaznívá, že je to krok, který jim umožní zachovat hodnoty a kulturu Blizzardu, zajistit transparentnost v rozhodovacích procesech a spravedlivé uplatňování firemních politik. Ti, kteří odbory iniciovali, očekávají, že jim to dá skutečný hlas, nejen formálně, ale i prakticky ve směru spolupráce s vedením.
Rozhodnutí o unionizaci přišlo krátce po velkém propouštění v rámci Microsoft Gaming, které zahrnovalo i zaměstnance z Blizzardu. Tato vlna výpovědí donutila mnoho týmů k přehodnocení svých pracovních podmínek a jistot. Slavné studio tak reagovalo na tento tlak organizací své skupiny do odborů, aby posílilo ochranu svých členů. Úspěšné hlasování zároveň představuje další krok v širším hnutí v úplně celém herním průmyslu, především ve Spojených státech, kdy zaměstnanci usilují o kolektivní jednání, jistotu pracovního rámce a ochranu proti neočekávaným rozhodnutím managementu.
Hlavní editor Bucky Fisk, člen organizačního výboru, k tomu v tiskové zprávě uvedl: „Po více než deseti letech v Blizzardu jsem zažil všechny vzestupy i pády. Blizzard býval místem, kde si lidé mohli budovat kariéru po desetiletí, ale ta stabilita se vytrácí. Díky odborům můžeme zachovat to, co dělá toto místo výjimečným, zajistit skutečnou transparentnost v rozhodování a ujistit se, že firemní politiky se uplatňují spravedlivě na všechny.“ Tato nová odborová jednotka se tak přidává ke rostoucímu počtu týmů v rámci Microsoftu, kde již své odbory mají například týmy vývojářů hry World of Warcraft (nutno podotknout, že ty nepatří naprosto plně pod Blizzard) či Overwatch. Microsoft v posledních letech uzavřel dohodu o neutralitě vůči odborům, což umožnilo zaměstnancům otevřeně usilovat o své zastoupení.
Pro Blizzard to znamená, že vývojáři, obsahoví tvůrci i další členové mohou lépe chránit své pracovní zájmy, zejména když se odvětví potýká s častými propouštěcími vlnami a nejistotou. Tento vývoj dává naději, že pracovníci budou mít větší kontrolu nad svým profesním osudem a to i v turbulentním prostředí herního průmyslu.
Zdroj: CWA