Drahé dámy, vážení. Dovolte mi, abych byl hned na začátku naprosto upřímný. Vstup do světa BloodRush: Undying Wish v jeho současné podobě není jako otevření dokonale vyleštěné krabičky s novou hrou. Je to spíše, jako když se archeolog spustí do nově objevené hrobky. Všude je prach, spousta práce, některé chodby jsou zasypané a celé místnosti ještě čekají na své odhalení. Ale i v téhle nedokončené tmě jsou vidět obrysy něčeho velkolepého. Jsou tu základy, které jsou tak pevné a slibné, že vám zrychlí tep. Toto tedy nejsou finální dojmy z hotové hry. Toto je zpráva z první linie, zpráva o obrovském potenciálu a o krvavém, surovém diamantu, který se teprve brousí v dílně.
Jednou to bude boží
Příběhový rámec je zatím spíše stylovým náčrtem než propracovaným eposem, ale i tak má sílu zaujmout. Ujímáte se role Smrťáka, jednoho z několika bojovníků, kteří se snaží zastavit šíření Prázdnoty, jež pohlcuje jejich svět. Celé je to zahaleno do temného, gotického anime hávu plného osudových slibů a tragických postav. V této rané fázi slouží příběh hlavně jako skvělá záminka pro nekonečné umírání a vzkříšení v roguelike cyklu. Potenciál pro hlubší mytologii je tu obrovský a útržky lore, které nacházíte, naznačují komplexní svět. Zda se tento příslib naplní, ukáže až čas a další aktualizace, ale jako základ pro brutální akci funguje už teď na výbornou.
To nejdůležitější a nejlepší na celém BloodRush je samotný boj. Ten pocit, když se v dokonalém rytmu propletete smrští nepřátelských útoků a v odvetě spustíte smrtící balet komb, který roztrhá protivníka na krvavé kusy… ten pocit je už teď, v této nehotové verzi, naprosto elektrizující. Hra skvěle kombinuje rychlost a styl her jako Devil May Cry s nekompromisní obtížností a nutností učit se nepřátele jako v sérii Souls. Základní smyčka bojovat, zemřít, odemknout si permanentní vylepšení a vrhnout se do toho znovu, o něco silnější, je nesmírně návyková a tvoří pevný pilíř, na kterém může vyrůst fantastická hra.
Zdroj: IGDB.com
V BloodRush: Undying Wish je čas dát brýle dolů
Nyní si ale musíme sundat růžové brýle a podívat se na samotné staveniště. Ano, BloodRush je předběžný přístup se vším, co k tomu patří. Některé animace jsou stále trochu kostrbaté, občas narazíte na bug, který vás donutí restartovat hru, a umělá inteligence nepřátel občas dostane záchvat paniky a zapomene, co má dělat. Vyvážení obtížnosti bude také potřebovat ještě spoustu práce. Navíc některé schopnosti jsou zatím prakticky nepoužitelné, zatímco jiné z vás udělají stroj na zabíjení. Je to syrové, neotesané a je třeba k tomu tak přistupovat. Kupujete si vizi a příslib, nikoliv hotový produkt.
Po vizuální stránce má hra už teď neuvěřitelně silnou a jasnou identitu. Výrazný umělecký styl, který kombinuje syté barvy, vypadá jako stránky z temného komiksu, kterému někdo vdechl život. Je to stylové, přehledné a skvěle to sedí k rychlému tempu hry. Zvuková stránka tomuto stylu zdatně sekunduje. Zvuky dopadů, seků a odražení mají tu správnou průraznost a dunivý, agresivní soundtrack vás neustále žene dopředu. I zde je samozřejmě prostor pro vylepšení a přidání větší variety, ale základní atmosféra je zkrátka pohlcující a působivá.
BloodRush: Undying Wish je obrovský příslib. V jeho jádru bije neuvěřitelně silné a zábavné srdce v podobě soubojového systému. Vše ostatní je zatím ve výstavbě. Úspěch této hry nyní leží plně na bedrech vývojářů a jejich schopnosti plnit sliby. Tedy ladit balanc a přidávat obsah. Nedoporučuji vám hru bezhlavě koupit. Doporučuji vám něco lepšího. Dejte si ji do svého seznamu přání, zapněte si sledování a buďte trpěliví. Pokud se dílo podaří, za pár měsíců či za rok se nám tu může vyloupnout skutečný klenot žánru akčního roguelike. A kdo ví, třeba tu budou brzy další Vampire Survivors.