Carnage: Naprostý Masakr

Carnage: Naprostý masakr – skvostný event šíleného vraha

23. 9. 2023

Věřili byste tomu, že Carnage: Naprostý masakr bude v našem internetovém magazínu první recenzí komiksu čistě z univerza Marvelu? Máme zde sice Warhammer 40 000: Sestry bitvy od tvůrců Marvelu a nedávno jsme recenzovali Lazarus 2: Selekci nebo Kočičí deníky. Vcelku často se také věnujeme světu DC, jako například Supermanovi v každé roční době nebo Konci liDCtva. Marvelácké komiksy nám však doteď procházely pod rukama. To se díky nakladatelství Crew právě mění. Máme pro vás recenzi komiksu Carnage: Naprostý masakr, a jestli nějaký titul měl být naším prvním od tohoto komiksového giganta, vybrali jsme si jeden z nejlepších příběhů, jaký jsme mohli.

Svět:

Donny Cates
Ryan Stegman
Crew
Marvel
Filip Drlík
204
barevný
brožovaná
červenec 2023
9788076793972

Zdroj: Crew

Kombo skvělých tvůrců

O scénář se postaral známý Donny Cates. Ten za své kariéry pracoval u AfterShock Comics, kde napsal příběh Babyteeth. U Dark Horse Comics vydal třeba Buzzkila, u Heavy Metal Interceptora či u IDW Publishing Star Trek: Waypoint a Star Trek: Deviations. Nejvíce se samozřejmě proslavil díky příběhům u Marvelu. Mimo Carnage: Naprostý masakr napsal například i sérii Venom, Thanos, Marvel Knights, Death of Inhumans nebo Cosmic Ghost Rider. Zkušený tvůrce je na komiksu skutečně vidět.

O kresbu se postaral Ryan Stegman, jenž strávil svou kariéru převážně u Marvelu a s Donnym Catesem už spolupracoval právě na komiksech jako Venom nebo Inhumans. Na svém kontě má vcelku hodně příběhů, včetně X-Menů nebo Fantastické čtyřky. Jedná se tak o tandem, který se už dobře zná. Koloristou byl v případě Carnage Frank Martin, jenž se postaral o barvy u Star Wars: Dark Droids nebo Dark X-Menů.

Zdroj: Crew

Je to už více než dvacet let…

Kdysi dávno jsem viděl v televizi, nejspíš na stanici Jetix, epizodu animovaného Spider-Mana, kde se poprvé Carnage objevil. Řekl tam pro mě nezapomenutelnou hlášku: „Kamaráde, to bude parádní masakr!“ Ta scéna mi natolik utkvěla v hlavě, že jsem se začal bát o svého milovaného Spideyho. A nebudu lhát, ten dětský strach a respekt z tehdejšího seriálu se přenesl najednou do současnosti do příběhu Carnage: Naprostý masakr.

V komiksu se podíváme na psychicky zničeného Eddieho Brocka alias Venoma, jenž se nyní snaží vyrovnat se ztrátou svého symbionta (nebo to tak alespoň vypadá). Nyní je každý sám za sebe a Brock to psychicky nezvládá, především když se musí starat o svého syna, jenž neví, že Brock je jeho otec. Aby toho nebylo málo, tak se právě symbiont Carnage snaží probudit mocného boha Knulla, aby společně s ním zničil vesmír. Jak toho dosáhne? Vytáhne tzv. kodex z každého lidského držitele symbiontů na naší planetě, a že jich sakra bylo, od Kapitána Ameriky přes Wolverina po Thinga.

Carnage je šílený, touží po krvi, chce ničit a přesně na tom je komiks postaven. Rozhodně není pro slabší povahy. Sálá z něj čistá bezradnost. Samozřejmě jediný, kdo může Venomovi pomoci, je Spider-Man, ten ale Eddiemu Brockovi pouze sekunduje. Psychika zničeného Eddieho, který se stále snaží bojovat za něco, čemu očividně sám nevěří, je neuvěřitelně poutavá. Navíc Carnage se množí, nepřátelských symbiontů přibývá a zkáza lidstva se nezadržitelně blíží. Příběhu dominuje akce a násilí, společně smíchané s nadějí a touhou po záchraně lidstva.

Děj, ačkoliv je občasně zbytečně lineární, je skvěle propletený s mnoha dalšími poselstvími. Jen bohužel má jeden nedostatek, měli byste kvůli němu znát předchozí díly komiksového Venoma, které u nás vyšly. Nakladatelství Crew vám přesně dává nápovědy v textu, v jakém komiksu na případné otázky naleznete odpovědi. Naštěstí není nutné číst Venoma, abyste si Carnage: Naprostý masakr užili. Jen se hodí mít tu vedlejší znalost, abyste měli o otázku ve své hlavě méně. To je také jediný nedostatek tohoto eventu.

Zdroj: Crew

Carnage: Naprostý masakr představuje spoustu postav v nádherné kresbě

Opomenu-li fantastického Eddieho Brocka, musím vyšvihnout Spideyho. Ano, tíhnu k němu a je jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů. Vidět ho ale zde, když má sám o sobě občas pochybnosti a nastavuje svou lidskou tvář, mě neuvěřitelně baví. Peter Parker je skutečně hrdina a ví to Venom, Carnage i Avengers. A pak je tu Cletus Cassidy nosící Carnage. Já se té postavy ještě dnes bojím. Sériový vrah bez výčitek, šílenec, blázen. Žádný pud sebezáchovy, žádná lítost, jen touha po krvi, jen touha ubližovat. Cletus Cassidy je doslova ten záporák, u něhož přesně chápete, proč vraždí. Dělá to, protože ho to baví, a i v tomto komiksu vás dostane do kolen.

Tomu pomáhá dokonalá kresba. Ryan Stegman je génius. Každý jednotlivý detail v příběhu je jasně viditelný. Emoce hrdinů jsou hmatatelné. Komiks budí děs a hrůzu stránku od stránky, přesně jak má. Komiks se topí v litrech krve s brutálními hláškami, viz „Budu vysávat poslední sladký výdechy z jeho hnijící, červama prolezlý napuchlý mrtvoly. Budu bláznivě a v rytmu umíráčku světa tančit na jeho přeražený páteři.“ Když tenhle dialog čtete a máte k tomu obraz napůl symbionta Carnage a napůl hnijící tváře Cletuse, jdete spát s rozsvíceným světlem.

Carnage: Naprostý masakr je jeden z nejlepších marveláckých komiksů, jaký jsem kdy četl. Nabízí dokonalou kresbu, výborné dialogy, velmi dobrý scénář, skvělé postavy a já snad ještě nevím, co ještě. Komiks má jen jednu jedinou chybu, a to, že byste měli znát Venomovy komiksy, protože se na ně často odkazuje a některé otázky jsou zodpověditelné právě v nich. Jedná se ale o jediný škraloup na této dokonalosti, protože tohle byl, kamarádi, parádní masakr.

• skvělý scénář
  • parádní postavy
  • nádherná kresba