Drive 4 Survival - Cover

Drive 4 Survival aneb poloprázdný svět v autě

29. 10. 2021

Boj v postapokalyptickém světě se vývojáři malého českého herního studia M3M Games pokusili zpodobnit ve hře Drive 4 Survival. Zda se jim to podařilo, se dozvíte v této recenzi. Hra v době psaní byla dostupná pouze jen v plenkách, „aka“ v předběžném přístupu, tím pádem ji recenzujeme s přimhouřenýma očima.

Postapokalyptická ledová krajinka v autíčku

Jak už název hry napovídá, v Drive 4 Survival je vaším úkolem přežít a během tohoto přežívání se pokoušíte zabezpečit si svůj život ze všech dostupných zdrojů, které najdete v místní přírodě či opuštěných nebo málo osídlených vesnicích. Zřetel na výjimečnost hry v postapokalyptickém světě kladou autoři zejména na vztah hráče s jeho autem. Zde se hned dostáváme k prvnímu přešlapu. Aut můžeme ve hře nalézt poměrně dost, ale problémem je, že většina z nich je nepojízdná. Pár výjimek tvoří zajímavá vozidla, která se zde točí stále dokola. Cesty připomínají ty naše československé – samá díra, samá jáma. To rozhodně nehodnotíme jako záporný fakt hry, naopak to přidává celému prostředí na efektu. Negativně však hodnotíme špatnou ovladatelnost vozidel při vyšších rychlostech a neplatící fyzikální zákony, které při střetu naší káry s ostatními vozidly nefungují tak, jak by měly. Dále tu máme svodidla, která působí hráči neskutečné utrpení, jelikož je pořádně ani nevidíme a během nárazu do nich spíše vyletíme do vesmíru, než že je zničíme.

Přežiju, postavím, anebo nepochopím?

Při klasickém sběru surovin, které potřebujeme k přežití, hledání potravin, věčném nedostatku paliva a střeliva a boji nejen s gangy a lesní zvěří, bojujeme hlavně s hrou samotnou. V úvodu podává Drive 4 Survival hráči pomocnou ruku v podobě nápověd, snaží se hráče usměrnit a představit mu jeho možnosti. Tato výhoda se později ztrácí a hráč je tak odkázaný jen na svoji šikovnost a důmyslnost. Jemně nepřehledné menu, respektive náš inventář, a slabší tutoriál způsobily, že nám poměrně dlouho trvalo, než jsme se dostali hře pod kůži. Tímto vývojáři riskují, že hráči nedají hře potřebný čas a prostor, aby ji pochopili a jednoduše ji jen nevypnuli s negativním hodnocením a mnohými otazníky. Podobná situace nastává při craftění a budování vašeho příbytku. Světlým zábleskem jsou televize, které by mohly být nenápadným prostředkem pro získávání informací. Možnost přepínat kanály a vidět různé návody nezní úplně špatně. Podobně bychom uvítali mise, které by do určitého levelu provázely hráče a připravily ho na hraní samotné.

Pusté, opuštěné, nefungující a prázdné

Přesně tak vypadá herní prostředí. Velmi malá rozdílnost v lokalitách, v automobilech ale i v ganzích či v lesním společenství. Téměř všechny lokality jsou dělané na jedno kopyto. Zde však přimhouříme oči a budeme doufat, že vývojáři lokality ještě zpestří. V opuštěných budovách nacházíme zombíky a boj s nimi je velice vtipný. Stačí jedna rána a zombík se stane jen opět nehybnou mrtvolou. Trochu náročnější jsou boje s gangy, zde je zapotřebí používat střelné zbraně. Poslední typ soubojů je ten se zvířaty, kde se dá využít jak palných zbraní, tak těch na blízko. Za dobu hraní jsme se potkali jen se dvěma druhy zvířat, a to s medvědy a vlky. Tato NPC jsou doprovázena častými bugy. Ve hře najdeme také jeskyně, vodní plochy, pouště písečné i sněhové…

Velmi kladně hodnotíme myšlenku a představu hry. Vytvořit postapokalyptický survival a mít svého nejlepšího přítele v podobě auta, s jehož pomocí se snažíme zkoumat různé lokality a shánět a převážet nejrůznější materiál, je prostě skvělé. Horší je to ale s převedením této myšlenky do herní reality. Potkáváme se zde s vícero chybami. Jdou zde prázdné a stejné lokality a vozy. Grafika také nenabízí nic okouzlujícího vzhledem k tomu, jak dá počítači zabrat. Ovladatelnost má své mouchy a není tu téměř žádný příběh. Drive 4 Survival je dostupný jen v singleplayeru a ostatní možnosti buď nešly načíst v rozumném čase, nebo nejsou ještě dostupné.

Drive 4 Survival se snaží v postapokalyptickém světě zaujmout hráče kladením důrazu na vozidla a to se mu vcelku moc nedaří. Do hry se dá ponořit, je však potřeba jí věnovat více času. Bugy, které ovlivňují i neovlivňují hraní, jemná rozdílnost lokalit a všeobecná nepřehlednost tu jsou hlavními negativy. Pozitiva vidíme v hlavní myšlence, a to ve ztvárnění postapokalyptického světa.

• originální myšlenka
  • achievementy
  • aktivní práce vývojářů na hře
  • bugy
  • malá různorodost
  • slabý tutoriál a vstup do hry
  • dlouhé načítání
  • Datum vydání 15.10.2020
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.