Erica - Cover

Erica – rozhodněte svůj osud

16. 6. 2021
Zdroj náhledu: igdb

Erica byla původně vydána v roce 2019 pro konzole Playstation 4, později přeportována pro iOS a nyní si ji nově můžeme zahrát i na PC přes platformu Steam, pro kterou je recenzována.

Full Motion Video

Erica je interaktivní film označený kategorií FMV – full motion video. Znamená to, že celý příběh je vyprávěn prostřednictvím předem nahraných filmových scén, ve kterých máte možnost rozhodovat, jakým směrem se následný děj bude ubírat a jak celý příběh skončí. Nejde však jen o rozhodovací scény při rozhovorech a činech, ale jste do děje vtaženi i interakcí s různými předměty. Zapalujete zapalovačem svíčky, vytahujete různé předměty, očišťujete věci nebo jste schopni prohlédnout a „přemazat“ aktuální pohled do minulosti některé ze svých vzpomínek. Pokud zrovna nevíte, co se po vás chce, jste naváděni světelným paprskem. Jakmile si ale zvyknete na to, jak to celé funguje, jste schopni plynule pokračovat bez této nápovědy. Co se týče rozhodování v rozhovorech, máte téměř vždy postupně ubíhající čas, kdy musíte zareagovat. V případě, že to nestihnete nebo záměrně nic nedáte, Erica mlčí. https://youtu.be/MPuVCPkMg6k

Erica

Děj se odehrává v Anglii a hlavní postavou je mladá žena Erica, která bydlí sama v městském bytě. Na začátku se seznamujeme s jejím ponurým dětstvím, kdy její matka zemřela a otec byl později brutálně zavražděn. Okolnosti vraždy nevyšly nikdy najevo a v Erice zůstává jen vzpomínka na tajemnou postavu. Nevíc ji doprovázejí různé noční můry, které si kreslí do svého skicáku. Jednoho dne dostává tajemný balíček, po jehož rozbalení a objevení krvavého překvapení je vtažena zpět do doby vraždy svého otce. Policie ji v rámci vyšetřování a bezpečnosti přesouvá na nové místo, Delphi House. Jedná se o jakousi psychiatrickou léčebnu pro narušené ženy, kterou její otec a matka kdysi založili a kde také Erica vyrůstala.

Zdroj: igdb

Delphi House

Po přesunu do Dephi House se začínají dít děsivé věci. Nemáte chvilku klidu, neustále interagujete s místními svěřenkyněmi, poznáváte je a rozhodujete, jakou roli vůči nim budete zastávat. Rozhodujete se, zda si uděláte nové kamarádky, nebo budete spíše nedůtkliví či agresivní. Hra má hororový nádech, a tak počítejte s neobvyklými událostmi a hutnou atmosférou. Erica, ztvárněná herečkou Holly Earl, je neustále v napětí, zmatená a světlých momentů tu moc nenajdete. Představitelka se své herecké role však zhostila skvěle a výkony ostatních herců jsou rovněž uspokojivé. Vše také doprovází velmi povedený soundtrack. Bohužel, co se týče samotné hry, občas mi z ničeho nic spadla a musela jsem ji pouštět znova. Hra se naštěstí průběžně po každém rozhodnutí sama ukládá, a tak nikdy nepřijdete o svůj postup.

Zdroj: igdb

Zamotaný příběh

Stejně jako Erica budete při prvním průchodu zmatení i vy, nebo aspoň já jsem byla. Jednotlivé informace celého příběhu jsou vám servírovány postupně a opravdu zde záleží na tom, jak se v průběhu linie příběhu rozhodujete, a tedy jaké informace získáte. Proto jsem ke konci byla opravdu napjatá, jak to celé skončí, jestli jsem to odhadla dobře a opravdu se rozhoduji „správně“. Nakonec se ukázalo, že správné to z mého pohledu bylo.

Achievementy

Celkem můžete v závislosti na tom, jak se rozhodujete a jaký konec budete mít, získat 34 různých achievementů. Abyste je získali všechny, potřebujete minimálně pět kompletních průchodů hrou. Achievementy totiž nenaskakují průběžně, ale až na úplném konci příběhu. Jedno projití zabere okolo hodiny a půl.

Zdroj: igdb

Erica je ve své cenové kategorii skvělou filmovou příběhově-rozhodovací hrou, kterou si budete chtít po prvním průchodu nutně zahrát znova. Někdy vám půjde o doplnění informací, které jste prvním průchodem nezachytili, jindy zase nutně budete chtít vědět, co by se stalo, kdybyste v klíčových rozhodnutích zvolili jinak. K znovuhratelnosti také nahrává možnost zisku všech achievementů. Za 10 € opravdu skvělá porce zábavy.

• výborná znovuhratelnost
  • skvělé propojení videoscén a hráčských interakcí
  • originální příběh
  • soundtrack
  • padání hry
  • Datum vydání 25.05.2021
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.