Farmers Life - pěstování

Farmer’s Life – farmářský simulátor tak trochu jinak

1. 11. 2023
Zdroj náhledu: FreeMind S.A.

Vydavatelská společnost PlayWay má ve svém portfoliu poměrně dost druhů simulátorů. Některé jsou i přes jejich poměrně jednoduchý koncept na velmi slušné úrovni a dokážou hráče na nějakou dobu zabavit. Vyzdvihnout v tomto případě musíme například House Flipper nebo z pokročilejších již dlouholetou a oblíbenou sérii Car Mechanic Simulator. V poslední době také v jejich nabídce nalezneme i několik netradičních počinů, mezi které můžeme zařadit Prison Simulator nebo BUM Simulator, jenž by se dal v několika ohledech přirovnat k české hře Hobo: Tough Life. Dnešní recenze bude o dalším (možná) netradičním simulátoru, konkrétně se vžijeme do role farmáře. Naše postava však nebude ledajaký farmář, nýbrž postava, co si libuje v alkoholu, vesnických potyčkách a různých kontroverzních věcech, které nejsou úplně správné. Jak se tahle zvláštní hra vlastně hraje, nám ukáže dnešní recenze Farmer’s Life.

Farmář alkoholik

Ve hře Farmer’s Life se vžijeme do role Kasimira, jehož zálibou je smradlavý život farmáře doplněný o nějakou tu skleničku tvrdého alkoholu. Úvod začíná na Kasimirově farmě, která je obklopena bordelem, zarostlou trávou a zuboženými zvířaty. Hlavním úkolem je zásadním způsobem změnit váš dosavadní život a udělat z Kasimira pokud možno slušného a zodpovědného člověka. K tomu samozřejmě musíte také přetvořit vaši zdevastovanou farmu na překrásné a přátelské prostředí, v němž se vaše budoucí domácí zvířata budou cítit dobře a vítána. Je ovšem pouze na vás, jakou cestou se ve hře vydáte. Můžete rovněž jít opačným směrem a stát se ještě větší troskou, než jakou jste byli doposud.

Farmer’s Life si v tomto ohledu na nic nehraje a do tvrdé reality vás hodí už od úplného začátku. Již v úvodu máte k dispozici celý zdejší otevřený svět, který sice není nikterak rozsáhlý, ale pro náš plán změnit se naprosto dostačující. Celá mapa prakticky obsahuje jen pár konkurenčních farem, místní pilu, kostel a vesnici, která by se spíše dala označit za nějaké tržiště, jelikož nic jiného než obchodovat s věcmi zde dělat nejde. Malý otevřený svět se i s ohledem na cenovku, za kterou se titul prodává, dá překousnout. Dokonce jsem neměl problém ani s jeho vizuálním zpracováním, které sice neodpovídá dnešnímu standardu, ale za 12,49 euro toho holt bohužel moc nevykouzlíte. Co už ale nepřekousnu, je pustá a prázdná atmosféra. Rozhodně nečekejte žádné kolemjdoucí ani jiné aspekty, jež by zdejší svět oživily. Při cestách do sousední farmy nebo vesnice vám doprovod budou dělat pouze kapky deště nebo zvuky vašich kroků. Všechny AI, které ve Farmer’s Life najdete, stojí totiž celou dobu na jednom místě a jediný moment, kdy z nich nějaký ten pohyb vymaníte, je při rvačce nebo napadení sekerou či jinou zbraní – ano, ostatní postavy ve hře můžete skutečně zabít, avšak po čase se stejně objeví zase na tom samém místě. V celkovém součtu tak na mě po této stránce nepůsobí Farmer’s Life vůbec dobře a přiznám se, že v průběhu recenze jsem měl velký problém se ke hře vrátit. Otázkou je, zda by nebylo raději lepší zvolit větší rozpočet, prodávat hru za vyšší cenu a vykompenzovat to lepší kvalitou.

Zdroj: FreeMind S.A.

Zasaď strom, nakrm zvířata, oprav plot

A co vlastně taková práce farmáře ve Farmer’s Life obnáší? Činností, které vám hra nabízí, je nespočet a najdete zde prakticky vše, co byste na běžné farmě asi čekali, od chovu slepic a krav až po pěstování stromů či orbu vašeho pole. Zapomeňte ale na všelijaké moderní stroje a různé vychytávky, které by vám práci nějakým způsobem ulehčily. Jelikož se hra odehrává těsně po druhé světové válce, v roce 1945, zavděk budete muset vzít i pluhem zapřaženým za koně a všechny činnosti dělat ručně, jako za starých časů. Aby však bylo možné na farmaření vůbec pomýšlet, je třeba vlastnit také velký obnos peněz, za něž si nějaké to nářadí koupíte. Ze začátku ovšem nemáte ani vindru a nezbyde vám nic jiného než rozprodat všechen nepotřebný bordel, co se ve vašem smradlavém království válí. S prodejem ale buďte velmi opatrní a rozhodně neprodávejte vše, co na farmě najdete. Všudypřítomný binec totiž využijete i na stavbu například venkovního hajzlíku nebo opravu rozbitého plotu. Odpad si samozřejmě můžete i koupit u obchodníka, je však výrazně dražší než jeho prodejní cena.

Když už jsme u té stavby, způsob zpracování je poměrně jednoduchý. K práci vám postačí pouze kladivo a dostatek potřebného materiálu. Samotná hratelnost už je poté jenom o pár stisknutích levého tlačítka myši, které doprovází ukazatel počtu procent do dokončení stavby. Dále můžete na zdejším tržišti prodávat posekanou trávu, vejce od slepic či třeba vypěstované ovoce apod. Později již budete majitelem dostatečného finančního obnosu s motivací zkrášlit si vaše království. Další možností, jak zabít čas ve hře, jsou všelijaké mise, které dostáváte od místních lidí. Jejich plněním si nejen vyděláváte peníze, ale také zásadním způsobem zlepšujete vzájemné pošramocené vztahy. Počet činností sice trochu zastíní nevalnou kvalitu zpracování, ovšem ani toto mně osobně nestačí, abych se na Farmer’s Life díval nějak méně kriticky. Stále mám pocit, že se v případě této hry hrálo na co nejnižší cenu.

Starat se musíte v průběhu hraní také o sebe

Ani Kasimira nemůžete při hraní přehlížet. Kromě rázné odvykačky se připravte také na časté doplňování základních potřeb, jako je jídlo, voda a energie. Zde ale bohužel přichází další negativum, které si z hraní Farmer’s Life odnáším. Tím je velice rychlé ubíhání času, které zapříčiní, že toto budete dělat až příliš často. To platí samozřejmě i o ostatních činnostech ve hře typu krmení zvířat apod. Když se ještě vrátím ke Kasimirovi, další aspekt, jenž mi dokázal pěkně lézt na nervy, bylo neustálé škemrání o alkohol. Vaše postava bez něj prostě nevydrží, rozhodně ne na začátku, takže vám doporučuji obrnit se hodně velkou trpělivostí, jelikož nic mě dlouho nedokázalo tak při hraní vytočit jako Kasimirův neustálý pláč. Pokud budete chtít vaši postavu změnit ve slušného člověka, nic jiného vám ani nezbude. Opačný přístup, tedy neustále požívání alkoholu, vás naopak může dostat ještě do větších problémů. Z něho totiž plynou zmíněné vesnické potyčky a zhoršení vztahů.

Zdroj: FreeMind S.A.

Je Farmer’s Life dobrá, nebo špatná hra? Musím říci, že na tuto záludnou otázku jsem hledal odpověď velmi dlouho, a musím se přiznat, že stále ze sta procent nevím, na jakou stranu tenhle titul vlastně zařadit. Ve své podstatě nemůžu říci, že by se jednalo o nějakou katastrofu. Činností, které ve hře můžete dělat, je nespočet, a když do toho přidám zajímavý příběh vaší postavy, klidně bych si možná i Farmer’s Life oblíbil. Bohužel celková kvalita zpracování působí na můj vkus až hodně levně, a pokud jste náročný hráč, který čeká realistický simulátor v pravém slova smyslu, s obstojnou grafikou a atmosférou, vyhněte se této hře velkým obloukem. Pokud vám na tom až tak nezáleží a chcete si jen po náročném dni konečně odpočinout a třeba i zklidnit svůj vztek, že někomu rozbijete ciferník, klidně těch 12,49 euro obětujte. Na nějaké občasné zapnutí je Farmer’s Life ideální.

• nespočet farmářských činností a aktivitv
  • jednoduchá hratelnost
  • zajímavý příběh