Fireworks Mania – An Explosive Simulator

Fireworks Mania – An Explosive Simulator – odpalte propan-butanovou bombu

1. 3. 2023

Legenda říká, že vývojářské studio Laumania vydalo hru poté, co syn hlavního vývojáře chtěl zažít jeden velký ohňostroj. Jeho otec neváhal a dal dohromady simulátor Fireworks Mania, jehož hlavní náplní je bouchání rachejtlí, zábavné pyrotechniky a kochání se všemožnými světelnými efekty. To není vše přátelé, simulátor má ještě jeden velký bonus. Zjistíte přesně, jak udělat bezpečný ohňostroj na zahradě, aniž byste se museli bát, že zapálíte sousedům haciendu.

Žádný příběh, jen si vyberte lokaci

Kouzlo Fireworks Mania tkví v tom, že se nemusíte starat o žádné vedlejší činnosti. Vyberete si pouze jednu ze čtyř lokací (předměstí, město, ranč nebo rovnou plošinu) a připravíte si veškerou pyrotechniku, již budete při odbouchávání potřebovat. Nemusíte řešit žádnou šílenou mikromanažerskou činnost, hledat zaměstnance, řešit finance na rakety nebo prodávat materiál, jako je tomu v jiných simulátorech, viz Farming Simulator nebo Farming Life.

Hra tak nabízí stejnou energii a stejnou chuť do činnosti jako jiné simulátory, ale především vám umožňuje zapalovat bezpečně rachejtle a koukat, jak létají do nebes a vyzařují světýlka, u nichž děláte ono obdivné: „WAAAU.“ Přitom je karta titulu vsazena na jednoduchost a zábavu, nic jiného. U Fireworks Mania by se skutečně dalo sepsat více věcí, které titul postrádá oproti jiným simulátorům, přesto si získá srdce každého fanouška ohňostrojů. Čím? Přece skoro nekonečnými možnostmi.

„Zasadím“ raketu, zapálím a koukám

Veškerá hráčova činnost se týká výběru z pyrotechnického arzenálu. Volbou mohou být samostatné rakety, kompakty, petardy, kouř, dětská pyrotechnika, kulové pumy, fontány a rekvizity. Každá kategorie skrývá několik dalších jednotlivých částí, jež budete moci libovolně využívat pro svůj vysněný ohňostroj.

Nejzákladnější jsou samozřejmě rakety. Hráčova činnost je pouze pětikroková – vstoupíte do menu, vyberete si raketu, zasadíte do země, zapálíte, koukáte. Aby to stačilo, rozhodli se tvůrci dát hráčům hromadu svobody při přípravě toho nejlepšího ohňostroje, jaký je možný vytvořit.

Kromě pokládání raket či kompaktů je lze totiž ještě propojit. K tomu slouží tzv. propojovací nástroj (můžete si ho představit jako laserový provázek). Položíte do země dvacet raket, jež vzájemně tímto nástrojem spojíte. Poté stačí zapálit a dle vašeho nastavení se následně ohňostroj spouští. Připravte se na několik minut složitějšího propojování, ale mohu vám říci, že výsledek skutečně stojí za to.

Fireworks Mania – An Explosive Simulator ale neumí pracovat s větším množství odstřelů

Nyní tu mám jednu radu pro fajnšmekry. Pokud jste líní (jako já), v určitém momentu pokazíte propojování a nechcete začít od znova, je tu propan-butanová láhev. Ano, nevím, jak mě napadla myšlenka „zkusím jednu zapálit“, ale titul tuto možnost nabízí. Naházejte co nejvíc raket k sobě, přiložte propan-butanovku, zapalte a utečte co nejdál. Výsledek stojí za to. Fireworks Mania totiž neumí pracovat s masivními výbuchy – když připravíte na hromadu padesát kompaktů a dvacet raket, hra se nejen bugne, ale zároveň v ní nefunguje hromadné odpalování. Myšleno tak, že i když před vámi je výbuch jako blázen a rakety vyletí k nebesům, kompakty v klidu pouští dle svého přednastaveného programu. Můžete tím dokonale osvítit nebesa a neprat se s dlouhým propojováním (což je hlavní účel hry).

Překvapivě se tvůrci zamysleli i nad tím, že hráči mohou být pyromani. Můžete omylem zapálit stromy, odbouchnout pomalu dům nebo ohrozit celé město, a máte-li fantazii, klidně vyvolat předválečný chaos. Nehledě na to, že můžete dát stovku propan-butanových lahví k sobě a užít si velevýbuch. V titulu neřešíte absolutně žádné peníze – jak je výše zmíněno, můžete si dělat, co chcete a jak chcete. Mimochodem, když stojíte blízko výbuchu a neutečete, čeká vás modrá obrazovka jako trest za dělání nebezpečných věcí.

Fantazie reálného ohňostroje

Co se týká grafiky Fireworks Mania, je nádherná. Jedná se o přenesení reálného ohňostroje na hráčův monitor bez zápachu síry a bordelu, jejž ti zodpovědnější z nás uklízí. Nefalšovaný chaos barev a různorodosti na příjemně plynoucí obrazovce (neděláte-li vyloženě kraviny) je uklidňující a neuvěřitelně uspokojující. Efekty se pojí i s chvěním obrazovky a vy máte skutečně pocit, že se kolem vás třese svět.

Tomu pomáhá i zvuk. Fireworks Mania nemá pořádný soundtrack a vše soustředí na fantazii světel, možnosti vytváření a masakrální výbuchy. Ty jsou svým způsobem spíše nerealistické, ale i tak jsou ve hře součástí. Jasně, čekat můžete víc, bohužel (či bohudík) to nenastane. Přesto rakety řítící se k nebesům jednotlivě bouchají, tudíž je tu opět přiblížení se k realitě, ačkoliv v tomto případě vzdálené.

Následně je tu ještě jedna podstatná záležitost, a to edukativní prvek pro nejmladší. Titul to nemá jako primární cíl, avšak v určitých momentech pochopíte, že držet petardu v ruce je ve hře sice vtipné, ale v realitě to ty prstíky urazit může. Pokud by rodič chtěl poučit svého potomka o nebezpečí pyrotechniky, Fireworks Mania – An Explosive Simulator mu svým poselstvím rozhodně pomůže.

Simulátor, jenž nemá žádné omezení, kromě hráčovy hlouposti. Fireworks Mania – An Explosive Simulator si nehraje na vůbec nic, co byste o nákupu hry měli vědět předem. Je to pouze simulátor ohňostrojů, které se možná časem okoukají, ale vždycky si můžete na několik hodin vypnout mozek a jít si utvořit jednu světelnou show jen pro sebe či své blízké. Bohužel se hra občas bugne, nicméně to není nic natolik nesnesitelného ani dlouhodobého, aby se to nedalo zvládnout.

• perfektní ohňostroje
  • skvělý vizuál
  • edukativní prvek