Food Truck Simulator - zákazníci

Food Truck Simulator – hladové okno, které ale ve výsledku moc nechutná

3. 9. 2023

Po delším čase se v naší redakci opět podíváme na jeden na první pohled zajímavý simulátor, který by si mohl získat vaši pozornost. Dnes se zaměříme na hru Food Truck Simulator, v níž bude vlastnit své vlastní rychlé občerstvení, neboli tzv. hladové okno, a obsluhovat zákazníky na různých místech ve městě. Zajímavostí tohoto titulu je to, že jej má na svědomí vývojářské studio DRAGO Entertainment, které se zasloužilo o docela úspěšný počin Gas Station Simulator, jehož recenzi si můžete přečíst zde. Jestli na stejný úspěch naváže i dnešní Food Truck Simulator, si povíme v následujících řádcích.

Ode dna až na vrchol

Nebylo by to studio DRAGO Entertainment, kdyby se nám nesnažilo do hry přinést také nějaký ten příběh, což je případ i dnešního Food Truck Simulatoru. Váš otec vlastnil dodávku s rychlým občerstvením, kterou jakožto syn zdědíte, a půjdete ve šlépějích vašeho otce. Jednoho dne vám však vaši garáž spolu s dodávkou někdo zapálí a vám nezbývá nic jiného než všechno vybudovat znovu. Vydáváte se tak na dlouhou cestu, na jejímž konci je vaším cílem stát se věhlasným a nejlepším občerstvením široko daleko a zničit veškerou vaši konkurenci, jež vám při vaší cestě za slávou bude dělat nemalé vrásky na čele.

Netuším, jestli zrovna příběh je to, co bych nějakým způsobem u hry, jako je Food Truck Simulator, chtěl vidět. Za mě je tento aspekt úplně zbytečný a více bych se spokojil s klasickým simulátorem rychlého občerstvení nežli se snahou vyprávět příběh a do toho jej zkřížit i s animacemi, které nejsou ani nijak zvláště kvalitní.

Připrav hamburger, pizzu či sushi

Jak už jste tedy asi z předchozích řádků pochopili, primární činností ve hře Food Truck Simulator bude příprava pokrmů. Ve vaší nabídce naleznete klasická fastfoodová jídla, jako jsou hranolky, hamburger, pizza či sushi, ale také můžete vytvářet i své vlastní nápady a nabídnout svým zákazníkům jedinečný pokrm, který nikde jinde nenajdou. Zpracování přípravy je zpracováno poměrně standardně. Čeká vás krájení zeleniny, smažení ve friťáku, opékání housky či vaření rýže pro sushi v rýžovaru. Na každou objednávku máte také určitý časový limit, který funguje jako trpělivost zákazníků. Pokud se do časového limitu vejdete, dostanete kromě hlavní částky za pokrm i nějaké to dýško. Jestli však budete meškat, zákazníci k vám nijak ohleduplní nebudou a dají vám jen nutnou částku za objednávku. Rozhodně se ale nemusíte bát, že byste při vypršení časového limitu o zákazníka přišli a vaše připravená objednávka vám zůstala. Zákazníci si jednoduše na výsledek počkají. Musím nicméně uznat, že čas na každou objednávku je dostatečný a většinou jsem zákazníky zvládnul obsloužit s dostatečnou rezervou, tudíž pozdní dodání bude jen výjimečnou raritou.

Doba otevření vašeho stánku je také omezená a určuje ji rovněž nějaký ten časový limit, který ve Food Truck Simulatoru funguje jako otevírací doba. Do konce otevírací doby je samozřejmě vaším úkolem obsloužit co nejvíce zákazníků a vydělat pokud možno co největší množství peněz, za které si následně kupujete lepší vybavení do vaší dodávky. K čemu bych měl malinko výtek, je nedodržování otevírací doby ze strany zákazníků. Mnohdy se mi stávalo, že zákazníci vytvářeli objednávky i v době, kdy byla na časovém limitu nula. Pravděpodobně tak hra funguje tím stylem, že vám při každé otvíračce vygeneruje určitý počet zákazníků, jež musíte obsloužit. Ano, jistě, můžete dostat i tři objednávky zároveň, a pokud se u některé trochu zdržíte, může vypadnout algoritmus, který si hra zvolila, a tudíž k vám zákazníci logicky příjdou i po zavíračce.

Samotná hratelnost je ale osina v ****

Zatím se zdá, že je Food Truck Simulator bezproblémovou a bezchybnou hrou, ovšem tak tomu není a největší problémem je hratelnost. Samozřejmě vše tak nějak funguje, jak bychom od podobné hry očekávali, ovšem je zde mnoho větších či menších detailů, nad kterými vám chvíli zůstane i rozum stát. Asi největšího nedostatku si všimnete ve chvíli, když uděláte něco jinak, než je po vás vyžadováno, například pokud na pizzu pro zákazníka umístíte jinou ingredienci, než kterou si přál. Příprava pizzy má ve hře stejný základ, a to potřít pizzu omáčkou. Odlišnosti se nacházejí jen v takových elementech, jako je šunka, sýr, mozzarella či houby, čili ty, které se dají z pizzy jednoduše odstranit. Nic takového jsem ale u Food Truck Simulator nenašel. Pokud jsem na jídlo omylem přidal houby, které však zákazník nevyžadoval, musel jsem celou pizzu vyhodit do koše a začít od úplného začátku. Nechápu proč, ale z mé pizzy se ani před zapečením nedaly jednotlivé komponenty odstranit – pokud se stane, že na pizzu umístíte byť jen o kolečko více šunky či sýru, nezbývá vám nic jiného než váš výtvor vyhodit a začít od začátku.Dalším problémem je deska neboli prkénko. Jeho velikost není vůbec malá a úplně bez problémů by se na něm dalo dělat více věcí najednou, například krájet vícero druhů zeleniny. Bohužel ani toto možné není a na vaší desce můžete mít v jednu chvíli jen jednu jedinou věc. Pokud tedy budete například krájet rajčata, musíte je následně dát z desky nejprve pryč, než se rozhodnete nakrájet další zeleninu. Nechápu, proč není jednoduše možné nakrájenou zeleninu pouze přesunout na jednu stranu prkénka a zbylý prostor jednoduše využít pro další činnosti. Výsledne vaření by bylo ve výsledku jednodušší a efektivnější. Zvláštní, nerozumím tomu.

Takových zvláštností se ale ve Food Truck Simulator nachází vícero a kazí celkový dojem z hraní. Absolutní strop všeho tvoří sushi. Zatímco u ostatních jídel funguje vše tak nějak standardně – těsto rozválíte válečkem, zeleninu či jiné suroviny nakrájíte nožem, atp. –, u přípravy sushi se vám při každém úkonu spustí jakési prazvláštní minihry (balení sushi provádíte formou vyplnění kruhu, přičemž pokud nestihnete vyplnit kruh včas, zkrátí se vám doba pro splnění další minihry. V následném nakrájení sushi na pět kousků musíte zase včas zmáčknout čísla na klávesnici, jinak se vám vaření nepovede a můžete celé sushi připravovat znova. Čas pro zmáčknutí čísel ovlivňuje i to, zda jste včas splnili zmíněnou předchozí balicí minihru), nad kterými rovněž zůstává rozum stát a jejichž implementaci nechápu. Logicky bych počítal, že i to sushi se bude dát nakrájet normálně nožem, ale holt asi ne, no. Do doby, než se dostanete k sushi, i přes chyby funguje všechno tak nějak normálně, avšak v tomto bodě hra ztrácí celý svůj smysl a byl to i okamžik, kdy jsem nad Food Truck Simulator zlomil hůl. Chci vařit, a ne hrát nějaké přiblblé a nelogické minihry. „Sorry jako“.

Jízda po městě je dobrým detailem

Součástí vaší nové práce je i jízda vaším food truckem, která je ale spíše takovým drobným a zajímavým detailem. Jistě, ve hře občas kromě vaření děláte i nějaké ty bokovky typu přivézt nějakou tu zásilku někomu z vašich společníků, a tak dále. Většinou ale pomocí dodávky jen nakoupíte suroviny ve zdejších obchodech nebo dojedete na místo vaší další práce. Jiný účel jízda po městě nemá, což ale jsem i tak nějak očekával.

Co se jízdy týče, nepočítejte s žádnou ultra realistickou fyzikou. Vývojáři si byli sami vědomi toho, na co budete vaši dodávku využívat, a jízdní model zpracovali jen tím stylem, aby to prostě nějak jezdilo a dalo se to ovládat. Vše je tak čistě pouze arkádové. Na druhou stranu je nutné uznat kvality vizuální stránky, která za cenu hry není vůbec zlá. Platí to jak pro vaši pojízdnou kuchyň, tak i zpracování města, které není dokonalé, ale není ani vyloženě špatné. Bohužel celkový vizuál však zřejmě moc nezachrání zásadní problémy, které hra má po stránce hratelnosti. V rámci možností je docela dobré i celkové zpracování. Občas vám nějaký ten snímek uletí, ale nejednalo se o častý problém. Především si nějakého drobného zadrhnuti všimnete po načtení uložené pozice, kdy naskakují různé textury a detaily. Posléze je běh hry již celkem bezproblémový.

Food Truck Simulator stojí a padá, v tomto případě padá, na celkové nedotažené hratelnosti, která bohužel obsahuje zásadní nedostatky a nedodělané věci. Ty ze hry dělají jen průměrný počin, který zřejmě moc lidí asi neosloví. Rozhodně neočekáváme takový úspěch, jako měl DRAGO Entertainment s Gas Station Simulator. Pokud hledáte nějaký lepší kuchařský simulátor, podívejte se na hru Chef Life: A Restaurant Simulator, který je sice o deset euro dražší, ale v mnoha ohledech mnohem kvalitnější. Za nás, za Gaming Professors, si Food Truck Simulator odnáší pět bodů z deseti.

• jízda po městě je dobrým detailem
  • vizuální stránka neurazí
  • možnost vytvořit vlastní recept