Frontier Pilot Simulator - náhled

Frontier Pilot Simulator – převoz nákladu není žádná hračka

31. 7. 2022
Zdroj náhledu: RAZAR s.r.o.

Pokud bych měl vybrat mezi hrami, které jsou mému hernímu životu nejbližší, bezpochyby by horkými kandidáty byly počiny od českého studia SCS Software ve formě Euro Truck a American Truck Simulatoru. Patřím totiž mezi tu skupinu hráčů, která zbožňuje převážení různého nákladu z bodu A do bodu B. Kromě toho se také zmíněné tituly neustále vyvíjí a i po několika letech je do nich přidáván zcela nový obsah. Je tedy jasné, že jakožto fanoušek jsem měl tu čest vyzkoušet i různé alternativy, jež se snaží SCS Software ve všech směrech napodobit. Zatím žádný z konkurentů však nedokázal dosáhnout podobných kvalit a spíše se jednalo o průměrné, až podprůměrné tituly, které českému studiu mnohdy nesahaly ani po kotníky.

V dnešní recenzi se také podíváme na jeden přepravní simulátor. Tentokrát ale změníme náš dopravní prostředek a z fešáckého kamionu přesedneme do vesmírného letounu. Hra s příhodným názvem Frontier Pilot Simulator má ovšem s hrami od SCS Software jedno společné, jedná se totiž o titul, který nese kořeny v našich domovských končinách. Tento na první pohled zajímavě vypadající titul stvořilo pražské nezávislé studio Razar s.r.o, jež nám po několika letech předběžného přístupu přináší na monitory našich počítačů plnou verzi. Jak se Frontier Pilot Simulator povedl, vám řekne naše dnešní recenze.

Prostředí a čas hraje proti vám

Jak už jste tedy z popisu asi vyčetli, ve hře Frontier Pilot Simulator převážíte pomocí letounu různý náklad z bodu A do bodu B. Samotná hra se odehrává v daleké budoucnosti na různých typech planet, přičemž vaším úkolem je plnit různé zakázky, vydělávat finanční obnos a váš letoun si postupem času vylepšovat, případně si zakoupit jeho lepší verzi. Zní to jako jednoduchý a bezproblémový úkol, což jsem si i já jakožto fanoušek podobných her myslel. Realita je ovšem úplně jiná a kromě samotného převážení vás čeká také spousta problémů, které budete muset při vašich cestách řešit. Tím nejzásadnějším je samotné prostředí, to totiž bude po většinu času hrát proti vám. Při každém vašem letu si budete muset pečlivě hlídat povětrnostní podmínky, jelikož zvláště vítr bude tím vaším největším nepřítelem. Pokud poletíte velkou rychlostí nebo naopak zvolíte příliš rychlé klesání, můžete velmi snadno váš letoun fatálně poškodit. Každý váš let tak bude malinko odlišný a rozhodně si připravte, především v začátcích, pevné nervy. Než se na zdejší vlnu naladíte a trochu pochopíte samotné ovládání, budete s letounem narážet opravdu často.

Velký vliv na váš let bude samozřejmě mít i samotný náklad, především tedy jeho váha. Zatímco při drobných a lehčích nákladech si nějaký ten prudší manévr můžete dovolit, u těch těžších a větších vás hmotnost nákladu bude tlačit dolů, což představuje problém hlavně při následném přistávání, které musíte v tomto případě provádět s citem a v rukavičkách. V opačném případě se připravte na prudký náraz a možné poškození vašeho letounu.

Ovládání zřejmě nesedne úplně každému

Určitě je dobré si taktéž povědět, jak na tom samotné ovládání vlastně je. Já měl možnost Frontier Pilot Simulator testovat na počítači s klasickými periferiemi, tedy myší s klávesnicí, a musím říci, že správné pochopení a naučení vyžaduje pár hodin intenzivního cviku, zvláště v začátcích, jak už jsem zmínil výše. I přesto ale nemusí náročnost ovládání sednout úplně každému a troufnu si říci, že Frontier Pilot Simulator bude velmi často na Steamu refundován právě z důvodu specifického ovládání. Nedokážu úplně říci, které skupině hráčů zmíněný styl nesedne, ale pokud během hodiny nebo hodiny a půl nezpozorujete žádné zlepšení, pravděpodobně není titul určený pro vás. Větší problém však bude mít především ta skupina hráčů, která nemá žádné velké zkušenosti se simulátory. Čas potřebný k pochopení hodnotím podle sebe, i když je pravdou, že já již s mnoha simulátory, a to i realistickými, zkušenosti mám. Pokud ovšem řízení letounu zvládnete, odměnou vám bude opravdu skvělá a intenzivní fyzika, v níž se žádné velké zaváhání neodpouští.

Co mně ovšem na jízdě trochu vadí a s čím nejsem úplně spokojený, je až příliš časté nabíjení baterie. Energie z baterií zde slouží jako palivo, bez něhož samozřejmě nebude možné provádět žádný úkon. Především v začátcích, než si vyděláte dostatečný počet peněz pro vylepšení, případně na lepší letoun, budete baterie nabíjet téměř po každém letu. Jak si asi jistě umíte představit, na pohodlnosti hraní to nikterak nepřidává, nehledě na fakt, že se snadno můžete před dalším letem zapomenout váš letoun nabít a výsledek skončí fatálním selháním, pádem a následným zničením letounu. Osobně jsem sice zastánce toho, aby simulátory kladly na hráče vysoké nároky, ale v tomto případě neustále dobíjení bylo opravdu otravné, a i já jsem zapomněl párkrát za své hraní letoun dobít.

Vizuální stránka a prostředí je spíše průměrné

Další věc, co mi na Frontier Pilot Simulator vadí, je vizuální stránka samotného prostředí. Ač je pravdou, že se jej vývojáři snažili od sebe trošku odlišit, nedokážu se zbavit toho pocitu, že to šlo udělat ještě líp. Po většinu hry totiž zíráte jen na nekonečné skály a hory, které obohacuje, v uvozovkách, pouze pár budov ve formě základen, na nichž přistáváte. Přesto nemohu říci, že by byly samotné textury vyloženě nehezké, jen tomu prostě chybí rozmanitější a barevnější prostředí. Výsledný zážitek alespoň trochu zachraňuje uklidňující hudební doprovod, který naopak považuji za povedený a k prostředím jako takovému se výborně hodí.

Žádné výhrady nemám ani po stránce optimalizace. Frontier Pilot Simulator mi po celou dobu testování běžel relativně bez problémů a díky poměrně malým hardwarovým nárokům si jej užijí i majitelé slabších sestav.

I když se ve výsledku nejedná o úplně špatnou hru, Frontier Pilot Simulator to bude mít, podle mého názoru, za svou cenovku poměrně složité. Konkurence nespí a vesmírných her máme na trhu dost. Pokud se řadíte mezi dobrodruhy a chcete se zabývat spíše průzkumem prostředí, nejlepší variantou samozřejmě stále zůstává zlatý grál ve formě No Man’s Sky nebo Empyrion: Galactic Survival, které lze ve slevě sehnat za docela slušnou cenovku – v případě Empyrionu dokonce i bez slevy. Frontier Pilot Simulator tak potěší opravdu jen ty hráče, které baví převážet náklad na různá místa. V jiném případě ani nemá smysl tento titul pořizovat či o něm vůbec přemýšlet.

• skvělá fyzika letounu
  • dechberoucí soundtrack
  • prostředí i typ nákladu značně ovlivňuje váš let