Ghostrunner Project Hel

Ghostrunner – Project_Hel

17. 7. 2022

Když 27. října roku 2020 vyšel cyberpunkový titul Ghostrunner, nikdo patrně neočekával nic zvláštního. Přece jen, hrou z cyberpunkového prostředí, která měla doslova pobláznit herní svět, měl být Cyberpunk 2077. Stalo se však to, co nikdo z rozsáhlého týmu One More Level, 3D Realms, Slipgate Ironworks™ a All in! Games nečekal. Ghostrunner prakticky ovládl cyberpunkový svět, a to na plné čáře. Zajímavý příběh, jedinečná hratelnost a někdy až nepřekonatelné výzvy spojené do jediné hry vymrštily tento jedinečný titul během pár dnů na samý vrchol uživatelských hodnocení.

Ghostrunner 2 je již oficiálně potvrzen. Nyní se však spolu podíváme na rozšiřující DLC pro prvotní titul, které nese název Ghostrunner – Project_Hel.

Ghostrunner Project Hel1

Ohlédnutí se za tokem času

Připomeňme si nejprve, o čem byla původní hra. Hra se odehrává ve futuristickém světě. Poslední baštou lidstva je gigantická věž, jež nese název Dharma Tower. Lidé v této době mají celou řadu implantátů, které rozdělují společnost do různých ekonomických kast a gangů. Násilí, chudoba a beznaděj vedou ke vzpouře proti dosavadnímu systému, respektive proti vládci věže, Keymasterovi.
V roli Ghostrunnera se probouzíte se ztrátou paměti. Okamžitě vás kontaktuje tajemný Architekt, který se snaží pomoci Ghostrunnerovi v jeho cestě. V průběhu příběhu však zjistíte, kdo je Architekt ve skutečnosti a proč má tak velký zájem vám pomoci. Kdo je tedy ten, co tahá za nitky, a kdo je ve skutečnosti úhlavním nepřítelem lidstva? Odpověď na tuto otázku Ghostrunner dostane v tu nejméně vhodnou dobu – v dobu, která rozhodne nejen o jeho osudu, ale také o osudu celého zbytku lidské civilizace.

Ghostrunner Project Hel lets go

Co přináší Ghostrunner – Project_Hel?

V tomto DLC se ujmete role samotné Hel, tedy jednoho z bossů v hlavní hře. Zde se sluší zmínit, že podle hodnocení hráčů byl právě souboj s Hel daleko drsnější než samotný souboj s finálním bossem celé hry. Byla však Hel opravdu tak zlá a špatná, jak ji známe z hlavního příběhu?

Project_Hel se odehrává těsně před začátkem hlavního příběhu Ghostrunner. Hrajete tedy ze Hel, kterou aktivuje Mara, což je hlavní antagonistka příběhu. Po otevření vaší kapsle musíte projít testem motoriky a boje, to působí jako krátký tutoriál, protože Hel má přece jen jiné útoky a dovednosti než klasičtí Ghostrunneři. V průběhu tohoto testu podává Mara řadu otázek, na které Hel odpovídá s naprostým nedostatkem empatie. Po pravdě, některé odpovědi a jejich hloubka mi stále zní v hlavě. Bohužel, tento dobře našlápnutý psychologický potenciál však nebyl plně využit a ve chvíli, kdy se opravdu zdá, že půjde o daleko hlubší otázky, je testu konec.

Příběh je stejně jako v hlavní hře stále v některých otázkách velkou neznámou, patrně si vývojáři nechávají ještě řadu prostoru pro rozšíření univerza Ghostrunnera. Co se však stejně jako v hlavní hře povedlo, je jednoznačně hratelnost a atmosféra. Zde Project Hel, podobně jako základní hra, opravdu září a táhne kupředu.

Stejně jako Ghostrunner, i DLC Project Hel pokračuje ve svižném zážitku bez výplně nudným prostředím, tady je prostě akce a pohyb.

Jak jsem již zmínil, Hel není klasický Ghostrunner. Na rozdíl od Jacka tedy může Hel skákat daleko výše a ovládat svou trajektorii. Samozřejmě že nechybí ani parkour a chození šikmo po stěnách. Díky zmíněnému ovládání trajektorie má Hel z určitého úhlu pohledu větší volnost, a to nejen v polohování svého dopadu, ale také v samotném boji.

Ghostrunner Project Hel fight

„Pokud není důležité, kdo jsou, pak není důležité, zda budou žít“ – Hel

Ihned ze začátku můžete poznat, že Hel je o hodně agresivnější než Ghostrunner, což dokládá nejen samotný herní styl, ale také ukazatel zuřivosti. Když ukazatel nabijete, můžete využít plný potenciál Hel, navíc se budete pohybovat daleko rychleji a budete moci likvidovat více nepřátel najednou. Zuřivost se však neomezuje pouze na boj, respektive útok jako takový, ale také na schopnost přežít jeden zásah díky štítu. To je ve hře, kde je zásah jasnou smrtí, tedy ONE HIT KILL, opravdu velmi užitečné. Pokud si navíc vzpomínáte na Surge, tedy speciální útok, kterým se vás Hel snažila ve střetnutí v hlavním příběhu zničit, nyní můžete okusit, jaký je to pocit vypustit tuto „střelu“.

Pokud si myslíte, že Hel je super zbraň a jejím příběhem projdete jako nůž máslem, jste na omylu. I když je Hel perfektní vraždící monstrum, obtížnost jde ruku v ruce s agresí, kterou Hel nabízí.

Project_Hel je v mnohých pasážích mnohem obtížnější než základní hra, jedná se jak o určité souboje, tak ale i průchod specifickými oblastmi. Pokud by vás napadlo si nejdříve v rámci děje zahrát Hel a poté Ghostrunnera, je to rozhodně nešťastná volba. Hel počítá s tím, že máte za sebou hlavní hru a znáte tedy základy světa Ghostrunnera. Už základní úroveň v Hel totiž působí, co se týče jak obtížnosti nepřátel, tak důrazu na motoriku a schopnost pohybu, spíše jako pokročilá úroveň v základní hře. Hel má samozřejmě stejně jako Ghostrunner možnost vylepšit formou upgradů své schopnosti a atributy.

Souboje působí oproti základní hře intenzivněji, s větším důrazem na zuřivost a likvidaci nepřátel.

Skvělá podívaná a potěcha pro oko

Project_Hel bohužel není dlouhé rozšíření a dohrajete ho podle vaší šikovnosti za cca dvě až tři hodiny čistého času.

Pokud se dostaneme ke grafickému zpracování, je stejně jako v základní hře prostě perfektní. Rozsekávání nepřátel, souboje i pohyb po Dharma Tower si prostě užijete.

Na špičkové úrovni je taktéž ozvučení a soundtrack. Jen možná v některých pasážích je hudba až příliš hlasitá a překrývá rozhovory protagonistů. Soundtrack je rozšířením originálu a samozřejmě se na něm podílel Daniel Deluxe.

Ghostrunner – Project_Hel je perfektním rozšířením, které přidává do světa Ghostrunnera další dílek do skládačky. Hel je brutální a nelítostný stroj na zabíjení a DLC více poodhaluje, proč bylo tak těžké ji v hlavním příběhu porazit. Hratelnost je oproti hlavní hře agresivnější a zároveň nabízí i větší volnost. Hel prostě není žádným ochráncem dobra a dokazují to nejen její schopnosti, ale celkové tempo hry. Bohužel je DLC stejně jako hlavní hra poměrně krátké, v některých případech je taktéž vidět určitá nevyváženost v pasážích. Project_Hel rozhodně není vhodné zkoušet, pokud za sebou ještě nemáte kompletní průchod hlavní hrou, protože začátek Hel je podobný pokročilým úrovním Ghostrunnera.

• dobré zakomponování příběhu do univerza Ghostrunnera
  • agresivnější a volnější hratelnost než v hlavní hře
  • perfektní parkourové prvky