Hatred - Cover

Hatred – v kůži drsného antihrdiny

21. 7. 2021
Zdroj náhledu: hatredgame

Vývojáři z polského studia Destructive Creations se mohou pyšnit hned několika tituly, ať už arkádovou střílečkou IS Defense, kritiky opěvovanou real-time strategií Ancestors Legacy či připravovanou strategií War Mongrels zasazenou do období druhé světové války. Ze všech nejznámější je ovšem jejich debut, kontroverzní Hatred. Stojí podle nás za vaši pozornost, anebo byste se mu měli vyhnout obloukem?

Zdroj: hatredgame

Na začátek je nutné podotknout, že na akční hry a střílečky si potrpím. Ostatně, mnou recenzovaný Doom Eternal toho budiž pravým důkazem. O to více jsem byl na Hatred zvědavý. Nalijme si sklenici čistého vína, hra v době vydání neměla moc dobrou odezvu ze strany kritiků a hráčům utkvěla v hlavě především díky přemíře krvavého násilí a brutality, nikoliv zásluhou gameplaye a příběhu. Ovšem byly negativní reakce zasloužené? Podle mě ano.

Příběh není nijak převratný ani kdovíjak originální. Zhostíte se role drsného antihrdiny, psychicky narušeného sociopata, jemuž se hnusí existence na tomto krutém světě a který bezmezně nenávidí lidi. Proto se jednoho dne rozhodne se vším skoncovat. Odhodlaný a vyzbrojený silným palebným arzenálem čítajícím zbraně všeho druhu vychází ze svého bytu a vyráží na misi s jasným cílem.

Masakr, konec lidstva

Singleplayerová kampaň je rozdělena do sedmi úrovní, v nichž je vaším primárním cílem jít z místa na místo a – překvapivě – zabít co nejvíce nevinných lidí v okolí. To se může zprvu zdát jako naprosto jednoduchý úkol, ovšem to by vám nesměla jít po krku policie, a později dokonce armáda. Abyste přežili, musíte být ostražití a dávat pozor na každém rohu. Je nutné si hlídat munici a zbraně a v ideálním případě používat granáty nebo molotovy, ať se efektivně zbavíte většího množství protivníků. A také je potřeba si doplňovat život. Přece jenom, jste sice vraždící maniak, ale nesmrtelní v žádném případě nejste. Když je nevinná oběť smrtelně zraněná, leží na zemi a bezmocně skomírá nebo se snaží odplazit pryč, v takovém případě byste měli využít příležitosti a oběť popravit, čímž si doplníte váš health bar.

Zdroj: hatredgame

Co se týče hratelnosti, nemám si moc na co stěžovat. Celkovým zpracováním se Hatred dost přibližuje prvnímu Postalu, takže fanoušci izometrických stříleček si přijdou na své. Stejně tak nemám problém s grafickým zpracováním, byť musím objektivně uznat, že někdy pozlobilo stínování, jindy nepotěšily modely postav, které na můj vkus nevypadaly moc pěkně. Nicméně, pochmurná stylizace se k atmosféře titulu perfektně hodí a i přes drobné nešvary se mi velmi líbila.

Nesympatický hlavní „hrdina“

Nyní je však nutné se podívat na řadu negativních aspektů. Nejprve bych se milerád pozastavil u hlavního „hrdiny“, který je dle mého názoru strašně nezajímavý. Vyniká sice svou temnou vizáží, ovšem jinak jde o generickou postavu, k níž si citovou vazbu neutvoříte.

Dále se musím pozastavit nad množstvím obsahu. Kampaň je kratičká a při troše štěstí ji máte hotovou za dvě až tři hodiny (samozřejmě, pokud nejste blázni a nezvolili jste si nejtěžší možnou obtížnost). Jenže co dál? Po dohrání sice můžete okusit povedený a nečekaně zábavný survival mód, ovšem to nestačí.

Zdroj: hatredgame

Málo obsahu

Motivace ke zpětnému hraní je téměř nulová nejen kvůli malému množství obsahu, ale také nemastné, neslané singleplayerové kampani, která nemá čím zaujmout. Žádná solidní zápletka ani zajímavé mise. Prostě nic! Dokonce ani lokace nejsou nijak ohromující, což docela zamrzí.

Brutalita

Na samotný závěr se ještě v krátkosti vyjádřím k brutalitě, asi největší devíze titulu. Nebudu lhát, šokovaný jsem z ní nebyl. Nicméně, podobně jako u grafické stránky platí, že jde o nedílnou součást celé hry. Jistě, násilné scény vás sice neposadí ze židle, ale zpracované jsou relativně dobře, takže si nestěžuji.

Zdroj: hatredgame

Hatred nabízí průměrný herní zážitek a mezi špičku herního průmyslu se rozhodně řadit nedá. Hledáte-li solidní akční jednohubku, která si na nic nehraje, je následující hra určená přímo pro vás. Vy ostatní raději dejte od titulu ruce pryč.

Recenzi napsal pro Gaming Professors Daniel Palička

• hratelnost
  • grafika