Hellpoint – vesmírná Souls hra? Proč ne

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: igdb.com

Položili jste si někdy otázku, jak by vypadalo Dark Souls ve vesmíru? Pokud ano, studio Cradle Games nám dalo jasnou odpověď titulem Hellpoint. Upozorňuji, že během psaní této recenze bude hra několikrát spojena se hrou Dark Souls, ze které si bere spoustu inspirace. Pokusím se vše vysvětlit jak pro nováčky, tak i pro otřelé veterány. Proto budu principy všech převzatých herních mechanik popisovat názvy ze série DS a zároveň je rozeberu i pro nováčky Hellpointu.

Příběh není potřebný

Hellpoint začíná krátkým představením masivní vesmírné stanice Irid Novo, která obíhá kolem černé díry. Vaše postava je probuzena ze spánku syntetickým hlasem jakési bytosti známé jako Tvůrce, aby zjistila, co se na stanici Irid Novo stalo, a popřípadě z ní mohla utéct. Hned po probuzení však zjišťujete, že stanice je zamořená zmutovanými bytostmi, a tím začíná boj o váš holý život.  

Pokud jste hráči Dark Souls, které zajímal jeho příběh, určitě jste vždy uvítali doprovázející vyprávění skrze předměty či různé dialogy, které nějakým způsobem vysvětlovaly příběh samotné hry. V Hellpointu to samé bohužel neočekávejte. Předměty nejsou příběh nevysvětlují, ani ho žádným způsobem neprohlubují. Jediné možnosti, jak cokoliv zjistit, je pomocí dialogů s počítači, přes které mluvíte s neznámými bytostmi – o těch vlastně též nic nevíte. Druhá možnost je skrze počítačové panely v nich si můžete něco málo přečíst. 

Hellpoint – černá díra

Hratelnost funguje dobře

Přestože se Hellpoint inspiruje Dark Souls, najdete tu menší rozdíly. Například ze začátku hry nemůžete vytvořit svůj charakter, rozdělit atributy či rozhodnout za jakou kategorii válečníka chcete hrát. Tohle všechno děláte až v průběhu hraní skrze zlepšování dovedností, itemů, armorů či zbraní… K tomu se ale ještě dostaneme. Pokud jste někdy hráli Souls tituly, bude pro vás Hellpoint, co se mechanik týče, naprosto jednoduchá. Jestli jste ale nováček, ničeho se nebojte, mechaniky vám vysvětlím.

Ze začátku je dobré se rozhodnout, jakým stylem chcete vlastně hrát. Jestli z vašeho charakteru uděláte tanka, který snese hodně úderů, ale zato má malé poškození. Popřípadě jestli budete chtít být něco jako assassin – rychlý a mrštný zabiják, co se svou dýkou rozdává silné poškození, ale snese málo úderů. Můžete se také rozhodnout útočit na dálku, zvolíte si cestu střelce či mága, popřípadě vyzkoušíte různé kombinace. Vše závisí na vašich volbách.

Pokud už máte jasno, za jakou třídu budete hrát, nezbývá vám nic jiného než našetřit dostatek Axionu (něco jako souly v DS). Ty můžete nalézt při prozkoumávání lokací, nebo padají ze zabitých nepřátel. Zajdete ke Custom Bridge (bonfire), který slouží na vylepšování atributů, doplnění  Healing Injection na regeneraci zdraví (Estus Flask), teleportování mezi lokacemi a na vybírání Axionu. Každým zvýšením vašeho levelu se zároveň zvyšuje i požadované množství Axionu. V atributech můžete nalézt dva názvy, které vám můžou trochu zamotat hlavu – jedná se o cognition a foresight. Cognition je atribut, který zvyšuje poškození vašich palných zbraní a foresight zase zvyšuje poškození magií. 

Atmosféra je skvělá

Jakmile máte atributy vyřešené, je na čase prozkoumávat lokace. V nich můžete jednak nalézt zmiňovaný Axion, ale zároveň nacházet lepší vybavení, které má různé požadavky na vaše atributy. Nemusíte je splňovat, abyste je mohli využít. Počítejte ale s tím, že jinak nebudou takúčinné. Občas se vám podaří nalézt blueprinty a potřebné stavební materiály. V Hellpointu máte svůj safe zone (Firering Shrine), kde si pomocí blueprintů vyrábíte silnější výzbroj.  

Největším problémem v Hellpoint je bohužel nejdůležitější část mechaniky, a to kamera. Občas se vám stane, že se z ničeho nic protočí o 180° ve chvíli, kdy to zrovna nechcete. Nemluvě o tom, že když chcete něco přeskočit, kamera se nalepí na váš charakter a kompletně vám tak znemožní rozhled. Tím jsem nakousl další problém, kterým je samotné skákání. Někdy jsem měl pocit, že místo Hellpointu hraju Jump Kinga. Stačí trochu déle podržet skok a váš charakter ladně skočí o několik centimetrů dál, než byl váš původní cíl. S tímto problémem je pak spojen ještě jeden, přeskakování překážek v hodně temných místnostech. Ano, občas tu narazíte na opravdu hodně tmavé místnosti. 


Irid Nova je opravdu základna obřích rozměrů, kde se budete neustále ztrácet. Najdete nové cesty, které vás vrátí na začátek, přivedou do pasti a přinejlepším jen do slepé uličky. Temně až depresivně zpracovaná atmosféra funguje na výbornou. Z každé chodby je cítit deprese, zoufalství a izolovanost. Tyto pocity umocňuje vydařená elektronická hudba. Pokud poprvé dohrajete hru a myslíte si, že už máte vyhráno, jste na omylu. Hra má totiž čtyři různé konce. Aby toho nebylo málo, můžete si navíc zdarma stáhnout DLC The Thespian Feast, které se odehrává padesát let po události Hellpointu

GP uvozovky

Hellpoint je skvělá Souls hra, která vás zabaví na několik hodin. Máte tu velkou škálu zbrojí, zbraní a nepřátel. Soubojový systém není moc složitý, ale ani náročný, takže pro nováčky je to vhodná volba. Tento titul si opravdu zaslouží své místo ve vaší knihovně a pokud máte rádi tyto typy her, je to skoro až povinností. Hellpoint vám rozhodně nabídne víc mechanik a zabaví na déle než například Mortal Shell.

Klady

obtížnost a soubojový systém
nároční bossové
velká škála zbraní a zbrojí
soundtrack
skvělá atmosféra
čtyři různé konce
DLC zdarma

Zápory

kamera občas zazlobí
někdy až moc temné místnosti
skákání je velmi špatné
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn