Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003 - 2010 - cover

Pokračování úspěšné herní knihy vyjde v češtině. Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003–2010 si můžete již nyní předobjednat

14. 6. 2025
Zdroj náhledu: Xzone

Nedávno jsme pro vás recenzovali knihu I'm Too Young To Die: Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002, kterou v českém překladu vydalo nakladatelství Xzone Originals. Publikaci jsme vyčetli nějaké jazykové nedostatky, ale v jiných ohledech nás velmi potěšila. Proto jsme rádi, že česky vyjde i její přímé pokračovaní nazvané Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003–2010.

Britský originál od prestižního nakladatelství Bitmap Books vyšel před necelým měsícem, ale v Xzone si hodlají pospíšit, takže české verze bychom se měli dočkat ještě před letošními Vánoci. Podobně jako v případě prvního dílu se můžeme těšit na kvalitní produkční zpracování, konkrétně na panoramatickou vazbu a 464 barevných stran na kvalitním papíře.

Zdroj: Xzone

Kniha pokrývá jak notoricky známé (a mnohdy přelomové) tituly typu Call of Duty, Doom 3, Half-Life 2 nebo Far Cry, tak komerčně méně exponované hry od menších vývojářů. Z nich lze zmínit třeba graficky působivou multiplayerovku FireStarter od pozdějších tvůrců S.T.A.L.K.E.R.A., nebo neuvěřitelně atmosférickou akcí Cryostasis od ukrajinského týmu Action Forms. Ta se sice potýkala s bugy a na moderních počítačích ji není lehké spustit, ale odmění se vám vtahujícím prostředím promrzlého vraku jaderného ledoborce a příběhem rafinovaně propojeným s klasickou povídkou Maxima Gorkého.

Překlad si tentokrát vezme na starost společnost Context Heroes, která má zkušenosti s lokalizací softwaru a videoher. Zatímco v prvním díle byla česká a slovenská stopa nevelká, v Hurt Me Plenty se dočkáme hesel věnovaným hrám jako Vietcong, Alpha Prime či Chaser.

Knihu Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003–2010 si již nyní můžete na webu Xzone předobjednat.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.