Interrogation – vyšetřování

Interrogation: You will be deceived – záchrana města

5. 6. 2021

Existuje několik povolání, u kterých je vyvíjen obrovský tlak na psychiku člověka. Jednou z takovýchto profesí je i role vyšetřovatele. Vraždy, násilí, mrtvá těla, ponurá kancelář kdesi v zákoutí temné uličky, spisy případů válející se na stole, alkohol, cigarety i hromada papírů k případu… to vše se nám vybaví právě ve spojitosti s detektivy. Interrogation: You will be deceived vám umožní si takovouto pozici vyzkoušet a pomoct svému městu zbavit se kriminality. Studio Critique Gaming není bohužel moc známé ve světě her – na svém kontě mají zatím jen dva tituly, Brain Please Don't a recenzovaný titul Interrogation: You will be deceived. Vývojáři teď pracují na své již třetí hře s názvem Domains of Dusk.

Teroristé přicházejí

Příběh začíná celkem pokojně a nijak zvláštně – mrtvé tělo a několik podezřelých, což by se dalo považovat za relativně normální den v práci, dokud se v tomto případu neobjeví jisté spojitosti s teroristy. Vy sami hrajete za postavu bezejmenného detektiva a pronásledujete teroristickou organizaci, která si říká „The Liberation Front“. Abyste ji dopadli, budete muset koordinovat svůj vyšetřovací tým, shromažďovat co nejvíce informací, starat se o omezený finanční rozpočet a vypořádat se s otravným hmyzem v podobě bulváru, který je vám neustále v patách.

Jakožto hlavní vyšetřovatel máte za úkol samozřejmě vyslýchat podezřelé, pochopit jejich úmysly, a tedy i motivaci, která je vedla k tak hrozným činům. Právě zmíněná motivace je klíčem k vaší volbě, zdali budete ke svým vyslýchaným empatičtí, lstiví nebo použijete zastrašování s mírným násilím. Neexistuje žádné univerzální řešení, jak donutit podezřelé mluvit, a kdyby existovalo, stejně byste neměli čas ho využít.

Zdroj: Critique Gaming

Repetitivnost hry

Vždy na začátku dostanete složku, ve které se dočtete o daném případu a podezřelé zatčené osobě. Poté začnete výslech a jakým směrem ho povedete, záleží už čistě jen na vás. Většinou mě stále opakující se sekvence od her odrazují, ale v tomto případě se tak nestalo. Přestože je titul hodně repetitivní, co se hratelnosti týče, dialogy jsou v každém rozhovoru úplně jiné a dokonale sepsané. Občas budete mít pocit, jak kdybyste to opravdu prožívali a někoho skutečně vyslýchali na vlastní kůži. Samotní vývojáři se snažili udělat rozhovory realističtější a opravdu se jim to povedlo, což je vidět na některých až překvapivě realistických reakcí vyslýchaných.

Angličtina je tu potřebná

Výslech je hlavním prvkem, a to do této hry bohužel přináší první a největší problém. Většina děje se odehrává ve výslechové místnosti a ani pár miniher nenavodí aspoň nějakou akci. Pokud navíc nejste zdatní v anglickém jazyce, tak si tento titul opravdu neužijete. Dialogy jsou rozsáhlé a v některých pasáží obtížné na pochopení. Tím vás nechci od Interrogation: You will be deceived odradit, spíše vás chci jen předem upozornit, abyste počítali s těžkou angličtinou, která obsahuje i odbornější výrazy. U některých výslechů máte omezený počet otázek a čas, proto je nutné jim rozumět, aby byl výslech úspěšný a vy tak byli rozlousknutí případu zase o kousek blíž.

Někteří podezřelí vám zatopí

Jak se pomalu budete přibližovat ke skutečným viníkům, vaši podezřelí začnou být sebejistější a tvrdohlavější a výslechy se tak stanou mnohem obtížnější. K odhalení pravdy budete muset využívat různé psychologické techniky, manipulaci s důkazy a další jiné triky. Budete využívat všechny možné prostředky, abyste se dozvěděli pravdu a tím zabránili dalším teroristickým útokům. Musíte si ale dávat pozor – jakmile přeženete fyzický či psychický nátlak, podezřelý může omdlít a kvůli tomu se nakonec vy sám posadíte na židli vyslýchaného před policejní komisí. Pokud budete až moc násilní, budou si toho všímat i vaši kolegové a média, takže se může stát, že vás spolupracovníci budou odsuzovat a další podezřelí z vás ještě před začátkem výslechu mohou mít strach. Na druhou stranu, ani milý a vstřícný přístup není vždy dobré aplikovat. Vlezdoprdelky nemá nikdo rád.

Titul vás nutí se morálně zamýšlet nad svými činy

Interrogation: You will be deceived zpochybňuje některé společenské předsudky o vysoce relevantních tématech současnosti, jako je terorismus, policejní brutalita a nerovnováha mezi občany, státem a různými velkými korporacemi. Hra jde ve stopách titulů jako This War of Mine, Papers, Please, This is the Police, Orwell aj. Hra se snaží vyvolat důležité morální, ideologické a praktické otázky v myslích samotných hráčů. Celou temnou atmosféru skvěle doplňuje i černobílé provedení grafiky a tematicky sladěná hudba. Výslechy jsou někdy náročné, a tak se vám ne vždy povede z každého na první pokus dostat přiznání. Misi si můžete jednoduše restartovat a zkusit své štěstí znovu, pokud tedy nehrajete na nejtěžší obtížnost.

Interrogation: You will be deceived není bohužel pro všechny hráče kvůli obtížnější angličtině a celkovému hernímu stylu. Moc akce zde skutečně nečekejte. Spíše než na to je titul zaměřený na skvěle sepsaný příběh, který vás zkrátka bude bavit. Pokud ale disponujete dobrými základy anglického jazyka a libujete si v rozhodování nad svými činy a sledování jejich následků, mohli byste se titulem prokousat bez větších problémů. Rozhodně vám tuto hru můžu doporučit. Titul si na Steamu zakoupíte za 12,99 €.

• herecké výkony
  • dobře sepsaný scénář všech dialogů
  • management týmů a financí