Vývoj druhého dílu středověkého RPG Kingdom Come: Deliverance provázely ambiciózní nápady, z nichž mnohé se nakonec do finální verze nedostaly. Na pražském Comic-Conu to prozradil výkonný producent Warhorse Studios Martin Klíma.
Mezi vystřiženými prvky byla například dramatická linie s únosem Vlada Draculy, který měl být unesen z tábora krále Zikmunda. Tento příběh měl směřovat k pokusu o vydírání samotného Zikmunda, který by však skončil zradou osoby, jež vás zradí i ve finále hry, a následnou pomstou — otrávením studny a přepadením karavany. Celý tento komplexní dějový oblouk byl nakonec zredukován na pouhé přepadení.
„Bylo to brutální zjednodušení. A vydání hry jsme tím přiblížili o půl roku,“ zmínil spoluzakladatel Warhorse Studios.
Dalšími škrty prošlo přibližně 35 vedlejších questů a 15 % mapy Kutné Hory a jejího okolí. Zvažovány byly také herní prvky jako ovladatelné sny hlavního hrdiny Jindřicha či jezdecké závody, které by se mohly objevit v budoucích rozšířeních. Klíma také zmínil, že některé postavy byly odstraněny kvůli jejich fyzickým proporcím, které neodpovídaly historickému kontextu hry.
Podle výkonného producenta musel tým kvůli termínům a rozpočtu často slevit ze svých ambicí, aby bylo možné hru dokončit v rozumném čase. I přes tyto úpravy zůstává Kingdom Come: Deliverance II rozsáhlým projektem, jehož scénář čítá přes 2,2 milionu slov, což odpovídá přibližně 25 průměrným románům.
Hra vyšla 4. února 2025 a během prvních 24 hodin se prodal více než milion kopií, čímž se pokryly náklady na vývoj odhadované na miliardu korun. Úspěch tak potvrdil, že i přes nutné škrty si titul udržel kvalitu, oslovil široké publikum a přinesl autentický zážitek ze středověkých Čech. Díky čemuž do současných Čech nalákal i mnoho turistů.
Článek pro Gaming Professors napsala Nikola Landová.