Winter Resort Simulator Season 2 - kabinová lanovka

Lanovky ve Winter Resort Simulator Season 2 jsou reálnými replikami

22. 4. 2021
Zdroj náhledu: aerosoft-press

Pozvání k rozhovoru přijal Maximilian Rudorfer, zakladatel HR Innoways GmbH a vedoucí vývoje hry Winter Resort Simulator Season 2. V této hře se vžijete do role majitele a provozovatele lyžařského střediska. Více si o ní můžete přečíst v naší recenzi nebo nahlédnout pod pokličku některých mechanismů právě v tomto rozhovoru.

Winter Resort Simulator Season 2 nabízí ve světě simulátorů zase jiný styl hraní. Proč jste se rozhodli právě pro simulátor lyžařského střediska? Rádi se oddáváte zimním radovánkám?

U nás to začalo jako koníček: Byli jsme skupina modderů, kteří vytvářeli obsah do jedné hry o lyžařském středisku, která byla vydaná v roce 2011. Všichni jsme lyžařští nadšenci a obecně jsme měli lyžařská střediska rádi. A tak jsme postupně začali přemýšlet, co vše se v zákulisí lyžařských středisek odehrává, a proto jsme se stále více ponořovali do jejich problematiky. Po dlouhou dobu jsme se starali pouze o vývoj modů. Avšak v roce 2017 jsme potkali Dirka Ohlera, vedoucího produktového managementu ve společnosti Aerosoft. A ten nám navrhl možnost, aby se z našich modů stalo něco více: zcela samostatná nová hra. V předchozích letech jsme samozřejmě o tom, že si uděláme vlastní hru, snili, ale ta představa byla příliš vzdálená na to, aby byla pro nás reálná, takže jsme byli touto šancí velmi překvapeni, ale využili jsme ji, a tak se zrodil Winter Resort Simulator.

Ovládání lanovek a jejich stanice jsou zpracovány velmi detailně a podle mě je to nejlepší aspekt hry. Kde jste se inspirovali? Vychází z nějakých reálných prostředí?

Několik členů našeho týmu reálně na lanovkách pracuje, a to buď jako operátoři, inženýři, tak i jako plánovači celých nových lanových systémů. Technologie lanových drah je mnohem složitější a více fascinující, než bychom si na první pohled mysleli, a chtěli jsme, aby naši hráči tuto fascinaci mohli sdílet. To je také důvod, proč jsou všechny lanové dráhy ve Winter Resort Simulatoru přesnou replikou skutečných lanových drah. Žádná jednotlivá lanovka není fiktivní a stejně tak řídící systémy. Lanový systém hry je velmi propracovaný a přesný a pokročilí hráči jsou dokonce schopni skutečně provozovat lanové dráhy v reálném životě. V určitém smyslu je naše simulace lanových drah srovnatelná s některými letovými simulátory.

Winter Resort Simulator Season 2 vyšel jenom pro počítače. Je v plánu i konzolová verze a pokud ano, kdy se jí dočkáme a na jaké platformy?

Obdrželi jsme mnoho žádostí o konzolové verze a důkladně jsme o tom, jak by se hra dala na konzolích hrát, přemýšleli. Ale ukázalo se, že koncept WRS, jaký je dnes, není pro konzole příliš vhodný.

Přesto jsem velmi rád, že mohu oznámit, že právě teď je ve hře nová PS4 hra s podobným tématem. Bude to nová hra, nikoli konverze, a bude mít úplně jiné hlavní funkce, hratelnost a další přednosti. Později bychom mohli přidat další platformy, ale nejdříve chceme získat zkušenosti s PS4, než budeme moci přemýšlet o dalších.

Hráči si můžou zakoupit i tzv. Content Pack, který v současnosti nabízí pět nových vozidel, dvě nové lanovky a další zajímavé věcičky. Můžete naznačit, zda a jaký obsah máte v plánu do Content Packu nebo i základní hry ještě přidat?

Dovolte mi přidat jednu velmi důležitou poznámku: Tento tzv. Content Pack byl zaměřen výhradně na vlastníky prvního dílu Winter Resort Simulator. Všichni majitelé zcela zdarma dostali přístup k multiplayeru a k hlavní hře druhé sezóny. A dále se mohli dobrovolně rozhodnout koupit i DLC (ale nemuseli). Pro všechny ostatní velmi doporučuji Winter Resort Simulator – Season 2 Complete Edition za 30 €, který obsahuje kompletní hlavní hru, včetně Content Packu, a nabízí i nejlepší poměr ceny a obsahu.

Vrátíme-li se k otázce, neustále pracujeme na vylepšeních a nových funkcích. V současné době jsou na další týdny a měsíce plánována převážně modifikační vylepšení a drobné aktualizace. Bezplatné komunitní DLC je ve vývoji, ale dosud nebylo oznámeno. Kromě toho je na Steam Workshopu k dispozici několik úžasných modů a nedávno se i konal oficiální Modding Contest.

Na co jste ve vaší hře nejvíce pyšní a které prvky by podle vás šly udělat lépe?

Myslím, že nejvýznamnější částí hry je její velmi unikátní podpora modování, která je jedna z nejsofistikovanějších a nejflexibilnějších mezi Unity hrami celkově. WRS kombinuje plně funkční simulátor z pohledu první osoby s kompletním editorem úrovní, a navíc existuje dokonce podpora modifikace skriptů založená na Lua. Ať už hráči chtějí vytvářet nové mapy, vozidla nebo mise – neexistují téměř žádná omezení. Někteří moddeři dokonce přidali do hry vrtulníky.

Kromě toho se mi líbí náš sněhový systém, který byl jedním z hlavních vylepšení ve vydání druhé sezóny.

Pokud jde o slabiny, dovolte mi dodat toto: Vzhledem k tomu, že Sezóna 2 byla vytvořena za pouhých šest měsíců, nemyslím si, že bychom v tomto krátkém časovém rámci mohli vyprodukovat ještě více. Rádi bychom na hře strávili více času, ale záleželo to na rozpočtu a nebylo to rozhodnutí, které by bylo na nás, ale na vydavateli (Aerosoft).

Touto otázkou navážu tak trochu na tu předchozí. Vyskytly se při vývoji nějaké problémy, se kterými jste nepočítali a co vám vývoj nějakým způsobem zkomplikovaly?

Stručně řečeno: Ano. Mnoho.

WRS byla naše první hra a WRS Season 2 byla první hra pro více hráčů. Největší výzvou pro nás je podpora moddingu, který je možný za obrovskou cenu: Zhruba 50 % našeho času je věnováno možnostem moddingu a často nás velmi zatěžuje.

Další obtížnou věcí bylo vytváření sítí. Museli jsme od nuly vyvinout nový síťový systém, aby byl kompatibilní s naším modifikačním rozhraním, a to bylo neuvěřitelně obtížné kvůli problémům s mnoha různými směrovači.

Podělíte se s námi o informaci, kolik kopií se vám podařilo do dnešního dne prodat a v jakých zemích je hra nejpopulárnější?

Pokud jde o počet kopií, v současné době nejsou veřejně dostupné žádné informace. Pokud jde o popularitu, podle mého názoru pochází polovina naší hráčské základny z německy mluvících zemí, tj. hlavně z Německa, Rakouska a Švýcarska. Máme také mnoho hráčů z Francie. Zbytek fanouškovské základny je velmi široce distribuován po Evropě a Americe, a dokonce existují i ​​hráči z jiných kontinentů.

Na závěr našeho rozhovoru se zeptám na vaše plány do budoucna, na co se v dalších letech můžeme těšit a jaké hry chystáte. Můžete čtenářům něco prozradit?

V příštích měsících budeme zaneprázdněni vývojem naší nové hry pro PS4, ale kromě toho ještě neexistují žádné ustálené plány. Rádi bychom pokračovali v sérii Winter Resort Simulator s více obsahem a funkcemi, ale jsou zde i další témata, která bychom v budoucnu mohli využít. Uvidíme.

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.