Rozhovor s Ondřejem Vindyšem, vývojářem strategie Archamon

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet

Archamon je české hra, která vám nabídne vytváření své aristokracie, budování šlechtických titulů a rodinných svazků. Máte prakticky neomezené budování vašeho království s třiceti devíti různými budovami, nemluvě také o komplexní správě říše. Grafické zpracování, byť je zastaralé, funguje a dodává titulu své vlastní kouzlo oldschoolové doby, které neurazí. Autorem hry je Ondřej Vindyš, který přijal pozvání k rozhovoru.

Ondřej Vindiš u brány
Pod studiem Vionsoft je na Steamu uveden pouze Archamon. Pracoval jste už dříve na nějakých jiných herních projektech?

Dělal jsem více her pro zábavu a pro kamarády – ale byly to nikdy nepublikované projekty pro DOS (pro představu: Vionsoft ), na rozdíl od Archamonu to byla všechno práce jednoho člověka. Archamon je tedy vlastně moje první veřejná hra.

Archamon je středověká budovatelská strategie. Je středověk Vaše oblíbená historická etapa?
Ano, ale u Archamonu jsem nijak netrval na dějinné přesnosti nebo dobové realističnosti.
Inspiroval jste se některými českými a slovenskými hrady, popřípadě který hrad u nás nebo na Slovensku byste vyzdvihl?
Konkrétními hrady ne, v Archamonu ani tak o věrnou podobu nejde, spíše o možnost volné stavby z hradních „komponent“. U nás i na Slovensku jsou mraky nádherných hradů, ale „zblízka“ jich znám jenom pár. Osobně preferuju spíše zříceniny… například hrady jako Lukov nebo třeba Cimburk (u Koryčan) si jistě zaslouží podporu návštěvou. Na Slovensku je dost rozlehlých zřícenin i volně přístupných, snad se časem úplně nerozpadnou pod náporem turistů.
Kolik členů Vašeho studia Vionsoft se podílelo na vývoji Archamonu?
Vionsoft je vlastně „tým“ jednoho člověka a pak pár externích najatých spolupracovníků nebo nadšenců, kteří se podíleli právě jenom na Archamonu (hudba, modely, textury, kresby). Pomáhali i členové rodiny – s testováním, s tutoriálem, překlady a podobně.
Hodně lidí Archamon přirovnává k prvním Settlerům či Strongholdu. Byly tyto tituly Vaší inspirací?
Inspirací byl jednoznačně první díl Settlers. Sérii Stronghold jsem v době počátku vývoje ani neznal a dodnes jsem žádný díl nehrál.
Naše oblíbená otázka, avšak neoblíbená u tvůrců: Kolik kopií se Vám podařilo do dnešního dne prodat a v jakých zemích je hra nejpopulárnější?
Natolik málo, že už se o prodeje ani nezajímám, jakož ani o to, kde je hra populární (ale co vím zpočátku, pak hráči u nás dělali polovinu všech prodaných kopií).
Jak se stavíte ke smíšenému hodnocení na Steam komunitě?
Vlastně mě to ani nepřekvapuje… u některých hráčů byly problémy s enginem (který je můj vlastní a ukazuje se, že nebyl zcela odladěn), a to způsobilo několik negativních recenzí, což vzhledem k celkovému počtu znamenalo zásadní pokles hodnocení. Další věcí je, že je pro dnešní hráče těžko uchopitelný – což je konečně zmíněno i ve vaší recenzi.
V rozhovoru pro Visiongame jste uvedl, že nějaké větší plány s Archamonem už nemáte. Zároveň jste naznačil, že další projekt nevylučujete. Mohl byste nastínit, jestli už máte nějakou konkrétní myšlenku?
Je to pravda – Archamon považuju za hotový. Určitě plánuju práci na pokračování, která bude ale trochu z jiného soudku… a případně i zkusím nasadit nový vylepšený engine na původní hru. Na bližší naznačování je ale ještě příliš brzy.
Kdyby čtenáře zaujala Vaše práce, mohou vás někde sledovat? A máte něco, o co byste se chtěl na závěr podělit?

Kdyby se někdo takový našel, pak Archamon na Twitteru případně na Facebooku.

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn