Lust Goddess – to jsou čepele

Lust Goddess – staňte se velitelem chtivých slečen

22. 4. 2024

Titul Lust Goddess od nezávislého studia BRAWEA LTD může svým názvem evokovat erotický počin, a do jisté míry jím opravdu je. Pro studio se však nejedná o prvotinu z oblasti her pro dospělé. Někteří z vás možná znají jejich předchozí dílo s názvem Cunt Wars, které lze spustit ve webovém prohlížeči a na něž se v budoucnu také podíváme. Pokud jste zmíněnou hru vyzkoušeli nebo alespoň znáte její principy, pak již víte, jakým způsobem bude fungovat ovládání recenzované hry Lust Goddess.

Kapitán žoldáků a jeho oddané ženy

Jako velitel žoldnéřské jednotky jste připraven čelit nejrůznějším výzvám. Vaše vojandy jsou oddané službě a ochotné nasadit život pro splnění mise. Půjdete do boje se ctí a odvahou, prokážete svou statečnost a nezlomné odhodlání. Budete hrdí na své armádní krasavice a věřte, že s jejich pomocí dosáhnete vítězství ve jménu spravedlnosti. Takto by mohla znít vojenská propaganda ve válečné hře, což bohužel není případ tohoto titulu. Nicméně příběh Lust Goddess vypráví o tom, jak se probouzíte v budoucnosti obklopeni atraktivními, fyzicky zdatnými, vášnivými a svůdně oděnými ženami, které netouží po ničem jiném než po vaší službě... a vaší chlouby v kalhotách.

Těžký pay-to-win model

Je důležité zmínit, že Lust Goddess je na Steamu dostupný zdarma, a podle toho to taky vypadá. Nepoukazuji teď na vizuální stránku, která není úplně špatná, ale o ní si povíme později. Vzhledem k tomu, že je titul free-to-play, musí vývojáři určitým způsobem získat finanční prostředky, aby se jim vůbec vyplatilo udržovat projekt aktivní. Proto nebude žádnou novinkou, že Lust Goddess je silně založený na modelu gatcha. Bohužel tento princip samotnou hru silně podkopává a hned si povíme proč.

V Lust Goddess chybí jakýkoliv příběh, který by udržel vaši pozornost nebo vám poskytoval důvody pro pokračování ve hraní. Vaším jediným úkolem je sbírat nové a velmi svůdné postavy a ty následně využívat k bojům. Upozorňuji, že se nejedná o akční titul s pohledem z první nebo třetí osoby. Místo toho se jedná o ptačí perspektivu, kde máte před sebou herní plochu s dvanácti políčky, na které posouváte jednotky z balíčku karet z levé strany obrazovky. Tato uvedená hratelnost tvoří jádro celého zážitku... jenže se dost rychle omrzí.

Vaší jedinou aktivitou je účastnit se soubojů proti ostatním hráčům v místní PvP lize. Za každé vítězství obdržíte bednu – kterou je možné otevřít až po uplynutí časového termínu – různých úrovní, v nichž se nacházejí hrdinové a prostředky pro jejich zdokonalování. Současně vidíte, kolik bodů potřebujete nasbírat pro postup v lize a dosažení vyšší úrovně. Postupem času získáváte lepší a lepší jednotky, avšak zde nastává problém. Na nižších pozicích obdržíte pouze ty základní, s nimiž se musíte utkat s uživateli, kteří do hry investovali značné finanční částky. Pro získání legendárních bojovnic s výraznými výhodami budete muset investovat reálné prostředky.

Legendární prsa jen tak nezískáte

Ve hře Lust Goddess existuje možnost nakupovat postavy pomocí herní měny „krystals, které rovněž lze pořídit za skutečné peníze. Tato varianta je však velmi neefektivní. Protože titul neposkytuje žádné zajímavé mechanismy, co by vás motivovaly a přesvědčily pokračovat ve hraní. Jediným důvodem, proč zůstávat je pouze kvůli atraktivním postavám. Pokud jste hráli jakoukoliv free-to-play hříčku, jistě víte, že každý den máte možnost získávat odměny nebo herní měnu zdarma prostřednictvím denních, týdenních či měsíčních úkolů. Stejný princip platí i v Lust Goddess, kde je navíc k dispozici i Battle Pass za 20 či 30 (přeskočíte osm úrovní) dolarů.

Největší problém ale spočívá v tom, že i když je možné dosáhnout potřebných prostředků na legendární postavy, ve skutečnosti je nelze tak jednoduše získat, alespoň pro začátek. Za zmíněné krystaly pouze pořídíte hrdinky ve verzích rare a epic. Aby se vám otevřel obchod, kde je možné nakupovat legendární dívky, musíte nejprve postoupit v lize na 20. úroveň. Pro hráče, kteří nechtějí utrácet své těžce vydělané peníze, bude dosažení tohoto cíle obtížné a zdlouhavé. Nejsmutnější na tom ovšem je, že jakmile se vám konečně podaří dosáhnout této úrovně, nemáte vůbec vyhráno. Abyste mohli získat alespoň jednu legendu, zaplatíte pět tisíc krystalů.

Když se nad tím zamyslím, ve skutečnosti kromě získávání atraktivních partnerek nemáte ani žádný důvod zvyšovat svou úroveň v lize. Nejvíce mě na tomto PvP režimu odrazovala nespravedlnost při získávání zkušenostních bodů. Při porážce soupeře na vyšší úrovni získáváte pouze dvacet pět bodů, zatímco naopak při vaší porážce se vám odečte padesát, kvůli čemuž často klesnete do nižší divize. Zpočátku vás to dokáže bavit a při několikáté porážce jen mávnete rukou, ale jakmile hru hrajete hodinu či dvě, stane se pro vás nesmyslně opakující se a ztrácíte veškerou chuť a motivaci pokračovat.

Vášnivé zprávy

Je opravdu škoda, že i přes zajímavou myšlenku a povedenou vizuální stránku nedokáže Lust Goddess naplnit jistá očekávání. Co se mi osobně zamlouvá, je interakce s vybranými hrdinkami. Jakmile je získáte do svého týmu, otevře se vám možnost s nimi komunikovat prostřednictvím zpráv. I když se jedná o předpřipravený text s dialogovými volbami, jde o skvělý prvek, který obohacuje jinak omezenou hratelnost. Tato forma konverzace je zcela klíčová, vzhledem k tomu, že se jedná o erotický titul.

Při vylepšování konkrétních postav (zatím jich je k dispozici jen devět), s nimiž si dopisujete, získáváte jejich náklonnost. Jak jinak by vám mohly poděkovat za vaši snahu než zasláním odvážných fotografií? Kromě těchto e-mailů sbíráte digitální data, která spouštějí plně animované erotické scény, na nichž je patrná pečlivá práce vývojářů. Postavy sice nemají dabing, ale jejich hlasy jsou slyšet skrze různé zvuky, jako je smích nebo vzrušené sténání. Texty nejsou nijak náročné, takže si Lust Goddess může vychutnat i hráč s anglickou úrovní B1.

Pro lepší ilustraci vylepšování postav uvedu konkrétní příklad. Vojanda ze skupiny „rare“ s přezdívkou Inspektorka je na úrovni pět. Abych ji mohl povýšit na šestku, budu potřebovat sto třicet karet stejného typu. Jakmile jich nashromáždím dostatečný počet, mohu ji za herní měnu nebo body povýšit na vyšší úroveň. Další možností je využít neurální propojení. Všechny postavy zde mají své spojence a určité vazby na ně. Například zmiňovaná Inspektorka je spřátelená s Corporalem, a pokud bych jej povýšil na úroveň pět, získala by navíc +2 body životů.

Je to tedy špatná hra?

Z recenze by mohlo vyplývat, že se jedná o ztrátu času a titul, který byste neměli ani zkoušet. Ve skutečnosti tomu tak ale není. Lust Goddess není typická hra, u níž byste trávili celé dny snahou o dosažení pokroku. Je to spíše příležitostná kratochvíle, kterou na pár minut či hodin zapnete, abyste získali odměny, odehráli pár zápasů proti jiným hráčům a vylepšili své svůdné vojandy. Pokud byste si chtěli Lust Goddess zahrát, ale nemáte v úmyslu do něj investovat reálné peníze, můžete tak učinit. Jen počítejte s tím, že váš postup bude pomalejší a že se velmi často setkáte s hráči, kteří nedokážou odolat půvabům (ten zatraceně neodolatelný dekolt) svůdné Kitty. Nebudu nic zastírat, kdybych měl nazbyt 50 dolarů, pravděpodobně bych si ji také pořídil, neboť za to rozhodně stojí.

Lust Goddess není špatná hra, ale bohužel nabízí řadu negativních prvků. Největším z nich je gacha, kvůli které musíte investovat nemalé množství peněz, abyste se mohli vyrovnat ostatním soupeřům. Kromě PvP utkání toho titul prozatím také moc nenabízí. Jediné, co zde opravdu lze dělat, je sbírat krasavice, které jsou vážně povedené, ale to je jinak vše.

• vizuální stránka
  • komunikace skrze zprávy
  • animované scény