Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: tripwireinteractive

Maneater a nádherné prostředí

Vítejte v pěkném podmořském světě, který nám, obyvatelům suchozemského Česka a Slovenska, představuje herní studio Tripwire Interactive. Jak už název napovídá, v této RPG hře se staneme (nejdříve mladým) žralokem, se kterým objevujeme místní vody, různá podmořská zákoutí, utíkáme a lovíme obávané predátory. V Maneaterovi se stáváme nepříjemným masožravým žraločím lovcem, ze kterého se postupnou evolucí stane nejobávanější predátor místních vod. Grafické zpracování, které běží na Unreal Engine, je skutečně pestré a podmořský svět je úchvatný. Autoři se do hry snažili vložit co nejvíc zajímavých lokací a to se jim vskutku i podařilo.

Pojďme se brutálně nažrat!

Předtím, než se dostaneme k samotnému hraní, nás ve hře přivítá velmi jednoduché menu, které je celkem v rozporu s grafickým prostředím, které ve hře nacházíme. Hraní působí celkem příjemným oddechovým dojmem a není při něm absolutně nutné přemýšlet. Do podmořského prostředí nás vtáhne i kvalitní zvuková stránka hry. U ovládání se ještě zastavím, protože to trochu pokulhává. Mnohokrát se mi stalo, že při sprintu, resp. v tomto případě při rychlém plavání, žralok nereagoval a bylo třeba opakovaně mačkat klávesy, což bylo občas otravné. Ani fyzikální zákony tu příliš nehledejte. V některých případech doslova létáte ve vzduchu, po souši skáčete jako klokan a při lovu se tyto antifyzikální schopnosti ještě znásobují.

Zaplavme si v moři nedostatků

Otevřený svět nabízí několikero možností, ve kterých například požíráme největší predátory, hledáme informační tabule a truhly, které boostují náš vývoj. Objevujeme okolní svět, snažíme se přežít útok větších predátorů. Jako každé správné RPGčko i Maneater nabízí herní příběh. Ten bohužel hodnotím jako jedno z největších úskalí a nedostatků hry. Je opravdu velmi slabý a grafické animace v něm oproti otevřenému světu klesají minimálně o jednu úroveň směrem k mořskému dnu. Souboje, do kterých se dostáváme, jsou nejprve náročnější, a to zvláště pokud jsme mladým žralokem. Následně jsou díky našemu vývoji poměrně jednoduché a světlou výjimkou je až závěrečný bossfight.

Náš progres, který je podmíněný úspěšným dokončením hlavních či vedlejších misí, a přijímání potravy zpřístupňuje a umožňuje různá vylepšení, která realizujeme v podmořských jeskyních. Ty jsou ve více částech podmořského světa a můžeme je vypátrat na mapě. Když už zmiňuji mapu, nesmím zapomenout na to, že myší nelze kliknout na danou lokalitu na mapě, ke které chceme cestovat a označit ji tak, ale musíme to udělat pomocí klávesy T. To je celkem nezvyklé a pro starší hráče je to opět otravná a úplně zbytečná změna.

Když se střetne nejsilnější podmořský predátor, kterým nepochybně po pár vylepšeních se svým žralokem jsme, s nejsilnějším suchozemským predátorem v podobě člověka, dochází k boji „kdo s koho“. Prakticky to tedy vypadá asi tak, že když sežereme určitý počet lidí, je po nás vyhlášeno pátrání a měli bychom se stát obětí skupin lovců žraloků. Realita ve hře však vypadá úplně jinak, protože jako žralok jsme v podstatě nesmrtelní a lovci mě neulovili ani jednou. Spíše než lovci nás tedy uloví nuda, a my se tak raději půjdeme někam skrýt a pátrání po nás někde přečkat. V těchto soubojích se plně uplatňuje zmíněná antifyzikálnost, která nám pořádně nahrává do karet. Čím více lidských lovců žraloků sežereme, tím víc se nám naplňuje ikona potřebná pro příchod lovce-bosse. Kruhový panel, který se postupně naplňuje zabíjením lidských lovců a označuje příchod loveckých bossů, se na můj vkus naplňuje pomalu a po čase se to stává celkem otravné, zdlouhavé a nudné. Navíc očekávaný boss je jen o něco málo silnější než normální lovec, což nepřidává na úrovni obtížnosti tolik, jako jsem čekal.

Není všechno zlato, co se třpytí

Z této hry mám velmi rozpolcené pocity. Na jednu stranu se Maneater tváří velmi dobře, a to zejména díky její openworldové grafické stránce, která se snaží přiblížit špičkovým světovým hrám. Na druhou stranu je tu relativně špatné ovládání, velmi slabý příběh, stereotypní hlavní i vedlejší mise a poměrně dost drobných chyb. Hře se nevyhnulo ani to, že občas spadla s doprovodem chybového okna Unreal Engine. Všechny tyto nedostatky by se daly přehlédnout a pozitiva by je skryla, ale když se podíváme na cenu hry, která se pohybuje na Steamu okolo 35,99 €, musím zůstat velmi kritický.

GP uvozovky

Maneater je žraločí RPGčko, které mě vzalo do nádherného podmořského světa, kde jsem si mohl užít akční a brutální žraločí nářez. Odvrácenou stranou hry je množství drobných chyb a velmi slabý příběh. Cena hry navíc rozhodně neodpovídá hernímu zážitku.

Recenzi napsal a obrázky vybral pro Gaming Professors Pavol Kunca

nádherná grafika
zajímavé openworldové lokality