Maneater - Cover

Maneater – v kůži žraloka

29. 6. 2021
Zdroj náhledu: tripwireinteractive

Maneater a nádherné prostředí

Vítejte v pěkném podmořském světě, který nám, obyvatelům suchozemského Česka a Slovenska, představuje herní studio Tripwire Interactive. Jak už název napovídá, v této RPG hře se staneme (nejdříve mladým) žralokem, se kterým objevujeme místní vody, různá podmořská zákoutí, utíkáme a lovíme obávané predátory. V Maneaterovi se stáváme nepříjemným masožravým žraločím lovcem, ze kterého se postupnou evolucí stane nejobávanější predátor místních vod. Grafické zpracování, které běží na Unreal Engine, je skutečně pestré a podmořský svět je úchvatný. Autoři se do hry snažili vložit co nejvíc zajímavých lokací a to se jim vskutku i podařilo.

Pojďme se brutálně nažrat!

Předtím, než se dostaneme k samotnému hraní, nás ve hře přivítá velmi jednoduché menu, které je celkem v rozporu s grafickým prostředím, které ve hře nacházíme. Hraní působí celkem příjemným oddechovým dojmem a není při něm absolutně nutné přemýšlet. Do podmořského prostředí nás vtáhne i kvalitní zvuková stránka hry Maneater. U ovládání se ještě zastavím, protože to trochu pokulhává. Mnohokrát se mi stalo, že při sprintu, resp. v tomto případě při rychlém plavání, žralok nereagoval a bylo třeba opakovaně mačkat klávesy, což bylo občas otravné. Ani fyzikální zákony tu příliš nehledejte. V některých případech doslova létáte ve vzduchu, po souši skáčete jako klokan a při lovu se tyto antifyzikální schopnosti ještě znásobují.

Zaplavme si v moři nedostatků

Otevřený svět nabízí několikero možností, ve kterých například požíráme největší predátory, hledáme informační tabule a truhly, které boostují náš vývoj. Objevujeme okolní svět, snažíme se přežít útok větších predátorů. Jako každé správné RPGčko i Maneater nabízí herní příběh. Ten bohužel hodnotím jako jedno z největších úskalí a nedostatků hry. Je opravdu velmi slabý a grafické animace v něm oproti otevřenému světu klesají minimálně o jednu úroveň směrem k mořskému dnu. Souboje, do kterých se dostáváme, jsou nejprve náročnější, a to zvláště pokud jsme mladým žralokem. Následně jsou díky našemu vývoji poměrně jednoduché a světlou výjimkou je až závěrečný bossfight.

Náš progres, který je podmíněný úspěšným dokončením hlavních či vedlejších misí, a přijímání potravy zpřístupňuje a umožňuje různá vylepšení, která realizujeme v podmořských jeskyních. Ty jsou ve více částech podmořského světa a můžeme je vypátrat na mapě. Když už zmiňuji mapu, nesmím zapomenout na to, že myší nelze kliknout na danou lokalitu na mapě, ke které chceme cestovat a označit ji tak, ale musíme to udělat pomocí klávesy T. To je celkem nezvyklé a pro starší hráče je to opět otravná a úplně zbytečná změna.

Když se střetne nejsilnější podmořský predátor, kterým nepochybně po pár vylepšeních se svým žralokem jsme, s nejsilnějším suchozemským predátorem v podobě člověka, dochází k boji „kdo s koho“. Prakticky to tedy vypadá asi tak, že když sežereme určitý počet lidí, je po nás vyhlášeno pátrání a měli bychom se stát obětí skupin lovců žraloků. Realita ve hře však vypadá úplně jinak, protože jako žralok jsme v podstatě nesmrtelní a lovci mě neulovili ani jednou. Spíše než lovci nás tedy uloví nuda, a my se tak raději půjdeme někam skrýt a pátrání po nás někde přečkat. V těchto soubojích se plně uplatňuje zmíněná antifyzikálnost, která nám pořádně nahrává do karet. Čím více lidských lovců žraloků sežereme, tím víc se nám naplňuje ikona potřebná pro příchod lovce-bosse. Kruhový panel, který se postupně naplňuje zabíjením lidských lovců a označuje příchod loveckých bossů, se na můj vkus naplňuje pomalu a po čase se to stává celkem otravné, zdlouhavé a nudné. Navíc očekávaný boss je jen o něco málo silnější než normální lovec, což nepřidává na úrovni obtížnosti tolik, jako jsem čekal.

Není všechno zlato, co se třpytí

Ze hry mám velmi rozpolcené pocity. Na jednu stranu se Maneater tváří velmi dobře, a to zejména díky její openworldové grafické stránce, která se snaží přiblížit špičkovým světovým hrám. Na druhou stranu je tu relativně špatné ovládání, velmi slabý příběh, stereotypní hlavní i vedlejší mise a poměrně dost drobných chyb. Hře se nevyhnulo ani to, že občas spadla s doprovodem chybového okna Unreal Engine. Všechny tyto nedostatky by se daly přehlédnout a pozitiva by je skryla, ale když se podíváme na cenu hry, která se pohybuje na Steamu okolo 35,99 €, musím zůstat velmi kritický.

Maneater je žraločí RPGčko, které mě vzalo do nádherného podmořského světa, kde jsem si mohl užít akční a brutální žraločí nářez. Odvrácenou stranou hry je množství drobných chyb a velmi slabý příběh. Cena hry navíc rozhodně neodpovídá hernímu zážitku.

• nádherná grafika
  • zajímavé openworldové lokality
  • achievementy
  • cena
  • množství drobných chyb a herní bugů
  • zdlouhavost a jednotvárnost vedlejších misí
  • Datum vydání 25.05.2021
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.