Mashinky letiště ar1

Mashinky se brzy rozšíří o letiště a letadla

26. 6. 2023
Zdroj náhledu: Jan Zelený

Po delší době vám přinášíme informaci z českých železnic, tedy konkrétně z Mashinek, za kterými stojí český vývojář Jan Zelený. Mashinky jsou stále ve stavu předběžného přístup a nové oznámení novinek přišlo po více než půl roce. Z tohoto důvodu se v diskusích spekulovalo, zda se na hře vůbec ještě pracuje. Samozřejmě že ano, Jan Zelený se opravdu snaží a důkazem je rozšíření hry o letadla a letiště.

„Od mého posledního příspěvku uběhlo moře času, mrzí mě to dlouhé rádiové ticho a omlouvám se. Zároveň vám chci moc poděkovat za Vaši trpělivost.“ – Jan Zelený

Zdroj: Jan Zelený

Od prvotního oznámení práce na letadlech značně pokročily. Nyní je dle vývojáře potřeba opravit některé nahodile se vyskytují chyby a hlavně ověřit správné fungování navigace letadel na zemi. „S AI na letištích jsem konečně celkem spokojený, takže jsme tuto verzi postoupili k internímu testování,“ dodává Jan Zelený.

Dle dostupných informací pohyb letadel počítá s překážkami v podobě kopců, budov nebo vysokých stromů. V návaznosti na tento fakt budou letadla měnit výšku a budou kroužit nad obsazeným letištěm, dokud se neobjeví možnost přistát.

Máte možnost postavit si vlastní letiště

„Na zemi je pohyb o poznání složitější a náročnější na implementaci. Hráč totiž může stavět své letiště dílek po dílku za pomoci letištních stojánek, hangárů, pojezdových cest, přistávacích drah a letištních budov.“ –

Jan Zelený

Zdroj: Jan Zelený

Princip pohybu letadel po zemi je podobný jako v případě silničních vozidel, letadla však zabírají celou šířku. Dříve se mohlo stát, že jedno letadlo zablokovalo druhé, které mířilo jiným směrem. K předcházení těmto incidentům mělo pomáhat automatické umísťování signálů na obousměrných pojezdových cestách, oddělení letiště do signálních bloků, či dokonce řetězové signály. Po řadě testů však nejnovější verze používá pouze jednosměrné pojezdové cesty. Letadla na oplátku mohou volně vstupovat do stejného „signálního bloku“, čímž převezmou mechanismus vozidel, čekajících za sebou. O signály se nebudete muset starat, budou řízeny automaticky.

Petr Polák

Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.