Metal Unit

Metal Unit – superobleky pro všechny!

24. 5. 2023

Je mnoho her, které se inspirovaly různými anime. Jednou z nich je i Metal Unit, jež na prvních pohled připomíná zastaralejší verzi RWBY: Arrowfell smíchanou s mangou Gantz. Vývojářské studio JellySnow s vydavatelem NEOWIZ ale viděli obrovský potenciál tohoto tématu a nutno dodat, že jej uchopili parádně. Ostatně, kdo by nechtěl zachraňovat lidstvo proti netvorům ze Země a zároveň nepřátelům z vesmíru?

Hlavní je zachránit lidstvo!

Lidstvo je na pokraji vyhynutí a schovalo se do svého posledního města. Vy jste Joanna, válečnice schopná nosit mocný M-Unit oblek. Ten vaší hrdince dodává nejen obrovskou odolnost vůči nepřátelům, ale zároveň jej můžete vylepšovat různými zbraněmi a dalším vybavením. Tento oblek nemůže nosit každý, proto je Joanna výjimečná. Jaký úkol asi může hlavní postava dostat? Přece zachránit lidstvo! To není jednoduché, protože nepřátel jsou doslova oceány. Z podzemí se vynořují prastaré bytosti a z vesmíru přichází mimozemské stroje. Do toho se Joannina sestra spojila s vesmírnou civilizací. Příběh, nakolik se může zdát krásným sci-fi, nemá ve hře prakticky žádnou důležitou roli.

Vsadilo se na jistotu a ta je také udržena. Nečekejte nějaké obrovské zvraty nebo smysluplnou linku, jediné, co budete dělat, je kráčet kupředu jednou misí za druhou a je to hrozná nuda. Příběh je natolik generický, že nemá smysl ani na něj koukat a je snazší jej přeskočit, abyste se nezdržovali v průběhu hrou, protože o nic jiného vám nepůjde

Misí je totiž v Metal Unit hromada. To asi není ani to správné slovo, někdy mám pocit, že je oněch misí více než nepřátel ke zničení. Zvláštností je jejich podoba. Jelikož hra vsadila na prvky rogue-lite a skutečně není jednoduché počinem proběhnout, budete některé hrát stále dokola. Občas se sice stane, že jsou obměněné, ale to je skutečně výjimka.

Metal Unit – mega zbraně pro všechny

Možností k vybavení je ve hře spoustu a rozdělují se na čtyři základní plus dvě až tři bonusové, dle toho, jak moc jste daleko. Ihned vysvětlím. První zbraní je meč, sekera, nůž neboli „cokoliv, čím můžu svého nepřítele rozsekat“. Druhou je střelná zbraň, povětšinou pistole nebo malý samopal. Třetí zbraň je pomocná, to jsou například supershurikeny nebo úder blesku. Poslední je ultimátní, ta se velmi dlouho nabíjí, ale jakmile ji použijete, i ti nejotrlejší soupeři se zapotí.

Zbraním sekunduje ochranné vybavení. Povětšinou se jedná o brnění, jež přidává více životů, a pasivní zbraň, která nepřátelům ubližuje, abyste mohli případně utéct nebo se pokusit schovat. Nutno podotknout, že se dělí také na třídy, od základní po legendární. Jejich největším bonusem jsou kombinace. Hra nabízí „alchymistku“, která vám dovoluje spojovat různé druhy zbraní a vytvořit si jednu ultimátní. Titul je poté ihned lehčí, jakmile jste pořádně potunění a můžete běžet jen vpřed.

Tím vám asi došel hlavní tahák Metal Unit. Je jím akce. Jedná se o neuvěřitelně rychlou bojovou řežbu, která testuje váš postřeh, reakce a schopnosti uhýbat hordám nepřátel v kombinaci s jejich útoky. Je to rogue-lite, takže se zapotíte, a čím dále se dostanete v jednotlivých částech misí, tím složitější boj vás samozřejmě čeká. Je to stále výzva a skutečně dobrá. Ironií je, že minibossové vám občas dají zabrat více než skuteční bossové. Soupeři jsou sice příliš tankoví, ale vzhledem k jejich množství je boj zábavou i na více odehrání.

Ovládání především na ovladači

Metal Unit byl vyvinut pro Nintendo Switch, takže ovládat hru na klávesnici je doslova peklo. I když si můžete klávesy přizpůsobit dle sebe, hraní vyžaduje akci a postřeh, takže klávesnice je na to nedostatečná. Nehledě na to, že v kombinaci s myší nejde ani řádně použít. Hra je 2D bojovka, tudíž je vám myš na nic a motat si prsty nechcete. Jakmile přejdete na ovladač, titul je snazší a pro vás plynulejší.

Plynulost je tím hlavním, na co Metal Unit vsadil. Vzhledem k pixelovému vyobrazení asi nebylo možné ani čekat nějak zabugovanou hru. Postavičky vypadají skvěle, rozličnost nepřátelských příšerek je parádní a hlavní bossové vypadají i přes pixel art umělecky. Tohle se titulu povedlo, na rozdíl od hudby, která je až příšerně otravná a zoufalá. Pokud jste pamětníci a hrávali jste na Gameboy Color, tak přesně takto otravně působí. Doporučuji vypnout zvuk a pustit si cokoliv do pozadí, je to obrovská chyba, působí to amatérsky a je to flek na jinak povedené hře.Nutno ještě připomenout pár vedlejších činností, jež lze v titulu najít.

Během pobíhání po hlavním městě můžete navštívit muzeum, vodopády, kde hraje nějaká dívka na klavír a kde jsou vytesána jména všech zemřelých v boji za lidstvo, nebo nakupovat. To mě přivádí k jedné velmi podstatné radě. Vždy nakupujte léčivé lektvary, před každým průběhem alespoň čtyři – věřte mi, zachrání vám to zadek a nervy.

Metal Unit je hrou, která mohla kráčet za východem slunce a slíznout smetanu. Bohužel šílený generický příběh, ovládání nepřející hráčům s klávesnicí a hudba lezoucí na nervy titulu ubližují více, než by mohlo být zdrávo. Předností ale zůstává skvělá akce, možnosti kombinace zbraní, rogue-lite prvky, přístupná pixelová grafika a neustálá touha hnát se kupředu jednou misí za druhou.

• skvělá akce
  • pixelová grafika
  • rogue-lite prvky