Metro Simulator - pohled na vlak

Metro Simulator – obstojný simulátor ruského metra

23. 1. 2022

Bus Driver Simulator od ruského nezávislého vývojářského studia KishMish Games, který jsme pro vás v naší redakci recenzovali, byl v celkovém součtu pouze průměrným titulem a v některých ohledech docela zásadně zaostával za konkurencí. I přesto si od nás s přimhouřenýma očima odnesl pět bodů z deseti, jelikož musím uznat, že navzdory mnoha nedodělkům mě hra na určitý čas dokázala zabavit. Dnes se podíváme i na jeho kolegu, Metro Simulator, jenž má s Bus Driver Simulatorem hodně společného. Jak se tento simulátor metra povedl, vám ukáže dnešní recenze.

Autobusový simulátor v jiném kabátku

Podobností s výše zmíněným titulem si všimnete již při brouzdání hlavní nabídkou, a tím nemám zrovna na mysli stejný font písma, potažmo totožnou vizuální stylizaci názvu hry. V tomto případě jde především o herní režimy, které korespondují právě s tím, co jsme viděli v Bus Driver Simulatoru. V první řadě je tu přítomen základní tutoriál, který se dělí celkem na tři části a vysvětlí vám ty nejdůležitější základy řízení, dodržování pravidel a tak podobně. I přes fakt, že se tutoriál snaží tvářit na pochopení snadně, a pravděpodobně i proto je rozdělen na více částí, nemohu upřímně říci, že by tomu tak skutečně bylo. Já osobně jsem si jednotlivé kapitoly musel projít celkem třikrát, jelikož vysvětlování působí v některých ohledech dosti zmatečně, za což může i krkolomný a nepříliš profesionální český překlad s mnoha hrubými chybami a překlepy. Pokud jste alespoň průměrný angličtinář, osobně si doporučuji už při prvním spuštěním nastavit angličtinu jako výchozí jazyk, jelikož čeština v tomto případě není moc kvalitní ani v ostatních částech hry.

Druhým režimem jsou tzv. scénáře, v nichž je nutné nasbírat určitý počet bodů (peněz). I zde platí, že každá chyba se pro úspěšnost mise může stát osudnou, a proto je důležité dodržovat všechna pravidla a předepsané rychlosti. Avšak na rozdíl od Bus Driveru má Metro Simulator jen pár scénářů, konkrétní počet se zastavil na šesti, a tudíž lze poměrně rychle všechny mise dohrát. Posledním, třetím režimem je volná hra, kde si zvolíte různé možnosti, jako je typ vlaku, čas nebo zastávku, z níž budete chtít vaši linku startovat. Celkově je herní obsah ve hře oproti autobusové verzi o něco chudší, na druhou stranu se Metro Simulator prodává za necelých 20 euro a poměrně často jej lze sehnat i za velmi výraznou slevu, která se například v době psaní této recenze pohybovala okolo 90 %, tedy asi jen 2,50 euro.

Jízda vlakem není jen o samotném řízení

V čem naopak vidím velké pozitivum, je samotné řízení vlaků, které není jen o jízdě vpřed či dodržování pravidel. Před každou jízdou si také musíte ručně váš vlak nastartovat a posléze nastavit hlasové informování o zastávkách, přičemž v průběhu jízdy jej bude nutné pravidelně přenastavovat na správnou zastávku. Za každý správný a včasný ohlas dostáváte body, které v konečném zúčtování mohou sehrát důležitou roli například v některých misích ve scénáři. Důležitou roli hraje také váš management času, v němž si budete muset hlídat příjezdy k jednotlivým stanicím. Metro Simulator vás totiž bude nemilosrdně pokutovat nejen za pozdní, ale i příliš brzký příjezd. Osobně nedoporučuji jet tunelem co nejvyšší možnou rychlostí, jinak se pravděpodobně stane, že do stanice přijedete i o tři minuty dříve – hra mi většinou tolerovala limit maximálně v rámci jedné minuty.

Ve hře je rovněž přítomné depo, v němž si můžete nastavit pomocí výhybek kolej, po níž se vydáte na vaši trasu. V neposlední řadě hra nabízí i možnost vystoupit z vlaku a projít se po jednotlivých zastávkách. Jedná se o příjemnou, leč si troufnu říci zbytečnou funkci, kterou jsem já osobně využil pouze jednou ze zvědavosti, co tato možnost vlastně nabízí. Otevřený svět ovšem v Metro Simulator není a limitace, kam se můžete po svých dostat, je až moc velká. Hra vám sice říká, že se po zastávkách ukrývají i jakési speciální tokeny, které můžete sbírat a odemknout si díky tomu achievement, to jsem však po celou dobu ignoroval a věnoval se primárně pouze jízdě a přepravě cestujících. Uvidíme, třeba v nadcházejícím druhém díle dokáží vývojáři této funkce lépe využít, i když o tom silně pochybuji. V současnosti ale nemá moc smysl.

Vizuální a technické zpracování ujde

Co se týče grafického zpracování, v případě této hry jej musím označit za přijatelné a obstojné. Metro Simulator není nikterak závratně dechberoucím titulem, a pokud jste náročnější typ hráče, který požaduje vysokou kvalitu, vyhněte se tomuto kousku velkým obloukem. Na mě ovšem po celou dobu hraní, i s ohledem na cenovku, působila vizuální stránka příjemně, bezpochyby o něco lépe než u autobusového kolegy. Totéž mohu říci také o kvalitě optimalizace, a rozhodně si Metro Simulator užijete i se slabším, dnes už spíše podprůměrným strojem. Uvidíme, jakým směrem nakročí druhý díl, jehož vydání je naplánováno na letošní rok, každopádně po nemastném a neslaném Bus Driver Simulatoru dám vývojářům z KishMish Games ještě šanci ukázat se v lepším světle.

Pokud by se vývojáři na Metro Simulator zaměřili trochu více, mohla by se z něj za pár let stát slušná a zábavná hra, která by dokázala zaujmout širší a náročnější publikum fanoušků simulátorů různého druhu. V současnosti je ovšem Metro Simulator pouze obstojným titulem, který nijak neuchvátí, ale ani neurazí. Za nás šest bodů z deseti.

• zajímavá hratelnost
  • slušná optimalizace
  • pro nenáročné hráče obstojné vizuální zpracování