Call of Duty Modern Warfare 2

Náklady na vývoj AAA her se nekontrolovatelně zvyšují

3. 5. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

Asi není žádným překvapením, že stejně tak jako filmový průmysl, i ten herní v posledních letech nabírá na síle, s čímž ostatně souvisí i rostoucí finanční nároky. Britský úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (zkráceně CMA) odhalil poměrně dost podrobností o stále se zvyšujících nákladech vynaložených na vývoj AAA her. Mimochodem jde o úřad, který nedávno zablokoval akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft. V této rozsáhlé zprávě, která odkazuje na průzkum trhu analytické společnosti IDG, se můžete mimo jiné dočíst o prohlášení některých významných vydavatelů. Ti se svěřují s tím, že velké tituly mohou stát i více než miliardu dolarů.

Hry plánované na příští a přespříští rok mají obvykle rozpočty určené na vývoj ve výši 200 milionů dolarů či více. Pro srovnání, před pěti lety se tato čísla pohybovala mezi 50 až 150 miliony dolarů.

Například rozpočet chystaného Call of Duty dle zprávy už přesáhl hranici 300 milionů dolarů. Společnost Activision navíc uvedla, že kvůli vytváření takového množství obsahu nemůže spoléhat pouze na jedno studio a je nucena stále častěji využívat pomoc externích dodavatelů. Jako další je zde zmíněno studio Rockstar Games, které pro vývoj Grand Theft Auto očekává 250 milionů dolarů a více. Utrácí se nejen za vývoj, ale také za propagaci, a to možná více, než byste sami čekali. Marketingové náklady mohou tato už dost vysoká čísla vymrštit do daleko větších výšin. Anonymní vydavatelé se svěřili, že do marketingu investují od cca 50 milionů až po neuvěřitelných 350 milionů dolarů v závislosti na velikosti franšízy. Jedno velké studio však uvedlo, že na vývoj nespecifikované AAA hry vynaložilo 660 milionů a dalších 550 milionů na marketing.

Zpráva nezapomíná opomíjet také to, že by se Microsoft mohl po akvizici uchýlit ke kroku zdražení předplatitelských služeb. Celkově je tato zpráva znepokojující v tom, že stále větší náklady putující do herního průmyslu by dříve či později mohly znatelně zasáhnout peněženky hráčů.

Zdroj: ign.com

Nikola Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.