Necrobarista – interdimenzionální kavárna

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Maddy, hlavní postava Necrobaristy, se ocitá tváří v tvář zármutku, který je zahalený do mlhy sobectví. Smutek ji nutí myslet na ty nejpodivnější věci. Co víc jsem mohla udělat? Neměla jsem dopustit, aby práce převládala nad osobním životem? Mohly moje činy změnit to, co se stalo? Všechno jsou to samozřejmě sobecké otázky, ale protože letos ztratila milovanou osobu, jsou pro ni první věcí, na co myslí, když se probudí, a zároveň tou poslední věcí, kterou má na mysli, když jde spát.

Interdimenzionální kavárna a její návštěvníci

Maddy je majitelkou interdimenzionální kavárny s názvem The Terminal (Terminál). Kavárna je totiž poslední zastávkou mezi naší realitou a posmrtným životem. Je to místo, kde si smrtelníci mohou dát šálek kávy, a duchové, kteří prochází kolem, tu jen tak vyčkávají, než se vydají na „další místo.“ Jestli do pekla, či do nebe, to nikdo neví, protože nikdo netuší, co se za tímto názvem skrývá. Jediné, co víme, je, že duchové mají asi dvacet čtyři hodin na dořešení svých záležitostí, než to obsluha kavárny musí oficiálně předat dál.
Existuje způsob, jak tuto lhůtu prodloužit. Nedávno zesnulý si může koupit více času, ale čím déle zůstává, tím víc se jeho duše vzpouzí a takzvaně „svědí“ v těle. Někteří se bojí opustit tento svět, protože neví, co bude dál, a tak raději zůstávají v kavárně. Tím ale kavárna v průběhu let nashromáždila nesmírný dluh z duší. Jejím úkolem je totiž poslat lidi na druhou stranu, když jejich čas uplyne, ale Maddy a Chay umožňují lidem setrvat déle podle toho, jak potřebují, na úkor kavárny.

Trošku jiný vizuální román

Necrobarista je lineární vizuální román, ve kterém nemáte možnost volby. Nejsou tu žádné jiné konce či různé směry příběhu, kterými byste se mohli vydat. Na rozdíl od jiných vizuálních románů z kaváren, jako jsou VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action nebo Coffee Talk, vás Necrobarista nenechá míchat nápoje pro zákazníky. Necrobarista je hra s konkrétním příběhem, který je potřeba vyprávět a nezdržovat se u toho mícháním drinků.

Obsluha kavárny

Příběhem nás provází zajímavé postavy. První je již zmíněná hlavní hrdinka Maddy, majitelka kavárny, drzá, ale zároveň sympatická. Dále je tu Ashley, která se zpočátku jeví jen jako komediální charakter. Postupem času hráči představuje svojí další stránku, když otevřeně mluví o svých rodičích a důvodu, proč nechce opustit kavárnu. Také se tu setkáváme s Chayem a Nedem, oba dva jsou skoro tisíc let staří a jsou dobrými přáteli. Chay je bývalý majitel kavárny The Terminal a Ned je doslova historická postava. Je to totiž slavný australský psanec Ned Kelly. Ned je členem Rady (The Council of Death) – temné organizace, která působí jako sběratelé duší pro místa, jako je tato kavárna. V neposlední řadě je tu Kishan, o kterém by se dalo říct, že je v mnoha ohledech takovým srdcem Necrobaristy. Zpočátku je to jen další zákazník, brzy se však zapojí i do chodu kavárny. Postavy a příběh společně rostou během jediného 24hodinového dne.

Kamera, pozor, akce

Jednoduchý dialog mezi dvěma postavami nikdy není jen rozhovor dvou lidí stojících vedle sebe. Kamera se odráží od extrémně detailních záběrů na tváře postav až po záběry na dálku s postavami, které na pozadí kavárny vypadají malé. Úhel kamery je buď podivně nakloněný, nebo se dívá skrze trhlinu z dálky.

Průzkum kavárny

Mezi epizodami dostane hráč možnost projít se vně i kolem kavárny sám. V kavárně postupně nachází další psaná dobrodružství, která si může přečíst. Zároveň se mu také v průběhu příběhu otevírají další místnosti na průzkum. Psaná dobrodružství jsou samostatné příběhy, které přinášejí informace z každodenního chodu kavárny. K jejich odemčení potřebuje mít hráč v inventáři body, ty jsou v jistém slova smyslu takovými klíčovými slovy.

Hledání klíčových slov

V průběhu rozhovorů v částech epizod se objevují slova či fráze, které jsou zvýrazněny žlutě. Po kliknutí na ně se zobrazí krátké vysvětlení podobné glosáři a hráči obvykle nabídne i další kontext k tomu, co bylo řečeno. Tato slova se pak objeví na konci každé z epizod, kde se vznáší v jakémsi oblaku dalších slov. Z tohoto oblaku si hráč vybere sedm slov, která se přemění na ikony (hlavu Maddy, mapu, kavárnu, lebku). Co ikona, to jeden bodík do inventáře s danou ikonou. Tyto body pak hráč využívá k odemčení textových příběhů ukrytých po kavárně a jejím okolí.
Problémem tak trochu je, že si hráč asi úplně nebude pamatovat, kdo a proč řekl tohle nebo tamto slovo a v jakém kontextu, aby mohl vydedukovat, pod kterou ikonu dané slovo spadá. To vede k tomu, že je hráč leckdy vybírá náhodně. Může se tedy stát, že nebudete moct nic otevřít k přečtení, protože vám zrovna bude chybět jeden bod ze tří kategorií, které jsou potřeba na odemknutí příběhu.
GP uvozovky

Necrobarista je poutavý vizuální román inspirovaný stylem anime. Čeká vás hořkosladký příběh o kavárně a smrti. Přijdete si dát vaši poslední kávu před cestou na druhou stranu, nebo se raději ještě chvilku zdržíte s Maddy?

Klady

příběh
styl anime (vizuálně i vtipem)
krátké (cca 4–5 hodin)

Zápory

žádná možnost volby
chaotické sbírání bodů k otevření příběhů
hudba ve smyčce občas neodpovídá ději
bez dabingu
nenamícháte nikomu kávu
6.5 / 10

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn